به نظر می رسد امروز ما انتظارات باورنکردنی از یکدیگر داریم. به نظر می رسد ایده عشق بی قید و شرط کنار گذاشته شده است ، زیرا بیشتر و بیشتر ما عشق را می خواهیم ، اما آمادگی کافی برای دادن یا حتی دریافت آن را نداریم.

دوست داشتن کسی تحت هر شرایطی یک آزمایش واقعی عشق بی قید و شرط است و اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد ، اما احتمالاً یکی از سخت ترین ویژگی ها برای داشتن آن است. این نوع عشق ابتدا مستلزم عشق بی قید و شرط به خودتان است ، بنابراین می توانید از قدرت قلب و ذهن برخوردار باشید تا همان را به یک انسان دیگر هدیه دهید. اینجاست که ما زمین می خوریم.

به نظر می رسد در جامعه ما آنقدر فشار برای کامل بودن وجود دارد که رسیدن به دوست داشتن خود کار بسیار سختی است ، اما این کلید عشق کامل و بی قید و شرط دیگران است.

عشق بی قید و شرط این است که کسی را بدون توجه به آنچه زندگی برای ما به دنبال دارد ، دوست بداریم.

عشق چیست؟ طبق کتاب عشق واقعی: حقیقت در مورد یافتن عشق بی قید و شرط و تحقق روابط ، [1] عشق بی قید و شرط عشق واقعی است. این به خوشحالی شخص دیگری اهمیت می دهد بدون این که منافعی برای خود داشته باشد.

این عشق بی قید و شرط نیست وقتی کسی شما را دوست دارد فقط به این دلیل که شما می توانید آنچه او می خواهد به او بدهید. همچنین این عشق بی قید و شرط نیست وقتی کسی شما را تحت شرایط خاصی دوست دارد ، مثلاً وقتی خوشحال ، سالم یا ثروتمند هستید.

عشق بی قید و شرط به این معناست که شخص دیگری را همانطور که هستند ، نقص ها و ضعف های خود را بپذیریم.

شرایطی وجود دارد ، اما هیچ کس نباید در یک رابطه عاشقانه تحمل کند.

عشق بی قید و شرط به این معنا نیست که “اگر تو مرا آزرده ای دوستت دارم.” [2]

عشق بی قید و شرط به این معنا نیست که شما باید رفتارهای واقعاً آزاردهنده و سمی را بپذیرید. وقتی صدمه به طور مداوم وارد می شود ، یا هنگامی که سوءاستفاده و تقلب در میان است ، تعهد باید پایان یابد.

عشق بی قید و شرط هرگز آسان نیست. اما با کمی تمرین ، قابل دسترسی است.

اگر هرگز عشق بی قید و شرط را دریافت نکرده اید ، دادن آن به شما سخت می شود. در زیر هفت روش وجود دارد که می توانید تمرین کنید چگونه اینگونه دوست داشته باشید و واقعاً زندگی خود را تغییر دهید.

1- عشق آن چیزی نیست که شما احساس می کنید ، بیشتر به نحوه رفتار شما مربوط می شود.

سعی کنید اینگونه به عشق فکر کنید و اشتباه زیادی نخواهید کرد. اگر با عشق به عنوان یک احساس رفتار کنید ، وقتی چیزی را از شخص دیگری دریافت می کنید و سپس آن را متوقف می کنید ، احساسات شما در کنار رفتار شما تغییر می کند. نمونه ای از این موارد زمانی است که سعی می کنید کسی باشید که نیستید ، یا شاید برای دریافت عشق باید کاری انجام دهید: اینها سپس عشق مشروط می کنند.

با این حال ، اگر شما شروع به رفتار خاصی می کنید و از شخص دیگری نمی خواهید چیزی باشد که نیست ، پس این عشق un مشروط است. عشق شما بر اساس آنچه دیگران انجام می دهند یا می گویند نیست ، به این معنی که شما می توانید بدون در نظر گرفتن رفتار دیگران به همان شیوه عمل کنید.

2- عشق خود را با دیگران تطبیق دهید.

عشق به اشکال مختلف دریافت و به دیگران هدیه می شود و متأسفانه فلسفه “برای همه مناسب نیست” وجود ندارد.

عشق بی قید و شرط یک تصمیم آگاهانه است که هر روز و در هر موقعیت جدیدی که پیش می آید می گیرید. هیچ قانونی برای همه تعیین نشده است ، شما آن را شخص به شخص اعمال می کنید.

3- بی قید و شرط به خود بدهید.

اگر شما از مردم لذت می برید ، همانطور که بسیاری از ما تمایل داریم ، بیشتر علاقه مند به عشق به دیگران هستید تا به خودتان.

محبتی که به دیگران می کنید بی قید و شرط نخواهد بود ، زیرا اجازه خواهید داد احساسات شما بر شما حاکم شود که چقدر دوست دارید به آنها بازگردید. این بی قید و شرط نیست.

با این حال ، اگر شما دائماً از دیگران خوشحال می شوید ، فاقد عشق به خود هستید. بنابراین ابتدا به خود عشق بی قید و شرط بدهید ، بقیه می آیند.

4- عشق گاهی می تواند ناراحت کننده باشد.

برای دوست داشتن واقعی کسی ، باید بتوانید سختگیری را با آرامش انجام دهید ، و در این مورد تلاش برای محافظت از کسی در برابر ناراحتی نشانه عشق بی قید و شرط نیست.

درد و رشد بخشی از زندگی است و محافظت از آنها عشق نیست – اگر فقط سعی کنید آنها را راضی و خوشحال کنید همیشه بیشتر از ضرر آسیب خواهید رساند!

عشق بی قید و شرط ایجاب می کند که به آنها اجازه دهید درد را تجربه کنند تا بتوانند راه خود را پیدا کرده و با سرعت دلخواه خود رشد کنند.

5- بخشش را بیاموزید.

این در مورد اجازه دادن به کسی نیست که پاهایش را روی سر شما پاک کند ؛ این در مورد انتخاب عکسوالعمل بهتر ، راهی مهربانانه برای خود است.

اگر کسی به شما صدمه زده یا شما را ناامید کرده است ، با کنار گذاشتن عصبانیت و کینه ای که نسبت به او دارید ، بخشش را انتخاب کنید. نحوه رفتار شما با یک فرد خاص بسته به آنچه اتفاق افتاده است تغییر می کند ، اما اگر تصمیم بگیرید که با محبت رفتار کنید و به احساسات منفی خود ادامه ندهید ، او را بدون عشق دوست خواهید داشتبه علاوه

6- به کسانی که فکر می کنید لیاقت آن را ندارند محبت کنید.

به طور معمول وقتی شخص دیگری نسبت به شما یا نسبت به شما منفی است ، به احتمال زیاد این افراد در زندگی خود چیزی ندارند که آنها را از دوست داشتن واقعی خود باز دارد. اگر این را قبل از واکنش نشان دهید و خودتان را جای آنها بگذارید ، می تواند به شما در این موقعیت کمک کند ، زیرا می دانید که در اعماق وجود شما بیشتر با آنها ارتباط دارد تا با شما. اینجاست که تصمیم می گیرید عشق بی قید و شرط را به او بدهید و بیشتر اوقات آن را بدهید.

با این روش ، بازده خوبی برای افراد سمی اطراف شما ، اما مهمتر از همه ، برای شما نیز فراهم می شود.

7- هر روز با یک عمل ساده عشق بی قید و شرط را تمرین کنید.

سعی کنید این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید: چیزی بدهید و در عوض چیزی نخواهید. این می تواند این باشد که ابتدا فردی را از در ورودی عبور دهید ، جای خود را به خودروی دیگر در ترافیک بدهید ، یا به کسی بگویید که دوستش دارید بدون اینکه انتظار داشته باشید در عوض آن را بشنود.

هر روز کاری را انجام دهید و من قول می دهم – حتی اگر چیزی در عوض نمی خواهید – فقط از عشق بی قید و شرط لذت زیادی خواهید برد.

[1]^گرگ بائر: عشق واقعی: حقیقت در مورد یافتن عشق بی قید و شرط و تحقق روابط [2]^روانشناسی امروز: عشق بی قید و شرط چیست؟