تصمیم گیری در مورد زندگی دشوار می تواند یک کار دلهره آور باشد. ابعاد زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید و مشکلات در هر گوشه وجود دارد. با این حال ، به جای فلج شدن از ترس ، از این بینش های تصمیم گیری درست پیروی کنید و بهترین تصمیم ممکن را برای بهبود زندگی خود و کسانی که به شما وابسته هستند ، بگیرید.

1- ارزش نسبی است

این گالن آب به هر حال چقدر ارزش دارد؟

جالب اینجاست که اکثر ما فکر نمی کنیم که یک گالن آب آنقدر ارزش دارد – مگر اینکه در بیابان گرفتار شده و از تشنگی بمیریم. سپس ممکن است ارزش آن بسیار بیشتر باشد ، شاید حتی چند صد دلار یا دست چپ شما ارزش داشته باشد؟ ارزشی که برای چیزی قائل می شویم حول وضعیت شخصی ما در آن زمان می چرخد ​​، بدین معنا که در حالی که آب آب است ، مهم نیست کجا هستید و با چه چیزی روبرو هستید ، ارزش ما برای آن صرفاً بستگی به میزان نیاز ما دارد. آی تی.

بنابراین چرا هنگام تصمیم گیری در مورد زندگی مهم این امر اهمیت دارد؟ زیرا ما تنها افرادی هستیم که ارزش تصمیمات خود را در زندگی خود درک می کنیم. مطمئناً ، ما می خواهیم بدانیم دیگران در مورد موقعیت های ما چگونه فکر می کنند ، اما پیروی از توصیه های دیگران بدون درک ارزش نتیجه از نظر خود ما می تواند و اغلب منجر به نتایج فاجعه بار شود. نظر دیگران را جویا شوید ، اما همیشه خودتان تصمیم بگیرید.

2- می خواهید از تصمیم خود چه نتیجه ای بگیرید؟

این یکی کمی سخت تر است زیرا به این معنی است که ما باید بپذیریم که هیچ تصمیم “خوب” یا “بد” وجود ندارد ، فقط عواقبی دارد. نتیجه یک تصمیم تنها بر عهده شخصی است که آن را تجربه می کند. برای به دست آوردن نتیجه خوب “تصمیم” ، باید بدانید چه می خواهید ، به این معنی که باید هدف داشته باشید.

هنگام انتخاب یکی از مسیرها ، باید تصویری واضح از مسیری که می خواهید در آن باشید داشته باشید. سپس ، شما باید تصمیمی بگیرید که به شما کمک کند به این هدف برسید نه اینکه تصمیم بگیرید و سپس سعی کنید بفهمید به کجا می روید.

3- بپذیرید که نتیجه تصمیم شما فقط به اندازه تلاش شما خواهد بود.

وقتی تصمیم می گیریم ، اغلب به آن به عنوان یک فرآیند تحلیلی فکر می کنیم: جوانب مثبت در مقابل منفی. ما فکر می کنیم که اگر این کار را به درستی انجام دهیم ، در نهایت بهترین نتیجه را خواهیم گرفت. ما فکر می کنیم تا زمانی که ما ساعت های مورد نیاز خود را صرف تصمیم گیری درست کنیم ، در نهایت برای یک تصمیم بزرگ پاداش خواهیم گرفت.

با این حال ، حقیقت این است که صرف نظر از این که چقدر برای سنجش همه گزینه ها و تجزیه و تحلیل وضعیت خود تلاش می کنید ، هیچ نتیجه ای نمی تواند مثبت تلقی شود مگر اینکه تصمیم خود را دنبال کنید. هیچ مقدار تحلیل یا تفکر سیستماتیک آن را تغییر نخواهد داد.

قبل از شروع کار و تصمیم گیری ، گزینه های جایگزین ایجاد کنید و تعیین کنید که می توانید با چه تصمیمی زندگی کنید. و سپس متعهد به تصمیم خود و متعهد به موفقیت آن باشید. در اینجا چند نکته سریع وجود دارد که به شما کمک می کند تعهد و انرژی خود را متمرکز کنید:

  • به تصمیمات “سخت” توجه کنید. وقتی بین دو انتخاب در بن بست قرار می گیرید ، احتمالاً نتایج آنقدر شبیه به هم هستند که در نهایت ، تصمیم واقعی واقعاً اهمیتی ندارد به در هر صورت ، بدون توجه به مسیری که انتخاب می کنید ، نتیجه یکسانی را تجربه خواهید کرد ، بنابراین زمان کمتری را در رنج تصمیم و زمان بیشتری برای اجرا صرف کنید.
  • در مورد مهلت تصمیم گیری موافقت کنید. با متوقف کردن تصمیم مهم ، زندگی خود را فلج نکنید. بلکه مهلت تعیین کنید و به آن پایبند باشید. با خود توافق کنید تا در یک روز/ساعت مشخص تصمیم گیری کنید و سپس آن مهلت را رعایت کنید. اگر باز هم گیر کردید ، سکه ای بیندازید و دنبال کنید.

4- اتخاذ رویکرد منطقی می تواند کمک کند

تصمیم گیری های بزرگ یک فرایند است. شما باید از چندین حالت تفکر استفاده کنید تا به بهترین راه حل ممکن برای خود برسید. شما باید در مراحل اولیه آن فرآیند خلاق باشید و قضاوت نکنید ، در حالی که می دانید در مراحل بعدی باید قضاوت کنید. تغییر حالت های تفکر در نقاط حساس فرآیند به شما کمک می کند تصمیم بگیرید و از نتایج تصمیم خود راضی باشید. در مراحل پایانی این فرآیند است که به بسیاری از تصمیم گیرندگان کمک می کند تا فهرستی از مزایا و معایب خود را برای ارزیابی تاثیرات تصمیم گیری تهیه کنند.

به عنوان یک تصمیم گیرنده عاقل ، به سرعت خواهید آموخت که چگونه بر نتایج جایگزین ارزش قائل شوید. هرچه نتایج نزدیکتر باشد ، تصمیم کمتر ارزشمند است. متوجه شوید که اگر گزینه ها از نظر ارزش بسیار به یکدیگر نزدیک هستند ، مهم نیست کدام را انتخاب کنید. شما باید انرژی خود را برای تصمیمات مهمتر ذخیره کنید – آنهایی که سودهای متفاوتی دارند.