اگر می خواهید زندگی پرشوری ازادی داشته باشید ، شغل خود را رها کرده و کسب و کار خود را شروع کنید. فرار از محدودیت های 9-5 تنها راه برای تجربه آزادی واقعی است. اما برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن انتقال خود ، قبل از این که جهش کنید ، این 12 سوال را از خود بپرسید.

1- آیا حاضرید هر کاری لازم است انجام دهید؟

برای راه اندازی کسب و کار خود باید مایل به انجام هر کاری باشید. گاهی اوقات این سرگرم کننده نیست: ناراحت کننده است و شما نمی توانید آنچه را که واقعاً می خواهید انجام دهید. تمایل به انجام هر کاری از تعهد عمیق به کسب و کار شما ناشی می شود که همه کارآفرینان موفق باید داشته باشند.

2- آیا مایل هستید که رویکرد خود را اغلب تطبیق دهید؟

تنها راه شکست یک تجارت متوقف کردن سازگاری است. اگر محصولی به فروش نمی رسد ، تا زمانی که به فروش نرسد ، آن را تطبیق دهید ، تغییر دهید ، تغییر دهید و بهبود دهید. ممکن است رنگ آن را تغییر دهید ، قیمت آن را تغییر دهید ، کسی را که به آن می فروشید تغییر دهید یا هدف مشخص شده آن را تغییر دهید. ممکن است لازم باشد محصول را تغییر دهید ، سرویس را تغییر دهید یا محصول را به سرویس تغییر دهید. تغییر دهید تا زمانی که به درستی رسیدید. شکست تنها زمانی رخ می دهد که این کار را متوقف کنید.

3- آیا برای راه اندازی کسب و کار خود به اندازه کافی متمرکز هستید؟

Focus برای بیل گیتس و وارن بافت کار کرد ، بنابراین احتمالاً برای شما بسیار خوب عمل خواهد کرد. تنها دو منبع برای ایجاد یک تجارت وجود دارد: زمان و پول. حتی وارن و بیل تعداد محدودی از هر دو را دارند. شما هم همینطور. برای موفقیت در راه اندازی کسب و کار خود ، باید تمام داشته های خود را در آن بریزید. کسب و کار شما تا آنجا که ممکن است به منابع شما احتیاج دارد ، بنابراین همه آن را ریخته کنید. منابع خود را بین چند چیز کوچک تقسیم نکنید. هیچ یک از آنها به اندازه کافی از آنچه برای موفقیت نیاز دارند ، برخوردار نخواهند شد.

4- آیا حاضرید در کوتاه مدت برخی از کارها را رها کنید؟

تنها زمانی که باید از چیزهایی که برای شما مهم هستند دست بردارید این است که وقتی آنها را رها می کنید به شما امکان می دهد در آینده تعداد بیشتری از آنها را داشته باشید. این یکی از آن زمانهاست. ممکن است هیچ تعطیلاتی برای یک سال یا دو یا سه سال وجود نداشته باشد. تلویزیون به مراتب کمتر خواهد بود. زمان کمتری با فرزندان ، دوستان و خانواده خود خواهید داشت. اگر خواهان افزایش زمان و افزایش کیفیت زمان (که از پول ناشی می شود) در آینده هستید ، باید بخشی از آن را در حال حاضر کنار بگذارید. این کار را برای آینده خود انجام دهید.

5- آیا برای شدیدترین روان درمانی که تا به حال انجام داده اید آماده هستید؟

کارآفرینان مشتاق اغلب معتقدند که در مورد برنامه های کسب و کار ، بازاریابی ، حسابداری و مدل های کسب و کار یاد خواهند گرفت. شما می خواهید ، اما این در مقایسه با فرآیند کشف خود که طی خواهید کرد ، کوچک خواهد بود. شما با نقاط قوت ، ضعف و همه چیز بین آنها آشنا خواهید شد. راه اندازی یک کسب و کار یک فرایند بسیار شخصی است و محدودیت های شما را آزمایش می کند و شما را متوجه می کند که توانایی هایی دارید که حتی فکرش را هم نمی کردید. همچنین احتمالاً چند بار گریه می کنید.
حسابداری

6- آیا می توانید بدون قضاوت یا ارزیابی گوش دهید؟

وقتی کسب و کار خود را شروع می کنید ، باید مهارت های گوش دادن خود را تا حدی فراتر از آنچه تصور می کردید ، توسعه دهید. شما باید به دقت به مشتریان و مشتریان احتمالی خود گوش دهید تا بتوانید آنچه را که آنها نمی گویند بشنوید. شما به سطحی از درک مشتریان خود نیاز دارید که نمی توانید به آنها دست پیدا کنید مگر اینکه به هر کلمه ای که آنها می گویند گوش دهید و نیازها و خواسته های آنها را بهتر از آنها درک نکنید.

7- آیا آماده آتش زدن نفس خود هستید؟

اولین کار کثیف شما به عنوان مدیرعامل مشاغل خود این است که به نفس خود لغزش صورتی بدهید. اگر نفس خود را رها نکنید ، بدترین کارمند تیم شما خواهد بود. خودخواهی شما باعث می شود همیشه فکر کنید حق با شماست و به شما اجازه نمی دهد تا همه حقایق مربوطه را به طور عینی در نظر بگیرید. وقتی کسب و کار خود را شروع می کنید ، باید متواضع باشید و بتوانید همه اطلاعات را در نظر بگیرید (شماره 6 را به خاطر بسپارید) بدون اینکه احساس خطا کنید. ایگو ، کابینت را جمع کن!

8- آیا آماده پذیرش بازخورد هستید؟

به عنوان یک کارآفرین ، باید باز باشید و مایل باشید اطلاعاتی را که دریافت می کنید به عنوان بازخورد بپذیرید. سپس باید بازخورد را بگیرید و از آن برای بهبود کسب و کار ، محصول یا خدمات خود استفاده کنید. شما نمی توانید این کار را انجام دهید اگر نفس شما در نگهبانی است-از شما به عنوان یک فرد کامل و دانا دفاع می کند (خوب است که آن را در شماره 7 اخراج کردید). شما باید بتوانید بازخورد را بپذیرید و متوجه شوید که شاید هیچکس نمی خواهد ویجت آبی کوچک شما را بخرد. با این حال ، اگر شما گوش داده اید (شماره 6 دوباره وجود دارد) ، می دانید که اگر آن را قرمز کنید و چشمان گوگولی اضافه کنید ، آن را با قیمت بالاتری خریداری می کنند.

9- آیا آنقدر مطمئن هستید که بازخورد را نادیده بگیرید؟

بله ، این عکس شماره 8 است. متأسفیم. اما به عنوان یک کارآفرین باید با آن مقابله کنیداطلاعات متناقض اغلب در حالی که شما باید مایل به پذیرش بازخورد باشید ، همچنین باید به چشم انداز خود نسبت به کسب و کار خود اطمینان کافی داشته باشید تا بتوانید بازخورد را نیز نادیده بگیرید. یک نفر با تأکید می گوید ویجت باید آبی باشد. دیگری با تأکید یکسان می گوید که باید قرمز باشد. اعتبار یکسانی دارند. این شرکت شما ، چشم انداز شما است و شما باید تصمیم بگیرید: شما باید تصمیم بگیرید. با اطمینان تصمیم بگیرید و اجازه دهید دیدگاه شما برای تجارت شما را راهنمایی کند. اگر تصمیم اشتباهی بگیرید ، مشکلی نیست. صحبت از آن ، احتمالاً باید در مورد شکست صحبت کنیم.

10- آیا با شکست خوشحال هستید؟

رسانه ها شکست را دوست دارند. آنها عاشق دیدن مشاغل ، افراد مشهور و کارآفرینان هستند ، زیرا این خبرهای خوبی را ایجاد می کند. آنها ما را متقاعد کرده اند که “شکست” یک رویداد بزرگ ، فاجعه بار و (از همه بدتر) پایان است. این نیست شکست فقط بخشی از روند است. این فقط یک گام دیگر به سوی موفقیت است. نکته مهم این است که هرگز باور نکنید که شکست پایان است. فقط بلند شو و ادامه بده

11- آیا حاضرید مسئولیت کامل هر اتفاقی که می افتد را بر عهده بگیرید؟

معلم زبان انگلیسی دبیرستان من از کار می افتد زیرا هر یک از این عناوین با “آیا شما” شروع می شود ، اما این عمدی است. وقتی کسب و کار خود را شروع می کنید ، باید باور داشته باشید که هر اتفاقی که می افتد ، خوب یا بد ، به خاطر شماست. سرزنش هر شخص ، نهاد ، سازمان ، موقعیت یا آب و هوای دیگری کسب و کار شما را نابود می کند ، زیرا شما را از کار دور می کند. این باعث می شود شخص دیگری مقصر باشد ، که خودخواهی شما به طور موقت از آن لذت خواهد برد ، اما در دراز مدت پایان کار شما را رقم می زند. زیرا با واگذاری مسئولیت ، قدرت خود را واگذار کرده اید. مسئولیت خود را حفظ کنید و قدرت خود را حفظ کنید.

12- آیا بیش از هر چیز به راه اندازی کسب و کار خود اهمیت می دهید؟

شما هرگز نمی توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید مگر اینکه به طور کلی به آن اهمیت دهید. این بدان معنا نیست که چیزهای دیگری که شما به آنها اهمیت می دهید وجود ندارد – باید وجود داشته باشد. اما کسب و کار شما باید در بین دو یا سه مورد برتر شما قرار گیرد. اگر به اندازه کافی مهم نباشد ، لیست روزانه و کارهای انجام شده کسب و کار شما را به پایین خواهد رساند و هرگز تمرکز لازم را برای پیشرفت به آن نخواهید داد.

برنامه های تجاری ، تجزیه و تحلیل بازار ، بالشتک های مالی و همه اینها عالی است ، اما اگر نتوانید بگویید “بله!” هیچ کدام از اینها مهم نیست. با ده علامت تعجب به هر یک از این موارد. شادترین و موفق ترین افراد جهان کارآفرینان هستند و این به این دلیل است که آنها به این سوالات پاسخ مثبت داده اند و کسب و کار و زندگی ای را ایجاد کرده اند که به آن علاقه دارند.

اگر به هیچ یک از این سوالات پاسخ منفی می دهید ، این بدان معنا نیست که نمی توانید کسب و کاری راه اندازی کنید ، بلکه به این معنی است که آمادگی ندارید. به خواندن ، مطالعه ، رویاپردازی و معاشرت با برخی از کارآفرینان موفق ادامه دهید. آماده می شوی.