آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی مشتری در اواسط پروژه ناپدید می شود یا پرداخت فاکتورهای شما را متوقف می کند ، چه باید بکنید؟

مشاغل آزاد می تواند مطمئناً سرگرم کننده و سرگرم کننده باشد ، اما این نیز کمی مین گذاری است ، به ویژه هنگامی که شروع به کار می کنید.

در اینجا پنج اسکریپت وجود دارد که به شما کمک می کند بدون نیاز به از دست دادن دوستان ، پول و عقل خود راه خود را از طریق برخی از موقعیت های شغلی ناخوشایند متداول پیش ببرید.

1- مشتری احتمالی که می خواهید با او کار کنید بر شما تیره می شود

آیا شما:

الف) ایمیل برای گفتن اینکه شما در حال پیگیری هستید و آیا می توانند a.s.a.p.

ب) ایمیل بزنید تا پیگیری های قبلی خود را پیگیری کنید.

ج) بگویید همه شما رزرو کرده اید و آنها از دست داده اند. خیلی بد.

یا د) به آنها ایمیل بزنید و بگویید:

سلام {مشتری بالقوه}

من می فهمم که شما احتمالاً هنوز در مورد مکالمه تلفنی ما فکر نکرده اید. اما من می خواستم بررسی کنم و ببینم شاید شما به طرف مثبت یا نه متمایل هستید؟ به هیچ وجه فشاری ندارد.

من دوست دارم با شما کار کنم و من واقعاً امیدوارم که بتوانیم تقویم های خود را برای انجام این کار تهیه کنیم. من معتقدم که با هم می توانیم این رویداد/راه اندازی/پروژه را متزلزل کنیم. اما اگر این اتفاق نیفتاد ، من صد در صد پشت سر شما هستم و برای شما آرزوی بهترین ها را دارم.

با احترام ،

2- یک دوست ، آشنا یا مشتری شما را بدون رضایت شما به لیست ایمیل خود اضافه کرده است.

آیا شما:

الف) فوراً اشتراک خود را لغو کنید. چگونه جرات می کنند؟

ب) آنها را به عنوان ناخواسته پرونده کنید. آنها سزاوار آن هستند.

ج) مشترک بمانید – نمی خواهید آنها را آزرده کنید.

یا د) اشتراک را لغو کنید (زمان شما و صندوق ورودی شما مقدس است) ، اما همچنین یک یادداشت زیبا برای آنها ارسال کنید:

سلام ،

از اینکه خبرنامه خود را برای من ارسال کردید متشکرم. مطالبی را که درباره {نوشتن موضوع} نوشتید دوست داشتم. متأسفانه به دلیل فشار این روزهای صندوق ورودی من مجبور به لغو اشتراک شدم. می توانید مطمئن باشید که بازتابی از کار شگفت انگیزی نیست که انجام می دهید.

من مشتاقانه منتظر چیزهایی هستم که در {وبلاگ/توییتر/فیس بوک خود دارید}

دوست شما ،

3- یک مشتری قدیمی فاکتورهای شما را به موقع نمی پردازد.

آیا شما:

الف) با اقدامات قانونی آنها را تهدید کنید. عصب.

ب) پیگیری آنها را ادامه دهید. مطمئناً آنها شکست خواهند خورد و در نهایت پرداخت خواهند کرد.

ج) اجازه دهید طبق برنامه خود به شما پول بپردازند. از کار سپاسگزار هستید

یا د) به آنها ایمیل بزنید و بگویید:

مشتری عزیز ،

شما می دانید که من عاشق کار با شما هستم و می خواهم رابطه ما ادامه یابد.

با این حال ، ما باید در مورد وضعیت فاکتور خود چت کنیم. قرارداد من پرداخت را ظرف 30 روز مقرر می کند ، و همانطور که ممکن است شما اطلاع داشته باشید یا نداشته باشید ، آخرین پرداخت ها بیش از 90 طول کشید.

من می دانم که شما در مورد جریان نقدینگی خود اولویت دارید و به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک می توانم کاملاً همدردی کنم. اما من همچنین وام مسکن دارم که باید بپردازم و چندین انسان برای تغذیه دارم. و مدیر بانک من به داستان فاکتور 90 روزه من گوش نمی دهد (باور کنید من امتحان کرده ام!).

در صورت نیاز به گفتگو در این مورد با من تماس بگیرید.

من همچنان دوست و همکار شما هستم ،

4- شما پیشرو داغ هستید ، اما او در پرداخت آخرین هزینه شما تردید می کند. شما واقعاً می خواهید با او کار کنید

آیا شما:

الف) فقط یک بار تخفیف به آنها بدهید.

ب) بگویید هزینه های شما قابل مذاکره است.

ج) به آنها بگویید هزینه های شما به صورت سنگی تعیین شده است و اگر آنها را دوست نداشته باشند می توانند از آن عبور کنند.

یا د) پیشنهاد سازش دهید

{مشتری احتمالی} عزیز ،

شما می دانید که من دوست دارم در این پروژه شرکت کنم و به شما کمک کنم. من ایده های بسیار زیادی دارم و برای شروع تلاش می کنم. من می دانم که شما در مورد هزینه های من از کجا آمده اید. همه ما بودجه داریم. اما من سخت کار می کنم تا مطمئن شوم مشتریانم به نتایج دلخواه خود می رسند ، به همین دلیل هزینه های من در آن سطح تعیین شده است.

پس چطور می توانیم برنامه کاری را دوباره پیکربندی کنیم تا به بودجه شما نزدیک شویم؟ شاید راهی وجود داشته باشد ، به عنوان مثال ، شما می توانید {name task} در خانه مراقبت کنید؟

منتظر شنیدن خبر شما هستم.

بهترین ،

5- شما یک مشتری جدید ثبت نام کرده اید. اما آنها خواسته های نامعقول را در مورد وقت شما شروع کرده اند. آنها قبلاً پنج بار با شما تماس گرفته اند و شنبه است ، به خاطر بهشت.

آیا شما:

الف) به آنها بگویید بروید در دریاچه بپرید و مزاحمتان نشوند.

ب) تماس ها را نادیده بگیرید. اگر واقعاً می خواهند با شما صحبت کنند ، می توانند روز دوشنبه تماس بگیرند.

ج) با هر چیزی که می خواهند موافقت کنند. همیشه حق با مشتری است.

یا د) از حساسیت های بالاتر آنها استفاده کنید و بگویید:

می دانم که شما واقعاً مشتاق این پروژه هستید (به هر حال من نیز). اما شنبه تنها روزی است که می توانم با خانواده ام بگذرانم. بنابراین ما مجبوریم این مورد را دوباره در روز دوشنبه انتخاب کنیم. من می دانم که شما به عنوان یک مرد/زن خانواده ، متوجه خواهید شد. علاوه بر این ، اگر من تعطیلات آخر هفته را همیشه متوقف نکنم ، همسر/شوهرم/افراد مهم دیگری مرا خواهند کشت!

اگر این الگوها برای شما کار می کنند ، در نظرات به من اطلاع دهید!