قدمت آشپزی گل از هزاران سال پیش به چینی ها ، یونانی ها و رومی ها برمی گردد. بسیاری از فرهنگ ها از گل در آشپزی سنتی خود استفاده می کنند – به شکوفه های کدو در غذاهای ایتالیایی و گلبرگ گل رز در غذاهای هندی فکر کنید.

امروزه غیر معمول نیست که گلبرگهای گل را در سالاد ، چای و همچنین تزئین برای دسر استفاده کنید. امکانات بی پایان است. تخیل شما تنها محدودیت شماست.

با فرا رسیدن فصل جشن ، مهمانان خود را با لهجه های رنگارنگ و تازه گل یا گلهای متبلور خوشحال کنید.

در اینجا مجموعه ای از 20 گل وجود دارد که به هر میز جشن طعم و رنگ می بخشد.

1- اپل

شکوفه های سیب کمی طعم گل دارند و گلبرگ ها در سالاد دوست داشتنی هستند. گلبرگ ها را در خامه یا بستنی دم کنید تا روی تارت سیب برود. شکوفه ها وقتی در یک مشت میوه شناور می شوند جذاب به نظر می رسند.

2- ریحان

گل ریحان را می توان به عنوان جایگزین برگ در هر ظرفی که به ریحان احتیاج دارد استفاده کرد. گلها به دلیل طعم بسیار شدید باید کمتر مورد استفاده قرار گیرند. وقتی به سالاد ، سوپ یا ماکارونی اضافه می شود خوشمزه است.

3- پیازچه

گل های پیاز طعم پیاز ملایمی دارند و به طرز شگفت انگیزی ترد هستند. آنها به طور گسترده ای در سالادها ، ماکارونی ، املت و تخم مرغ های مخلوط استفاده می شوند. یا می توانید چند عدد به غذاهای ماهی سفید یا سس پنیر اضافه کنید تا آن را بیشتر لقمه دهید. هر چقدر هم وسوسه انگیز باشد که کل گل را به دهان خود بریزید ، از این کار خودداری کنید زیرا تندی آن مقدار می تواند قریب به اتفاق باشد. برای تزئین و پخت ، گل را به گلهای جداگانه تقسیم کنید.

4- دیزی

گلها را برای توده ای از گلبرگهای کوچک بلدرچین جدا کنید که برای ایجاد یک تزئین رنگارنگ روی دسرها یا سوپ ها ، سالاد یا غذاهای خوش طعم مناسب است. همچنین تزئینات مفیدی برای کیک ، بیسکویت ، موس و پاته ایجاد می کند.

5- قاصدک

قاصدک ها وقتی جوان انتخاب می شوند شیرین ترند. آنها طعمی شیرین و شبیه عسل دارند. گلهای بالغ تلخ هستند. جوانه های قاصدک خوشمزه تر از گل ها هستند. بهتر است این موارد را زمانی انتخاب کنید که بسیار نزدیک به زمین ، محکم در مرکز و در اندازه یک گامبول کوچک باشند. گلهای قاصدک هم به صورت خام و هم بخارپز خوب هستند. برگهای جوان طعم خوبی دارند که بخارپز شده یا در سالاد بریزید. هنگام سرو یک ظرف برنج از گلبرگهای قاصدک مانند کانفی روی برنج استفاده کنید.

6- لیلی روز

گلبرگ های سوسن در سالاد ، سوپ های گرم و سرد عالی هستند ، پخته می شوند و به عنوان سبزیجات سرو می شوند یا خرد شده و به سیب زمینی سرخ کرده اضافه می شوند. سعی کنید جوانه ها یا گلها را سرخ کنید ، که می توانند تقریباً با هر نوع پر شده پر شوند.

7- Hibiscus

گلها را تزریق کنید تا یک چای محبوب و با طعم ملایم مرکبات تهیه کنید. نوارهایی از گلبرگهای رنگی پر جنب و جوش را به سالاد میوه اضافه کنید. بهتر است از گلبرگهای سر گل استفاده کنید. اگر از آنها به طور کامل استفاده می کنید ، مراقب گرده گل باشید.

8- یاسمن

گلها به شدت معطر هستند و به طور سنتی برای معطر کردن چای استفاده می شوند ، اما می توانند به غذاهای صدف دار نیز اضافه شوند.

9- اسطوخودوس

روش های زیادی برای استفاده از گل اسطوخودوس در غذاهای شیرین یا خوش طعم وجود دارد. یک شکر اسطوخودوس خوشمزه درست کنید و به بیسکویت ، شیرینی ، مربا یا ژله اضافه کنید. گل را به آب سبزیجات اضافه کنید و یک سس خوشمزه برای غذاهای اردک ، مرغ یا بره ایجاد کنید.

10- یاس بنفش

گلهای تازه معطر را با کمی پنیر خامه ای مخلوط کرده و روی کراکرها سرو کنید یا گلها را در ماست هم بزنید تا یک لیمو به آن اضافه شود. همچنین به عنوان چاشنی برای کیک ، شیرینی یا شیرینی مفید است.

11- گل همیشه بهار

گلها و برگها طعم مرکبات دارند و برای افزودن به سالاد ، ساندویچ ، غذاهای دریایی یا دسرهای گرم ایده آل هستند.

12- نستورتیوم

برگها و گلهای تازه طعم فلفلی شبیه به شاهی دارد. گلها طعم تندی به سالاد می دهند و دانه های سبز را می توان خرد کرد و با جعفری به عنوان تزئین استفاده کرد یا به عنوان کپر تهیه کرد. آنها را با پنیر خامه ای ، کره در کاناپه یا ساندویچ پنیر و گوجه فرنگی امتحان کنید. همچنین می توانید از گل های نستورتیوم برای تزئین استیک یا تابه استفاده کنید.

13- Pansy

گل های تند طعم کاهو مانند دارند و علاوه بر تزئین سالاد سبز ، آن را تزئین می کنند. یک پاستا یا دسر آنها می توانند متبلور شده و برای تزئین کیک ، کوکی یا دسرهای خامه ای استفاده شوند.

14- رز

به عنوان یک قاعده کلی ، اگر گل رز بوی خوبی بدهد ، طعم خوبی خواهد داشت. گلبرگ ها طعم ظریفی دارند که نوشیدنی های خنک و غذاهای میوه ای را بهبود می بخشد ، یا چرا مربا از گلبرگ رز را امتحان نکنید؟ از گلاب و گلبرگ هر دو می توان در ژله استفاده کرد. اگر گلها کریستال هستندبه هر حال ، آنها تزئینات جالب کیک را ایجاد می کنند. بهتر است قبل از خوردن ، پاشنه سفید را از پایه گلبرگ ها جدا کنید.

15- رزماری

گل و برگ رزماری را می توان با مرغ یا گوشت خوک استفاده کرد – سعی کنید چند گل را به خمیر بیسکویت اضافه کنید تا طعم بیشتری به خود بگیرد.

16- اسکواش

همه گل کدو دارای طعم شهد کمی شیرین هستند. اینها را می توان با پنیر و مواد دیگر پر کرد ، کوبیده و سرخ کرد ، یا سرخ کرد و به ماکارونی اضافه کرد. شکوفه های نازک خرد شده را می توان به سوپ ، املت ، تخم مرغ هم زده اضافه کرد یا از آن برای افزودن رنگ به سالاد استفاده کرد.

17- آفتابگردان

جوانه ها ، گلبرگها و دانه ها همه خوراکی هستند. برای تضاد رنگ و طعم ملایم آجیل ، گلبرگها را به سالاد سبز اضافه کنید. جوانه های سبز را می توان سفید کرد ، سپس در کره سیر ریخت. آنها از نظر طعم شبیه به کنگر فرنگی اورشلیم هستند. مغزهای داخل دانه ها را می توان به صورت خام یا برشته به عنوان میان وعده میل کرد.

18- لاله

گلبرگهای لاله دارای طعم شیرین و شبیه نخود و بافت ترد و لطیف هستند. سعی کنید گلهای کامل را با سالاد میگو یا مرغ پر کنید. برای داشتن رنگ بیشتر ، نوارهای گلبرگ را به سالاد یا ساندویچ اضافه کنید. قبل از پر کردن ، گرده و کلاله ها را از پایه گل با دقت بردارید. برخی از افراد واکنش های آلرژیک شدیدی به لاله ها نشان داده اند.

19 ویولا

گلهای ویولا طعمی شبیه کاهو دارند و یک تزئین تزئینی برای سالاد سبز ، تزئین ، پاستا یا دسر می سازند. آنها می توانند متبلور شده و در کیک ، کلوچه یا دسرهای خامه ای استفاده شوند.

20. گلبرگ یوکا

گل سفید یوکا ترد با طعم ملایم شیرین (اشاره ای به کنگر فرنگی) است. در بهار ، می توان آنها را در سالاد و به عنوان چاشنی استفاده کرد.

نمی دانید از کجا می توانید در دل زمستان گل بخرید؟ می توانید به صورت آنلاین از مکان هایی مانند گیاهان خوشمزه لذیذ ، غذاهای مارکس ، و ملیسا .