آیا برای مرتب ماندن تلاش می کنید؟ بسیاری از مردم از زندگی در خانه ای آشفته خوششان نمی آید ، اما از چالش نظافت بزرگ متنفرند. در اینجا 15 ایده خلاقانه آسان وجود دارد که به شما کمک می کند خانه خود را مرتب نگه دارید – حتی اگر از مرتب سازی متنفر باشید!

1- حذف اضافی

اگر مقدار زیادی از آن وجود داشته باشد ، شلوغی به سرعت ایجاد می شود. وقتی جایی برای شلوغی ندارید ، به پایان می رسد که در اطراف خانه شما شناور می شود و هر اتاق را آشفته می کند. صرفه جویی در هزینه ها را برای “در صورت نیاز” متوقف کنید و از شر همه چیزهایی که دیگر استفاده نمی کنید ، خلاص شوید. با این کار خانه شما با حداقل تلاش مرتب تر می شود!

2- به همه چیز یک مکان واگذار

بدهید
اکنون که مقدار اضافی از بین رفته است ، مهم است که همه چیز را در جایی که متعلق به آن است ، قرار دهید. به عنوان مثال ، یک قفسه در اتاق نشیمن برای ریموت و مجلات شما مفید است و قلاب های داخل سالن می توانند کیف و کت های شما را در خود جای دهند.

3- برای فرزندان خود پیشاپیش برنامه ریزی کنید

اگر فرزند دارید ، قدردانی کنید که آنها کمتر به یک خانه مرتب اهمیت می دهند و آن را در خود جای می دهند. اگر کودکانی دارید که دوست دارند نقاشی کنند ، چند تخته سفید بگذارید تا وسوسه نشوند روی دیوارها نقاشی کنند. اگر فرزندان بزرگتری دارید ، از سبدهای دارای برچسب استفاده کنید تا آنها بدانند همه چیز را در کجا قرار دهند.

4- همانطور که پیش می روید کار کنید

اگر به دستشویی می روید و متوجه می شوید که سینک ظرفشویی کمی کثیف است ، تا زمانی که در آنجا هستید ، آن را پاک کنید. این کار به کل خانه شما کمک می کند تا مرتب تر به نظر برسد ، بدون این که در واقع بیش از پنج دقیقه را در زمان مرتب سازی وقت بگذارید.

5- عصرها 10 دقیقه حرکت کنید

برای همه افراد در خانه یک قانون تعیین کنید ؛ در نقطه ای از شب ، همه باید وارد زمین شوند و سریع 10 دقیقه حرکت را انجام دهند. در این مدت آشفتگی مرتب و زباله های سطل زباله – اصلا طول نمی کشد و کل خانه مرتب به نظر می رسد!

6- از استفاده از کاغذ

خودداری کنید
سعی کنید کاغذ را در زندگی خود دور کنید. مجلات ، صورتهای بانکی و رسیدها در خانه شما جمع می شوند و باعث ایجاد بی نظمی و آشفتگی می شوند. حساب های خود را بدون کاغذ تغییر دهید و یک قفسه مجله بخرید تا آشفتگی کاغذی شما به حداقل برسد.

7- هر روز صبح تخت خود را مرتب کنید

شاید جالب نباشد ، اما مرتب کردن رختخواب صبحگاهی کمتر از پنج دقیقه طول می کشد و این یکی از ساده ترین راه ها برای مرتب جلوه دادن اتاق خواب است. این کار به تنظیم لحن روز نیز کمک می کند ، و باعث می شود که بیشتر به نظافت خود پایبند باشید.

8- روالهای مناسب شما را ایجاد کنید

روالها بخش مهمی از نظافت و نظم منزل شما هر روز است. اولویت های خود را تعیین کنید و روال مناسبی را برای خود تعیین کنید. اگر از آشپزخانه آشفته متنفر هستید ، یک روال معمول ایجاد کنید به این معنی که هرگز مجبور نباشید با تعداد زیادی بشقاب کثیف برخورد کنید. روتین های زیادی ایجاد نکنید – اگر بیش از حد عمل کنید به آنها پایبند خواهید بود!

9- هر شب لباس های خود را کنار بگذارید

به محض اینکه لباس خواب خود را تغییر دادید ، لباسهای تمیز خود را آویزان کنید و لباسهای کثیف را در سبد لباسشویی قرار دهید. این فقط چند ثانیه طول می کشد ، اما این بدان معناست که شما صبح در یک اتاق مرتب تر و بهتر از خواب بیدار می شوید.

10- ظرف ها را مستقیما بشویید

این ممکن است سرگرم کننده به نظر نرسد ، اما 3 بشقاب بر 15 بشقاب ترجیح داده می شود که به خیساندن عمیق نیاز دارند. افزایش کارها اغلب به این معناست که وقت گیر و دلهره آور است ، بنابراین سریع شستشو دهید تا از ساعت ها بعد از شستشو دوری کنید.

11- از تکنیک Pomodoro

پیروی کنید
تکنیک Pomodoro به این معنی است که برای هر 25 دقیقه کار نکردن ، 5 دقیقه کار می کنید. اگر در حال سرگرمی آنلاین هستید یا کتاب می خوانید ، یک تایمر تنظیم کنید و هر نیم ساعت 5 دقیقه اتاق را که در آن هستید مرتب کنید. به سرعت تمام می شود و احساس می کنید در حال آرامش هستید!

12- هر روز یک بار لباس شویی

انجام دهید
هر روز صبح یا هنگام ورود از محل کار ، مقدار زیادی لباس در لباسشویی بگذارید. مهم نیست که چقدر کار می کنید ، به احتمال زیاد شما وقت دارید هر روز یک شستشو را قطع کنید – و این بسیار لذت بخش تر از صرف یک روز کامل برای شستن لباس ها است!

13- وقتی پیش می روید شمارنده ها را پاک کنید

پس از پخت ، قبل از اینکه هر چیزی خشک شود و به آن بچسبد ، پیشخوان خود را سریع پاک کنید. از آنجا که کار یک دقیقه طول می کشد ، احساس نمی کنید مرتب هستید ، اما پس از آن از آشپزخانه تمیز خود قدردانی خواهید کرد.

14- فضایی برای آشفتگی ایجاد کنید

کل خانه شما کاملاً بی عیب و نقص نخواهد ماند ، بنابراین ایده خوبی است که فضایی را برای آشفتگی ایجاد کنید. می توانید یک اتاق کامل یا گوشه اتاق را کنار بگذارید. اگر فرزند دارید ، این فضا را ایجاد کنید تا آنها نیز بتوانند آن را به اشتراک بگذارند – احتمالاً آنها بیشتر از شما به آن نیاز خواهند داشت!

15- با هم مرتب باشید

اگر شما تنها فردی هستید که مشغول مرتب سازی است ، می توانید از همه کارها ناراحت شوید. برای جلوگیری از این امر ، مشاغل مرتب را به همه افرادی که با آنها زندگی می کنید اختصاص دهید. این امر میزان مرتب سازی را به حداقل می رساند و باعث می شود همگی احساس یک تیم را داشته باشید و به یکدیگر انگیزه دهید تا به کار خود ادامه دهندe قوانین!