بسیاری از ما تمایل داریم از آهنگ ها و موسیقی غم انگیز در مواقعی که احساس ضعف می کنیم اجتناب کنیم زیرا معتقدیم که این باعث می شود حتی بدتر هم شویم.

برای اکثر مردم ، رفتارهای پس از جدایی معمولاً شامل گوش دادن به بسیاری از آهنگهای غم انگیز است که موسیقی و اشعار آنها از وای ما حکایت می کند تا ما را بدتر کند و هرچه زودتر تمام غم را برطرف کند. با این حال ، به نظر می رسد که همه ما آن را در تمام مدت اشتباه داشته ایم. علم ثابت می کند برعکس این درست است – موسیقی غم انگیز در واقع ما را شادتر می کند و سلامت روانی ما را بهبود می بخشد. در اینجا چگونه است.
توضیح به صورت عکس درباره سلامت روانی

آهنگ ها غم انگیز هستند اما برای مغز ما مثبت هستند!

مشابه مورد یک دستگاه موسیقی به نام appoggiatura که در تعدادی از آهنگهای غم انگیز مانند آدل “Someone Like You” یافت می شود ، توضیح علمی وجود دارد که چرا موسیقی غم انگیز ما را واقعا خوشحال می کند. دیوید هورون ، استاد هنرها و علوم انسانی در دانشکده موسیقی و مرکز علوم شناختی در دانشگاه ایالتی اوهایو ، در حال بررسی تأثیرات موسیقی غم انگیز بر مردم است. در مطالعات قبلی ، او دریافت که گروه های خاصی از مردم بیشتر به موسیقی غم انگیز گوش می دهند – افرادی با گشودگی ، تجربیات و افرادی که در آزمون های روان رنجوری نمره بالایی کسب می کنند. به گفته هورون ، هورمون پرولاکتین مسئول تأثیر مثبتی است که موسیقی غم انگیز بر احساسات ما دارد.

بنابراین آهنگ غم انگیز با مغز ما چه می کند؟

پرولاکتین ، بیشتر به عنوان هورمونی که باعث شیردهی در زنان شیرده می شود ، نیز شناخته می شود ، همچنین در زمان غم و اندوه شدید ترشح می شود. در غم و اندوه شدید ، بدن ما هورمون را به عنوان یک دم طبیعی تولید می کند تا روند را آسان کرده و به ما کمک کند تا راحت تر کنار بیاییم. به طور مشابه ، هنگام گوش دادن به آهنگ های غم انگیز ، بدن ما سیگنال مشابهی را ارسال می کند ، که منجر به تولید پرولاکتین می شود. بنابراین ، هنگام گوش دادن به آهنگ های غم انگیز ، در واقع بدن خود را فریب می دهیم تا محیطی دلپذیر و احساسات شادتری ایجاد کند. هورون در مصاحبه با The National.

بنابراین ، مهم نیست که هنگام ناراحتی به موسیقی غم انگیز گوش می دهید ، یا فقط به این دلیل که این احساس را دوست دارید ، اکنون توضیح علمی دارید که چرا از موسیقی آدل بسیار لذت می برید.

لیستی از آهنگ هایی که می توانید به آنها گوش دهید

  1. ” از وقتی که رفتی ” ، کلی کلارکسون
  2. ” سلام ” ، آدل
  3. ” غیر قابل تعویض ” ، بیانسه
  4. ” من را گریه کن ” ، جاستین تیمبرلیک
  5. ” شخصی مثل شما ” ، آدل
  6. ” می دانستم که مشکل دارید ” ، تیلور سویفت
  7. ” به خاطر شما ” ، کلی کلارکسون
  8. ” قلب آنچه را که می خواهد می خواهد ” سلنا گومز
  9. ” میلیون دلیل ” ، لیدی گاگا
  10. ” پژواک سکوت ” ، The Weeknd