5 سال آینده ، 10 سال آینده یا حتی این زمان سال آینده کجا می خواهید باشید؟ این مکانها مقاصد اصلی شما هستند و اگرچه ممکن است بدانید که نمی خواهید در همان جایی که اکنون هستید ثابت بمانید ، اما تشخیص اهداف واقعی شما همیشه آسان نیست.

بسیاری از مردم تصور می کنند که تعیین یک مقصد هدف داشتن رویایی است که در آینده ای دور وجود دارد اما هرگز محقق نمی شود. این به دلیل دو چیز یک پیشگویی خودکامه است:

اولاً ، این که هدف در وهله اول به اندازه کافی مشخص نشده است. و ثانیاً ، این یک رویا از راه دور است که منتظر اقدامی است که هرگز انجام نمی شود.

تعیین مقصد هدف شما چیزی است که باید مدتی برای فکر کردن در مورد آن وقت بگذارید. مراحل زیر در مورد چگونگی برنامه ریزی اهداف زندگی شما را مجبور می کند تا سفری را به مقصد خود آغاز کنید.

1- فهرستی از مقاصد هدف خود تهیه کنید

مقاصد هدف مواردی هستند که برای شما مهم هستند. کلمه دیگر برای آنها بلندپروازی خواهد بود ، اما بلندپروازی ها چیزی است که خارج از تصور شما به نظر می رسد ، در حالی که اگر بخواهید در جهت تلاش برای آنها تلاش کنید ، مطمئناً مقاصد هدف قابل دستیابی هستند.

بنابراین واقعاً می خواهید با زندگی خود چه کنید؟ مهمترین چیزهایی که می خواهید در زندگی خود انجام دهید چیست؟ اگر ناگهان متوجه شوید مدت زمان محدودی روی زمین باقی مانده است ، واقعاً از انجام ندادن آن پشیمان خواهید شد؟

هر یک از این موارد یک هدف است. هر مقصد هدف را در یک جمله مشخص کنید.

اگر هر یک از این اهداف گامی برای رسیدن به اهداف دیگر است ، آن را از این فهرست حذف کنید زیرا مقصد هدف نیست.

2- به چارچوب زمانی برای رسیدن به هدف فکر کنید

اینجاست که برنامه 5 ساله ، 10 ساله ، سال آینده مطرح می شود.

تفاوتهای بین هدف کوتاه مدت و هدف بلند مدت . برخی از اهداف به دلیل سن ، سلامتی ، امور مالی و غیره “ماندگاری” خواهند داشت ، در حالی که سایر اهداف به شما بستگی دارد که چه زمانی می خواهید به آنها برسید.

3- اهداف خود را واضح بنویسید

هر مقصد هدف را در بالای یک تکه کاغذ جدید بنویسید.

برای هر هدفی ، آنچه را که نیاز دارید و در حال حاضر ندارید بنویسید که به شما امکان می دهد به آن هدف برسید. این می تواند نوعی آموزش ، تغییر شغل ، امور مالی ، مهارت های جدید و غیره باشد. هر هدف “پله ای” که حذف کرده اید در این تمرین مناسب خواهد بود. اگر هر یک از این “اهداف” کوچکتر دارای اهداف فرعی هستند ، همین مراحل را با آنها طی کنید تا نقاط عملی دقیقی برای کار داشته باشید.

4- کارهایی را که باید برای هر هدف انجام دهید

بنویسید
در زیر هر مورد ذکر شده ، مواردی را که برای تکمیل مراحل مورد نیاز برای تکمیل هدف لازم است انجام دهید ، بنویسید.

این موارد به یک چک لیست تبدیل می شوند. آنها راهی ملموس برای بررسی چگونگی پیشرفت شما در جهت رسیدن به مقاصد هدف هستند. رکوردی از موفقیت شما!

5- بازه زمانی خود را با تاریخهای خاص و واقعی

بنویسید
با استفاده از بازه های زمانی که ایجاد کرده اید ، در هر برگ مقصد هدف سالی را که در آن هدف را تکمیل کرده اید یادداشت کنید.

برای هر هدفی که تاریخ تکمیل آن مشخص نیست ، به این فکر کنید که چه زمانی می خواهید آن را به پایان برسانید و از آن به عنوان تاریخ مقصد خود استفاده کنید.

در محدوده زمانی هر مقصد هدف کار کنید ، تاریخهای واقعی را یادداشت کنید که به موجب آن هریک از مراحل کوچک را انجام دهید.

6- کارهای خود را برنامه ریزی کنید

اکنون مروری بر همه مقاصد هدفتان داشته باشید و برنامه ای از آنچه باید در این هفته ، این ماه و امسال انجام دهید – برای پیشرفت در مسیر حرکت به سمت مقاصد مورد نظر خود تهیه کنید.

این نکات عملی را در یک برنامه بنویسید ، شما تاریخهای مشخصی برای انجام کارها دارید.

7- برای دستیابی به هدف

8- پیشرفت خود را مرور کنید

در پایان سال ، کارهایی را که امسال انجام داده اید مرور کنید ، موارد موردنظر را از چک لیست های هر مقصد هدف مشخص کنید و برنامه را با نکات مورد نیاز برای سال آینده بنویسید.

اگرچه ممکن است چندین سال طول بکشد تا ، به عنوان مثال ، ارتقاء مدنظر خود را بدست آورید زیرا ابتدا باید MBA بگیرید ، به این معنی که با پول بیشتر کار کنید تا بتوانید یک دوره تحصیلی پاره وقت را تأمین کنید ، اما در نهایت موفق خواهید شد در دستیابی به مقصد مورد نظر خود ، زیرا نه تنها آنچه را که می خواهید برنامه ریزی کرده اید ، بلکه نحوه دستیابی به آن را نیز برنامه ریزی کرده اید و برای دستیابی به آن فعال بوده اید.

نکات بیشتر برای دستیابی به اهداف

  • 6 قانون طلایی برای پیشرفت در جهت دستیابی به اهداف
  • چگونه اهداف خود را تعیین کرده و بدون آنها استرس
  • چرا داشتن استراتژی اهداف می تواند به شما در دستیابی بیشتر کمک کند
  • تنظیم هدف: راهنمای نهایی