عصر دیجیتال مرز میان کار و زندگی رو از بین ورداشته و روز به روز اونا رو بهم نزدیک می کنه. این فاصله واسه بعضی از شاغلان حتی مرز مشخصی هم نداره و کلا از بین رفته. این روزا فعالیتای فوق برنامه شما می تونه نقشی اساسی در بارخورد محیط کاریتون اجرا کنه.

دیجیتال

نه اشتباه نکنین، منظور این نیس که تموم وقت خود رو به فعالیت کاری بپردازید و ساعات اضافه کاری جمع کنین. ممکنه بعضی از فعالیتای فوق برنامه یتان(حتی اونایی که تفریح به حساب میان) موجب شن که چگونگی نگاه همتایان و رؤسایتان نسبت به شما عوض شه.

شما می تونین با انتخاب درست این فعالیتا، موجب شید که با هوش تر، با نفوذ تر و موثر تر به نظر برسین. فعالیتای فوق برنامه در صورت مناسب بودن می تونن به چند شکل به موفقیتتون کمک کنن.

سرفصل محتوا

    • فعالیتای فوق برنامه به شما توانمندیای جدیدی اضافه می کنن
    • فعالیتای فوق برنامه خلاقیت شما رو تقویت می کنن
    • خلاقیت

  • فعالیتای فوق برنامه منابع بیشتری در اختیار شما می ذارن
  • فعالیتای فوق برنامه شما رو به فرد تاثیرگذارتری تبدیل می کنن
  • فعالیتای فوق برنامه شما رو مفیدتر جلوه میدن
  • فعالیتای فوق برنامه شما رو به سفیری از محیط کارتون مبدل می کنن
  • فعالیتای فوق برنامه توانایی مدیریتی شما رو تقویت می کنن

فعالیتای فوق برنامه به شما توانمندیای جدیدی اضافه می کنن

ارتباطات کاری خود رو به وسیله آشنایی با افراد جدید در فعالیتای فوق برنامه گسترش بدین.

فعالیتتون رو تو یه بخش عام المنفعه، کمیته یای جور واجور یا باشگاه ها زیاد کنین و از این روش تواناییایی جدید به دست بیارین. مطمئنا این تواناییا می تونن در محیط کاری به کمک شما بیان.

آدمایی که در مراسمای جور واجور شرکت می کنن ایده های جالبی از فعالیتای فوق برنامه به جلسات کاری می آروند. برخورداری از تواناییای جور واجور شما رو به فردی چند بعدی تبدیل می کنه.

ایده

فعالیتای فوق برنامه خلاقیت شما رو تقویت می کنن

شبکه ارتباطی شما به عنوان یه کارمند می تونه همیشه مهم باشه. با گسترده شدن دایره ارتباطیتان می تونین راهکارهای بیشتری ارائه کرده در نتیجه مشکلات رو سریعتر حل کنین.

مشکلات

با درگیر شدن در دو نوع فعالیت کاری و غیر کاری می تونین شبکه اجتماعی خود رو بالا برده، راه حلای بهتری پیدا کرده و نوع تفکر متفاوتی رو به محیط کار خود وارد کنین.

فعالیتای فوق برنامه منابع بیشتری در اختیار شما می ذارن

اگه صاحب یه برند غیر کاری معتبر باشین، در جامعه کاری خود شناخته شده تر هستین و طرفداران خود رو پیدا می کنین. این معنیش اینه که دسترسی بیشتری به رهبران کلیدی و افراد موثر در صنعتتان دارین.

درسته که معروفیت عواقب خطرناکی داره اما شناخته شدن در بین فعالان بخش کاری می تونه دسترسیای خوبی نه فقط در بین همکاران بلکه فعالان بخشای متفاوت براتون به ارمغان آورد.

فعالیتای فوق برنامه شما رو به فرد تاثیرگذارتری تبدیل می کنن

وقتی شما مطالبی غیر کاری در لینکدین یا شبکه های اجتماعی جور واجور منتشر کرده و با کاربران دیگه به اشتراک می ذارین، توجه مخاطبین رو به شکل تفکر خود جلب می کنین. آدما به حرف شما بیشتر گوش داده و گروهی دنبال کننده پیدا می کنین.

فعالیتای فوق برنامه شما رو مفیدتر جلوه میدن

وقتی که با افراد خارج از زمینه کاریتون رابطه برقرار می کنین(مثلا با مدیر روابط عمومی یه شرکت فعال در مورد محیط زیست) می تونین با در نظر گرفتن عقاید و تفکرات طرف مقابل درسای خوبی واسه استفاده در رسیدن به اهداف کاری خود آموخته و موثر تر عمل کنین.

محیط زیست

این روش باعث می شه که نقطه نظرهای متفاوتی در انجام مسئولیتای شغلی خود بکار گیرید.

فعالیتای فوق برنامه شما رو به سفیری از محیط کارتون مبدل می کنن

وقتی که اتفاقات کاری خود رو با دوستانتون به اشتراک می ذارین انگار سفیر محیط کار خود میشین. در این صورت تبلیغات مجانی واسه فعالیت شما و شرکتتون ایجاد میشه.

البته باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین مطالبی رو به اشتراک بذارین که تاثیر مثبتی داشته و پنهونی نباشن. بدین شکل اشتیاق شما با در نظر گرفتن بازخوردی که می گیرین بیشتر می شه.

فعالیتای فوق برنامه توانایی مدیریتی شما رو تقویت می کنن

قبول کردن مسئولیت یه کلاس یا رهبری فعالیت فوق برنامه، به شما این موقعیت رو میده که تواناییای مدیریتی خود رو بهتر کنین. در این صورت مجبورین واسه لذت بردن از فعالیت فوق برنامه خود، اداره یه گروه رو بدست گرفته و مدیریت کنین.

این مهم باعث می شه حتی اگه مسئولیت مدیریتی در شغل خود ندارین تواناییای مهمی کسب کرده تا در زمان مناسب از اونا بهره گیرید.

شاید در بعضی موارد عالی بودن در انجام مسئولیتا واسه پیشرفتتون کافی نباشه. در این صورت می تونین تواناییایی خارج از محیط کار خود بسازین و با به کار گیری این تواناییا عملکردتون رو پیشرفت بدین. در این صورت به مهره ای بدون جانشین در محیط کار و برعکس تبدیل میشین.

منبع:forbes