استفاده گوگل از فناوری بلاکچین ؛ پلتفرم ابری گوگل با به کار گیری ستون فقرات فناوری بلاکچین سرویسای بیشتری رو در اختیار مشتریان قرار میده.

ساکنان مانتن ویو یکی از رقبای آمازون و مایکروسافت در بخش سرویسای ابری هستن اما جوری که باید این دو حریف رو به دردسر نکشیده ان. این شرکت حالا واسه تقویت سهم از خود از بازار سراغ فناوری بلاکچین رفته.

گوگل در اتفاق Cloud Next از همکاری با یه شرکت ارائه وسایل پیشرفت اپلیکیشنای براساس بلاکچین خبر داده که از برنامه های غول فناوری آمریکا واسه این بخش تقریبا جدید خبر میده.

این شرکت نیویورکی که «Digital Asset» اسمشه، زبون برنامه نویسی خاصی رو واسه اپای براساس بلاکچین طراحی کرده که باعث می شه کاربران پلتفرم ابری گوگل (GCP) بدون نیاز به پیکربندی پلتفرم پایه ای سرویسای براساس بلاکچین رو تست و عرضه کنن.

با به کار گیری این وسیله ها پیشرفت فریمورکای دفتر کل پخش شده (DLT) در اپلیکیشن و سرویسا در وقتی بسیار سریع و با پیچیدگی کمتر صورت می گیره.

دفتر کل پخش شده پایگاه داده ایه در شبکه ای تشکیل شده از سیستمای واقع در موقعیتای جغرافیایی جور واجور که با توافق کاربران بروزرسانی می شه.

توافق

پلتفرم ابری گوگل«لئونارد لا»، مدیر پلتفرم سرویسای مالی GCP با بیان خوشحالی و راضی بودن از همکاری با Digital Asset میگه:

دفتر کل پخش بلاکچین پتانسیلای زیادی واسه کمک به مشتریان در بخش خدمات مالی و بخشای دیگه داره و به خاطر همین از ارائه وسایل اون در پلتفرم ابری بسیار خوشحالیم.

گوگل علاوه بر همکاری با شرکت نامبرده تاکید کرده که مشتریان سرویس ابری در ماه های آینده قادر به پیشرفت وسایل براساس اتریوم و فابریک هایپر لجر هستن.

هایپر لجر تکنولوژیای متن باز بلاکچین مثل دفاتر کل پخش شده، موتورهای هوشمند قرارداد، کتابخونهای مشتری و واسطای کاربری رو نگهداری کرده و پیشرفت میده. فابریک یکی از پروژه های هایپر لجره که به وسیله بنیاد لینوکس میزبانی می شه.

منبع:techradar