بسیاری از ما می دانیم که دویدن برای ما مفید است ، به تقویت استقامت شما کمک می کند ، قلب قوی تری ایجاد می کند و به سوزاندن کالری کمک می کند. بسیاری از ما نیز می دانیم ، این آسان نیست. بنابراین در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید تلاش کنید و شروع به دویدن کنید.

احساس بهتری خواهید داشت

مهم نیست که چقدر احساس خوب یا بدی دارید ، ورزش باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. این فراتر از “سطح بالای دونده” است-آن هجوم هورمون های خوب به نام اندوکانابینوئیدها. در تحقیقی که در سال 2006 در Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شد ، محققان دریافتند که حتی یک حرکت ورزشی – 30 دقیقه پیاده روی روی تردمیل – می تواند فوراً روحیه فردی را که از بیماری رنج می برد بالا ببرد. نظم افسردگی حتی اگر قبلاً دویده اید ، با پیاده روی و دویدن شروع کنید تا بتوانید خود را تقویت کنید.
عکس مرتبط با افسردگی در روانشناسی Psychological depression

عزت نفس شما بهبود می یابد

برای سبز شدن به یک بهانه دیگر نیاز دارید؟ دونده هایی که بیرون دویدند و دید خوبی به طبیعت داشتند ، بعد از تمرین عزت نفس بیشتری نسبت به آنهایی که از محیط اطراف خود لذت نمی بردند ، نشان دادند. بنابراین مسیر یا آزمایشی را که دوست دارید پیدا کنید و فقط دوید و از آن لذت ببرید!

ظاهر بهتری خواهید داشت

همه می دانند که ورزش کالری می سوزاند و به کاهش وزن کمک می کند ، اما چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که دویدن به سوزاندن کالری حتی بعد از توقف تمرین کمک می کند. مطالعات نشان داده است که ورزش منظم “بعد از سوختگی” را افزایش می دهد ، یعنی تعداد کالری که بعد از ورزش می سوزانید.

درخشش طبیعی خواهید داشت

باور کنید یا نه ، عرق کردن می تواند صورت را از همه چیزهایی که منافذ را مسدود کرده و منجر به جوش می شوند ، خلاص کند. یک جلسه تعریق جامد همچنین می تواند روغن های طبیعی را تقویت کرده ، چیزها را تازه و سالم نگه دارد.

وضعیت خود را بهبود می بخشید

دویدن نه تنها به شما کمک نمی کند که وزن اضافی خود را از دست بدهید بلکه بدن شما را در فرم کامل قرار می دهد. بدن را تقویت می کند ، خط کمر شما را توسعه می دهد و به شما کمک می کند سر خود را بالا نگه دارید. همچنین ثابت شده است که وضعیت خوب از نظر روانی باعث می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

زانوها قوی تر می شوند

دویدن توده استخوانی را افزایش می دهد و حتی به از بین رفتن استخوان های مرتبط با افزایش سن کمک می کند. بسیاری از مردم تصور می کنند که دویدن در واقع به زانو آسیب می رساند. با این حال ، علم ثابت کرده است که طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه بوستون ، دویدن به بهبود سلامت زانو کمک می کند. فقط مطمئن شوید که درست می دوید تا به ساق پا یا تاندون آشیل آسیب نرسد.

قلب شما قوی تر می شود

حتی یک دویدن متوسط ​​می تواند با کاهش LDL (کلسترول بد) و افزایش HDL (کلسترول خوب) در حفظ سلامت قلب مفید باشد. همچنین به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد قلب کمک می کند.

برای کسانی که ممکن است از بیماری های قلبی عروقی رنج ببرند ، محققان ثابت کردند که دویدن 16 مایل در هفته پیشرفت بیماری های قلبی را متوقف می کند و دویدن و دویدن تا 22 مایل در هفته می تواند اثرات بیماری های قلبی عروقی توسعه یافته را معکوس کند.

استقامت شما افزایش می یابد

دویدن منظم باعث افزایش استقامت شما می شود و تمرینات را لذت بخش تر و پربارتر می کند. با افزایش استقامت خود ، به افزایش اثربخشی و قدرت ریه ها نیز کمک خواهید کرد. همچنین به این معنی است که شما به اندازه نفس نمی کشید و نفس نمی کشید ، مانند چند بار اول که می توانید در مسافت های طولانی دویدید.

خواب شما بهبود می یابد

افرادی که از بی خوابی رنج می برند باید مصرف قرص های خواب را متوقف کرده و به عنوان درمانی برای بدست آوردن آن خواب ارزشمند تلاش کنند. تحقیقات انجام شده بر روی Insomniacs ثابت کرد که در روز دویدن ، آنها می توانند در مدت 17 دقیقه در مقایسه با روزهای معمولی بدون دویدن بخوابند که 38 دقیقه طول می کشد تا بخوابند.

حتی برای ما که از بی خوابی رنج نمی بریم ، می توان به سرعت خوابیدن و همچنین کیفیت آن کمک کرد!

بیشتر متمرکز خواهید شد

دویدن در تقویت توانایی های ذهنی بسیار مفید است. مطالعات انجام شده بر روی کارگران انگلیسی ثابت کرد که در روزهایی که تمرین می کردند می توانستند تمرکز بیشتری داشته باشند ، اشتباهات کمتری انجام می دادند و در مقایسه با روزهایی که کار نمی کردند ، بازدهی بیشتری داشتند.

با افراد جدیدی ملاقات خواهید کرد

برخی از دوندگان از سکوت و تنهایی دویدن به تنهایی لذت می برند ، اما برخی دیگر زمان دویدن را فرصت های اجتماعی می دانند. یافتن یک دوست در حال دویدن یا دویدن با گروه راهی عالی برای ایجاد حس اجتماع است. می توانید اهداف را تعیین کرده و آنها را با هم به انجام برسانید. علاوه بر این ، داشتن یک دوست معمولی در حال دویدن یا گروه دویدن راهی عالی برای حفظ انگیزه برای دویدن است.

پول ذخیره خواهید کرد

اگر نمی توانید عضویت بدنسازی یا تجهیزات بدنسازی فانتزی را برای خانه خود تهیه کنید ، نگران نباشید! تنها چیزی که برای دویدن نیاز دارید یک جفت مربی است. جهان تردمیل شماست ، بنابراین بروید و کاوش کنید!

شما به دیگران کمک خواهید کرد

دویدن نیز می تواندبه عنوان راهی برای کمک به کل جامعه مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از نژادها به موسسات خیریه سود می رسانند و برخی از موسسات خیریه در ازای جمع آوری کمک مالی ، آموزش مسابقه ارائه می دهند. دویدن برای چیزی که از شما بزرگتر است راهی عالی برای حفظ انگیزه برای ادامه تمرینات است و می تواند مسابقات شما را معنادارتر و رضایت بخش تر کند.

نه تنها از طیف وسیعی از مزایای فیزیکی و فلزی ناشی از دویدن برخوردار خواهید شد ، بلکه می توانید به کسانی که در یک اجتماع کوچک و گسترده تر هستند نیز کمک کنید. حتی ممکن است بخواهید خودتان در دو ماراتن یا کراس کانتری شرکت کنید. پس چرا آن را امتحان نکنید و ببینید کجا شما را می برد؟