تقریباً کریسمس است و بسیاری از ما هنوز در حال تلاش برای انتخاب هدیه مناسب برای دوست یا اقوام هستیم. آنها چه میخواهند؟ آنها به چه چیزی نیاز دارند؟ چه چیزی می توانیم بخریم؟ ما می توانیم ساعت ها در مغازه ها این سوالات را از خود بپرسیم. روش دیگری برای انتخاب هدیه مناسب وجود دارد اما شامل تغییر درک ما از هدیه دادن است.
مشکل این است که ما به هدیه دادن به عنوان مبادله اشیای فیزیکی فکر می کنیم. یک جایگزین مفید این است که یک هدیه را ارتباط تلقی کنید. وقتی به کسی هدیه می دهید ، آنچه در واقع انجام می دهید این است که با او صحبت کنید. شما هدیه ای می خرید ، می سازید یا کشف می کنید که چیزی به گیرنده می گوید. آنها هدیه را دریافت می کنند و اگر درک کنند ، پیام شما را درک می کنند. البته این واضح است ، اما وقتی برای انتخاب هدیه می رویم ، به نوعی آن را فراموش می کنیم. ما ابتدا بر روی شی یا نیاز تمرکز می کنیم ، سپس بررسی می کنیم که چه پیامی را منتقل می کند.

ممکن است متوجه شده باشید که هدایا ارتباطی هستند وقتی شخصی به شما هدیه می دهد و شما فوراً از آنچه می گوید آگاه هستید. برخی از هدایا فاصله ، برخی دیگر صمیمیت را بیان می کنند. برخی می گویند “من عاشق خلاقیت شما هستم” ، برخی دیگر “شما باید مراقب خودتان باشید”. برخی کاملاً توهین آمیز هستند. هدایایی که به ندرت به قیمت و اعتبار آنها متصل می شود. برخی از هدایایی که من بیشتر از آن قدردانی کرده ام عملاً رایگان بوده است که هدیه دهنده برای من ترتیب دهد ، اما آنقدر گفته است که بسیار ارزشمند بوده است.
اگر از این تفکر استفاده می کنید ، وقتی هدیه را انتخاب می کنید ، می توانید به سرعت به سمت هدیه کامل حرکت کنید. ابتدا از خود بپرسید: “می خواهم به این شخص چه بگویم؟” سپس به سراغ “چه چیزی می توانم به آنها بدهم که بتوانند این را به شما بگویند؟” بروید. این برخلاف رایج ترین “چه چیزی می توانم آنها را بخرم؟” و سپس “آنها در مورد آن چه فکر خواهند کرد؟”.

این روش می تواند به شما کمک کند تا هدایای کمی بدون ضرب و شتم تهیه کنید ، اما حداقل آنها معنی دار خواهند بود. یک هدیه که اخیراً دریافت کردم در نتیجه این نوع تفکر بود. همسرم یک بلیط آزادی 1 روزه به من داد. او یک روز تمام مسئولیتهای من را بر عهده گرفت و مرا به توکیو فرستاد تا بازی کنم. او می خواست بگوید که از همه کارهای من قدردانی می کند و می داند که مسئولیت های من گاهی برای من سنگینی می کند. این به او کمک کرد تا هدیه ای عالی را طراحی کند که به سادگی فاصله ای از همه چیز داشت. من آن را دوست داشتم.
هدایایی که وقتی به هدیه به عنوان ارتباط فکر می کنیم به دست می آوریم ممکن است همان چیزی باشد که ما از راه های دیگر به آن فکر می کردیم. تفاوت ممکن است در این باشد که ما سریعتر و با اطمینان بیشتری به تصمیمی می رسیم. که هدیه ما برای آن شخص مناسب است.
البته ، یک هشدار وجود دارد. اگر حرف مثبتی برای گفتن به شخص ندارید ، اما احساس می کنید که باید هدیه ای بدهید ، به شیوه های قدیمی تفکر خود بازگردید. برقراری ارتباط بین چیزهای منفی با هدیه ، شاید بهترین راه برای لذت بردن از کریسمس شما نباشد. فقط در صورت احساس شجاعت آن را امتحان کنید.
کریسمس مبارک!
تام