چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟ اصلا بازیابی این دستگاه به چه دردی میخوره و کاربردش چیه؟ دستگاه ضبط کننده ی NVR یا DVR مهمترین عضو سیستم مدار بسته ی نظارتی و امنیتیه. به طوری که اگه در اون مشکلی پیش بیاد؛ کارکرد سیستم دچار مشکل میشه و به خوبی سابق عمل نمیکنه. به عنوان مثال در نمایش تصاویر و فیلمای زنده و یا ضبط شده اختلال به وجود میاد و یا این که حتی برخی تصاویر و فیلما رو هم نمیتونه ضبط کنه. این مشکلات شایع ترین اتفاقاتیه که میتونه در اثر بروز مشکل در دستگاه رکوردر هایک ویژن رخ بده. برای بازگشت به حالت اولیه و سابق بهترین راه بازیابیه دستگاه  NVR یا DVR است. این که چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟؛ سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ داده خواهد شد.شما میتونید به راحتی دستگاه دی وی آر را از نمایندگی هایک ویژن  https://www.hikvision-plus.com تهیه کنید.
چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟
در ادامه ی این مقاله چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟ و چرا بازیابی کنیم؟، عملیات بازیابی و ریست فکتوری دستگاه ضبط کننده ی NVR یا DVR هایک ویژن و کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر با مشورت با اهل فن رو بررسی میکنیم.
 
عملیات بازیابی و ریست فکتوری دستگاه ضبط کننده ی NVR یا DVR هایک ویژن:
    همونطور که گفتیم عملیات بازیابی و ریست فکتوری دستگاه ریکوردر به دو صورت انجام میشه.

  1. روش Restore: در این روش به جز آدرس آی پی دستگاه ضبط کننده ی NVR یا DVR هایک ویژن و اطلاعات کاربران دستگاه، تمامی تنظیمات دستگاه به حالت اولیه بر میگرده.
  2. روش Default: در این روش تمامی تنظیمات دستگاه ضبط کننده ی NVR یا DVR هایک ویژن، شامل آدرس آی پی دستگاه ریکوردر، اطلاعات کاربران و … به حالت اولیه بر میگرده. این روش به اصطلاح برگشت به تنظیمات کارخونه (ریست فکتوری) و یا Inactive نام داره.

شما با انتخاب هر کدوم از این دو گزینه و کلیک کردن اون، دستگاه پس از یه بار خاموش و روشن شدن (ری استارت) به حالت اولیه بر میگرده. به این ترتیب مشکل اختلال در نمایش و ضبط تصاویر و فیلمای شما هم برطرف میشه.
دوربین مداربسته هایک ویژن https://www.hikvision-plus.com/product-category/ip-camera/
چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟ و چرا بازیابی کنیم؟
    همونطور که گفتیم با بازیابی دستگاه ضبط کننده ی NVR یا DVR هایک ویژن، تمام مشکلات هنگ سیستم برطرف خواهد شد. اما چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟ در این قسمت به این سوال پاسخ میدیم.
برای بازیابی و ریست دستگاه ضبط کننده ی NVR یا DVR هایک ویژن به یک لپ تاپ، اینترنت پر سرعت و مرورگر اینترنت اکسپلورر نیاز داریم. مراحل زیر رو به ترتیب بدین و دستگاه خودتون رو ریست و بازیابی کنین.

  1. ابتدا آی پی دستگاه رو پیدا کرده و به صفحه ی تنظیمات دستگاه وارد شین. برای پیدا کردن آی پی دستگاه کد 168.1.100 رو در مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE) خودتون وارد کنین.

تذکر: ممکنه موقع وارد کردن این آدرس لپ تاپ شما اونو باز نکنه. برای رفع این مشکل باید محدوده ی آی پی لپ تاپ رو با دوربین همسان کنین. ابتدا وارد قسمت کنترل پنل لپ تاپ بشین و روی قسمت Local Area Network کلیک راست کنین. سپس وارد بخش Properties بشین. گزینه ی Internet Protocol Version 4 رو پیدا کرده و روی اون دبل کلیک کنین. با دبل کلیک کردن روی Internet Protocol Version 4 ، صفحه ای مقابل شما باز خواهد شد. جلوی IP Address، عبارت x.192.168..1 رو وارد کنین.

  1. در مرحله ی بعد نرم افزار SADP رو اجرا کنین.
  2. پس از انجام مراحل بالا و تایپ آی پی دستگاه ضبط کننده ی NVR یا DVR هایک ویژن، صفحه ای برای شما باز میشه که شما باید نام کاربری و کلمه عبور دستگاه رو وارد کنین و وارد تنظیمات دستگاه بشین.

چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟

  1. در ادامه وارد قسمت Configuration دستگاه بشین.
  2. در منوی سمت چپ گزینه ی Maintenance رو انتخاب و کلیک کنین.

در نهایت برای شما صفحه ای باز میشه که به شما امکان میده به دو صورت عملیات بازیابی و ریست فکتوری دستگاه ضبط کننده ی NVR یا DVR هایک ویژن رو انجام بدین.
کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر با مشورت با اهل فن:
    اگه میخواین درباره ی این که چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟؛ اطلاعات دقیق تر و کامل تری به دست بیارین؛ بهتره به نمایندگی های معتبر شرکت هایک ویژن مراجعه کنین و از خدمات مشاوره ای اونا استفاده کنین. منظور از مراجعه حتما مراجعه ی حضوری نیس و شما میتونین از طریق وب سایت های رسمی این شرکت به مشاوره با متخصصین حوزه ی دوربین فیلمبرداری مدار بسته، اقدام کنین. مسلما مشورت کردن در هر کاری با متخصصین اون زمینه، باعث گرفتن نتیجه ی بهتر از اون کار میشه.
چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟
مراجعه به وب سایت  نیز میتونه به شما در کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر کمک کنه.
 
در پایان از همراهی شما تا انتهای این مقاله بینهایت متشکریم. امیدواریم تا با خوندن این مقاله به جواب سوال چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟؛ رسیده باشین.
روز و روزگارتون خوش. ایام به کام