دکتر مهدی کریمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار کرد: دسترسی به بانک اطلاعاتی پویا از جمعیت هدف برای دسترسی عادلانه به داروهای مورد نیاز از برنامه‌های اولویت‎دار وزارت بهداشت است.
وی اضافه کرد: به همین منظور با توجه به تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تسهیل در دسترسی و دستیابی عادلانه بیماران دیابتی به انسولین قلمی، این بیماران باید اطلاعات خود را در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ثبت نمایند.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: این ثبت‌نام از سوی بیماران باید حداکثر تا ۲هفته آینده محقق شود و بعد از این دیابتی‌ها برای دریافت انسولین قلمی از طریق سامانه یادشده رصد خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه ثبت اطلاعات توسط رابط مراکز دیابت انجام خواهد شد، بیان کرد: بیماران دیابتی عزیز می‌توانند در ساعات اداری با مراجعه به خانم پارسا در درمانگاه بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر، خانم علوانیان در درمانگاه بیمارستان شهید بهشتی آبادان، آقای خمیسی در درمانگاه بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان، خانم صابری در بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان و خانم عیسایی در درمانگاه بیمارستان آیت‌اله طالقانی این شهرستان، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

منبع: دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان (abadanums.ac.ir)