افراد کمی به طور طبیعی در سخنرانی فوق العاده هستند و حتی کمتر افراد از آن لذت می برند . بنابراین فرایند نوشتن و ارائه سخنرانی برای اکثر مردم خسته کننده ، ناراحت کننده و آزاردهنده تلقی می شود.

نکات زیادی وجود دارد که چگونه می توان در بلندمدت در سخنرانی عمومی بهتر عمل کرد ، اما این مقاله درباره آن نیست.

در عوض ، نکات مختلف کوتاه مدت برای سخنرانی عمومی را خواهید آموخت که می توانید بلافاصله از آنها برای موفقیت در سخنرانی بعدی خود استفاده کنید!

قبل از سخنرانی

1- در مورد چیزی که به آن علاقه دارید صحبت کنید.

نیاز به سازش برای مخاطبان خود را کنار بگذارید. در مورد موضوعی که واقعاً در آن جالب هستید سخنرانی کنید. با بازی در نقاط قوت خود ، کار را برای خود بسیار آسان می کنید.

در بیشتر موارد اگر شما در مورد چیزی که از آن لذت می برید صحبت کنید نه چیزی که فکر می کنید آنها ممکن است از آن لذت ببرند ، در واقع بیشتر آن را دوست خواهند داشت.

با انجام این کار ، از تلاش سخت جلوگیری خواهید کرد.

2- ساختار اصلی گفتار

یک دلیل وجود دارد که فیلم ها ، کتاب ها ، و سخنرانی ها از یک ساختار پیروی می کنند.

این به این دلیل است که مغز دوست دارد به صورت زمانی همه چیز را به بخشهای مختلف تقسیم کند. بنابراین یک سخنرانی معمولی دارای مقدمه ، بدنه و نتیجه گیری است.

با پیروی از این ساختار ، پردازش اطلاعات گفتار شما را برای ناظر آسان می کنید ، که این امر احتمال استقبال خوب پیام شما را افزایش می دهد.

برای مقدمه شما ممکن است بخواهید با یک داستان یا س startال شروع کنید تا توجه مخاطب را از همان ابتدا جلب کنید.

بدن قسمت اصلی گفتار است. این باید شامل نکات اصلی باشد که می خواهید به آن اشاره کنید

نتیجه گیری سخنرانی را به پایان می رساند و برای مخاطبان توضیح می دهد که مهمترین نکات سخنرانی چه بوده است.

خاطرات کوتاه مدت مردم بدتر از آن است که فکر می کنید. اشتباه نکنید که نتیجه گیری را فراموش کنید.

3- طرح کلی بنویسید و روی نکات کلیدی

تمرکز کنید
نکات کلیدی آنچه می خواهید بگویید را بنویسید.

تا آنجا که ممکن است آن را ساده نگه دارید. نقاط گلوله به خوبی کار می کنند.

وقتی یک طرح کلی بسیار ساده نوشتید ، فوراً آن را امتحان کنید و در صورت امکان آن را فیلم کنید.

این کار را تا جایی که می توانید ادامه دهید و با خیال راحت بداهه پردازی کنید.

نکته این تمرین این نیست که یک سخنرانی کامل انجام دهید ، بلکه از آن به عنوان الهام برای نوشتن گفتار و ایده های جدیدی که می توانید یادداشت کنید استفاده کنید. احتمالاً خودتان را می گویید که چیزهای هوشمندانه ای می گوید که قبلاً در سخنرانی گنجانده نشده بود.

یکی دیگر از دلایلی که این ایده خوب است این است که به شما یک تکرار اضافی می دهد و پایه ای قوی از نکات کلیدی در حافظه شما را تقویت می کند. این باعث می شود که سخنرانی شما کمتر برنامه نویسی شود.

4- ساده کنید

اگرچه می توان با صحبت در مورد موارد مختلف و ارائه اطلاعات زیاد ، وسوسه انگیز بود ، اما معمولاً ایده بدی است مگر اینکه صحبت شما طولانی باشد.

با ساده سازی و تمرکز بر چند نکته اصلی ( 3 عدد جادویی است) درک مطالب گفته شده را برای مخاطب راحت تر می کنید.

هر چیزی که در سخنرانی می گویید باید به این نکات اصلی مربوط باشد و از پیام ساده ای که می خواهید منتقل کنید پشتیبان گیری کند.

5- واژه ها را واضح بیان کنید

یادآوری آهسته و واضح بیان کلمات به خود یادآوری می کند ، زیرا بسیاری از افراد به دلیل عصبی بودن تمایل دارند کمی سریع صحبت کنند.

علاوه بر این باعث می شود شما باهوش به نظر برسید.

6- مکث های عمدی انجام دهید

مردم آنقدرها که شما فکر می کنید نمی فهمند.

آنها به مدتی زمان نیاز دارند تا بتوانند به حرف های شما برسند. این امر به ویژه هنگام سخنرانی طنز اهمیت دارد زیرا مکث ها باعث ایجاد تنش و تعلیق می شوند که به نوبه خود چیزی را خنده دار می کند.

می توانید با مکث های عمدی در هنگام بیان نکات کلیدی یا شوخی های خود از این موضوع استفاده کنید.

7- زیاد تمرین کنید

ناگفته نماند که شما باید حداقل چند بار تمرین کنید. حداقل باید مقدمه خود را بدانید.

درست قبل و حین سخنرانی

8- از حرکات دست مناسب و زبان بدن

استفاده کنید
بیشتر ارتباطات ما از طریق زبان بدن انجام می شود ، نه با کلمات گفتاری. بنابراین ، داشتن یک زبان بدن بیانگر و حرکت هدفمند در صحنه ، بر خلاف ایستادن در یک مکان ، بسیار مفید است.

بسیاری از مردم بارها و بارها از حرکات دست یکسانی استفاده می کنند. سعی نکنید این کار را انجام دهید زیرا برای مخاطب گیج کننده می شود.

9- به هر نحوی که می توانید مشارکت مخاطب داشته باشید

هرچه سریعتر بتوانید مخاطبان خود را درگیر کنید ، علاقه آنها بیشتر می شود. آنها را به وارد کنیدجلیقه به نحوی وارد سخنرانی شوید.

اگر فرصت خوبی برای گفتن چیزی که به نظر شما خنده دار است می بینید ، از آن استفاده کنید. مواردی که شما در لحظه می گویید و مربوط به موقعیت است ، اغلب بسیار خنده دارتر از مطالب فیلمنامه ای است.

راههای دیگر جذب مخاطب ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • به مخاطبان بگویید در صورت موافقت با آنچه شما می گویید رای دهند یا دست خود را بالا ببرند
  • بازی کردن با آنها
  • پرسیدن سوالات از افراد حاضر
  • گذر از یک نوع حمایت

10- متمرکز شوید

قبلاً اشاره کردم که چگونه مهم است که قبل از ارائه سخنرانی به یک حالت ایده آل روحی برسید و چگونه می توانید با مردم صحبت کنید و همچنین مخاطبان را بشناسید. این قسمت اجتماعی است
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

اما برای رسیدن به حالت ایده آل ، شما همچنین نیاز به تمرکز ذهنی خاصی دارید. برای دستیابی به این هدف ، توصیه می کنم حداقل یکی از سه مورد زیر را قبل از سخنرانی انجام دهید:

  • ورزش کنید یا دوید.
  • مدیتیشن کنید.
  • یک فنجان قهوه یا چای بنوشید ، یا کاکائو خام بخورید.

11- با مخاطب آشنا شوید

تا آنجا که ممکن است با افراد بیشتری صحبت کنید و خودتان را معرفی کنید. پس از انجام این کار مردم با شما بسیار دوستانه تر خواهند شد. آشنایی و دوست داشتنی نقش بسیار مهمی در سخنرانی عمومی و فروش دارد. از این امر استفاده کنید.

نکته کلیدی دیگر در مورد دریافت این گرم کردن اجتماعی است که به شما ارائه می دهد. اگر قصد دارید سخنرانی مهمی را ایراد کنید ، بسیار ارزشمند است که خود را در حالت اوج قرار داده باشید. شما این کار را با گفتن عمدی با بیشتر افراد ممکن و ایجاد شتاب اجتماعی تا آنجا که می توانید در روز انجام می دهید.

این به طور چشمگیری راحتی شما را افزایش می دهد و شما را بسیار راحت تر و دوست داشتنی تر می کند.

12- مردی درونی پیدا کنید

از یکی از مخاطبان بخواهید به شما لطف کند و در صورت درخواست داوطلب یا سوال از شما سالی بپرسد. برای اینکه خود را باهوش به نظر برسید ، تعدادی سوال آماده کنید. محققان و سخنرانان حرفه ای این کار را زیاد انجام می دهند.

می توانید از این شخص بخواهید کارهای دیگری نیز انجام دهد. شاید بتوانید از او بخواهید که در نقطه خاصی از صحبت شما زیاد بخندد یا به شما اجازه دهد کمی او را اذیت کنید.