من به عنوان یک فرد بی اشتها و پرخوری در حال بهبودی ، خودم را مدام در مورد آنچه می خورم و چه نمی خورم بیش از حد محتاط هستم. غذاهای خاصی هستند که هنوز هم می توانند من را در حالت بیهوشی بیهوش کنند ، در حالی که حتی مقادیر خاصی از غذاهای دیگر وسواس “روزه گرفتن” و تغذیه سالم تر “از این به بعد” ایجاد می کند.

در حالی که ارتورکسی هنوز از نظر فنی به عنوان یک اختلال خوردن طبقه بندی نشده است و تشخیص آن تنها توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی قابل انجام است ، در اینجا 10 ویژگی افراد مبتلا به ارتورکسیا را نشان می دهد.

1- آنها با وسواس برچسب های غذا را می خوانند.

افراد مبتلا به ارتورکسیا دائماً برچسب بسته را برای مواد موجود در غذاهایی که به آنها اجازه می دهد بخورند بررسی می کنند … به عنوان مثال ، روغن کانولا چیزی است که آنها به خود اجازه نمی دهند بخورند ، هر محصولی با آن نوع روغن خاص – ارگانیک ، خام یا غیره – در قفسه فروشگاه مواد غذایی باقی می ماند.

2- آنها فاقد تمرکز و شادی هستند.

تغذیه سالم آنقدر برای افراد ارتوکسی در اولویت قرار می گیرد که اغلب اشتیاق خود را برای زندگی از دست می دهند و تنها بر غذا تمرکز می کنند. خوشبختی عموماً کوتاه مدت است و معمولاً فقط در نتیجه یافتن غذا یا رستوران جدیدی ایجاد می شود که می توانند بر اساس انتخاب غذایی خود از آن لذت ببرند. زندگی به معنای واقعی کلمه حول تغذیه افراد ارتوکسیک می چرخد.

3- آنها “ناسالم” می شوند.

از آنجا که افرادی که دچار ارتورکسی هستند در انتخاب غذای خود بسیار محدود هستند ، اغلب ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای حفظ سلامتی که برای دستیابی به آن تلاش می کنند را از دست می دهند. وقتی این اتفاق می افتد ، خواب اغلب تحت تأثیر قرار می گیرد و همراه با کم خوابی ، ناتوانی بدن در بهبود صحیح یا بازگرداندن تعادل جسمی و روانی بسیار مورد نیاز است.

4- آنها خود را منزوی می کنند.

حضور در ملاء عام ، به ویژه در شرایطی که غذا سرو می شود ، اغلب برای افرادی که بر تغذیه سالم تمرکز دارند ، مبارزه است. بیشتر اوقات افراد مبتلا به ارتورکسیک صرفاً کمتر اجتماعی می شوند زیرا استرس ناشی از پنهان کردن مسائل غذایی یا بهانه آوردن برای “گرسنه نبودن” طاقت فرسا و طاقت فرسا است. بسیار راحت تر و ایمن تر است برای افرادی که این تمایلات را دارند در محیط های کنترل شده به بدن خانه تبدیل شوند.
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

5- آنها از غذا خوردن بیرون رنج می برند.

یافتن یک رستوران که غذاهایی را در لیست “سالم” آنها سرو می کند یکی دیگر از عوامل استرس زای اصلی برای ارتورکسیک ها است. آنها دو یا سه مکان خاص را پیدا خواهند کرد که موادی را که به خودشان اجازه می دهند بخورند تغییر داده یا در حال حاضر در منو وجود دارد. بسیاری اوقات ارتورکسیک ها برای سفارش “انتخابی” ، “دیوا” یا “پیچیده” خود هستند ، که این تجربه را برای افرادی که از اختلال غذایی رنج می برند بیشتر آسیب زا می کند.

6- آنها از انتخاب غذای دیگران انتقاد می کنند.

داروهای ضد اشتها اغلب با انتقاد از انتخاب های سالم تر دیگران ، احساس بهتری در مورد عادات غذایی “کامل” خود خواهند داشت. وقتی افرادی را می بینند که از مکان های محدود مانند رستوران های فست فود یا بستنی فروشی ها غذا می خورند ، متخصصان ارتورکسیک تمایل دارند به هر جزئیاتی که در مورد غذای طرف مقابل اشتباه است ، اشاره کنند. نحوه پخت غذا ، حقایق تغذیه ای و مواد تشکیل دهنده هر آیتم منو مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و سپس به تفصیل توضیح داده می شود که چرا آنها انتخابهای فوق العاده ناسالم هستند.

7- آنها شیوه زندگی “سالم” خود را ستایش می کنند.

افرادی که با گرایش های ارتوکسیک زندگی می کنند ، بیشتر مواقع سعی نمی کنند به دلیل سازگاری با سبک زندگی “سالم” توجه و تقدیر از آنها را جلب کنند. آنها احساس می کنند که چون در انتخاب غذای سالم خود که همه چیز را که برای عملکرد مطلوب یک فرد مضر تلقی می شود ، کوشا هستند ، حق دارندشیوه زندگی آنها

8- آنها بیش از حد ورزش می کنند.

ورزش همچنین برای افرادی که از ارتورکسیا رنج می برند ثابت می شود. به منظور حفظ سالم ترین شیوه زندگی ممکن ، تنظیم غذا با تمایل به “کنار گذاشتن” هر چیز اضافی که ممکن است خورده باشند و در برنامه غذایی آنها وجود نداشت ، همراه باشد. نگاه به بخشی از یک شیوه زندگی سالم ، در ذهن ارتوکسی ، با داشتن جذابیت جسمانی و “خوش فرم” ، شاخص دیگری است که با طرز فکر فردی که تلاش می کند مظهر سلامت کامل باشد صحبت می کند.

9- آنها با کمال گرایی رشد می کنند.

در نهایت مسائل پشت افکار و عادات ارتوکسها آنها را مستقیماً به دیوار کمال گرایی می رساند. این مسائل معمولاً از نیاز به کنترل همه جنبه های زندگی خود ناشی می شود. با این حال ، از آنجا که تأثیرات خارجی دائماً در حال تغییر است ، فرد کمال گرا هر کاری را که لازم است انجام دهد تا رژیم غذایی و ورزش را بدون عیب و نقص انجام دهد.

10- غذای خوب آنها تمام می شود.

در حالی که هر یک از این علائم ارتورکسیک ممکن است ویران کننده و غیرقابل حل به نظر برسد ، لطفاً بدون هیچ شکی بدانید که برای همه کسانی که از هر نوع اختلال خوردن رنج می برند کمک و شفا در دسترس است. تماس با یک دوست مورد اعتماد ، همکار ، همکلاسی ، معلم یا حتی مربی زندگی یا سایر متخصصان برای حمایت و راهنمایی مطلقا هیچ اشکالی ندارد. زندگی قرار نبوده باشد یا مشکلات به تنهایی حل شوند ، بنابراین درخواست کمک برای یادگیری عادات جدید و مهارت های زندگی تا حد زیادی بزرگترین نشانه قدرت و سلامتی ممکن است. برای شروع نوشتن فصل بعدی بزرگترین داستانی که تا به حال بیان شده است ، هرگز دیر نیست!