اخیراً در مطالعه گزارش شده است که اکثر مردم نمی توانند تنها 25 ثانیه در مورد برنامه های زندگی خود فکر کنید. آنها ممکن است با ایده ای از آنچه می خواهند به دست آورند شروع کنند ، اما هنگامی که در مورد جنبه های واقعی نحوه انجام این کار ، مانند نحوه پرداخت هزینه آن مورد سedال قرار می گیرند ، تمرکز خود را از دست می دهند و گیج می شوند و اغلب در سکوت کامل فرو می روند. اینطور نیست که مردم جاه طلبی ندارند. این بدان معناست که ایده های آنها هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و بیشتر آنها هرگز از آن مرحله برای داشتن اهداف یا استراتژی های بالغ و محکم عبور نمی کنند.

مسئله این است که برنامه های زندگی می توانند آنقدر پیچیده و طاقت فرسا شوند که اکثر مردم در نهایت به توافق برسند. آنها به جای این که اهداف واضحی را با استراتژی ها و ابزارهایی برای دستیابی به آنها اندیشیده و برنامه ریزی کرده باشند ، اجازه می دهند واقعیت ملموس از چنگ آنها خارج شده و تسلیم تصوری مبهم از یک زندگی غیرقابل پیش بینی شوند. در حالی که ما نمی توانیم هر آنچه در زندگی اتفاق می افتد را کنترل کنیم و نمی دانیم فردا چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد. در حالیکه زندگی در لحظه و تمرکز بر زمان حال ارزشمند است ، این بدان معنا نیست که ما باید اهداف خود را رها کرده و از جستجوی روشهای ملموس برای موفقیت قاطعانه و فعالانه در رسیدن به خواسته های خود غافل شویم.

یکی از روشهای تعیین اهداف مشخص و ایجاد استراتژیهای محکم ، استفاده از روش «5 چرا» است. این اساساً به تکنیکی برای حل مشکلات با سوال ساده دلیل اشاره می کند. پاسخ پایه و اساس سوال بعدی است.

در اینجا شش مرحله برای تعیین اهداف واقع بینانه و استراتژی های محکم برای تحقق آنها آمده است.

اهداف

1- چه چیزی شما را خوشحال می کند؟

لیستی تهیه کنید و صادق باشید. چه فعالیت هایی باعث شادی بیشتر شما می شود. پاسخ های خود را با این تفکر که آیا در این کار خوب هستید یا نه ، یا دارای صلاحیت یا تجربه هستید محدود نکنید. گسترده فکر کنید. ممکن است عاشق آشپزی یا دوخت باشید. نواختن ساز ، مطالعه به چیزهایی فکر کنید که به شما انگیزه می دهند. اگرچه اکثر مردم می گویند خوابیدن در زیر نور آفتاب چیزی است که آنها را خوشحال می کند ، اما به زودی خسته می شوید. به کاری فکر کنید که از انجام آن در هر روز از زندگی خوشحال خواهید شد. واقع بین باش.

2- نقاط قوت شما چیست؟

در چه کاری خوب هستید. شاید از دیگران بپرسید. ممکن است از نظافت خانه یا ماشین خود بسیار لذت نبرید ، اما ممکن است واقعاً در آن مهارت داشته باشید و پس از انجام کار احساس رضایت کنید. ممکن است شخصی از توانایی شما در پرورش گیاهان یا مراقبت از حیوانات خانگی تعریف کرده باشد. سعی کنید به نمونه هایی از زمان رسیدن به موفقیت و غروری که احساس می کردید فکر کنید ، زیرا می دانستید که می توانید دوباره آن را انجام دهید. غالباً به سختی می توان اعتراف کرد که واقعاً در چه چیزی خوب هستیم ، از ترس اینکه متظاهر به نظر برسیم. شجاعت می خواهد که به خودمان برای کاری که به خوبی انجام شده اعتبار بدهیم.

3- برای انجام این کار هر روز به چه چیزی نیاز دارید؟

هنگامی که خواسته ها و ویژگی های خود را مشخص کردید ، به چیزهایی فکر کنید که ممکن است به شما اجازه دهد این کار را هر روز انجام دهید و شاید حتی از این طریق امرار معاش کنید. آیا به مدارک احتیاج دارید؟ شهادت؟ تجربه بیشتر؟ مواد و فضای کار؟ زمان؟ آن را باریک کنید. خیلی پیچیده نباشید و خیلی جلوتر فکر کنید. فقط از جایی شروع کنید که الان هستید و فردا می خواهید کجا باشید. این کار را هر روز انجام دهید و گام به گام به تعیین یک هدف مشخص نزدیک شوید.

استراتژی

1- چقدر زمان دارید؟

زمان بسیار مهم است. اگر شغل تمام وقت دارید ، والدین یا سرپرست هستید و مسئولیت های زیادی بر عهده دارید ، باید در نظر بگیرید که این هدف جدید در کجا قرار می گیرد و می خواهید شما را به کجا ببرد. زمان بسیار فریبنده است. به راحتی می توان تصور کرد که ما وقت نداریم ، اما وقتی زندگی خود را در اولویت قرار دهید ، می توانید به راحتی آن را پیدا کنید. اگر فقط چند دقیقه در روز را به چیزی که شما را خوشحال می کند اختصاص دهید ، به تدریج آن زمان افزایش می یابد و در نهایت بر چیزهای دیگری که دیگر آنقدرها که فکر می کردید اهمیت ندارند اولویت دارد.

2- به چه مقدار فضا نیاز دارید؟

گاهی اوقات داشتن یک فضای کاری اختصاص داده شده به آنچه می خواهید انجام دهید انگیزه خوبی است. نیازی نیست که مفصل باشد ، اما یک روش فیزیکی برای شروع آشکار شدن یک هدف است. اگر می خواهید لباس تهیه کنید ، یک گوشه دوخت ایجاد کنید. پارچه و دستگاه بخرید. هزینه زیادی هم لازم نیست چیزها را دست دوم بگیرید ، به دنبال وسایل رایگان باشید. خواسته خود را اعلام کنید و به زودی مردم شروع به دادن چیزهایی به شما می کنند ، هرکسی به شما می گوید طلا است. یک فضای دائمی ایجاد کنید. شاید یک تابلوی ایده یا الهام بگذارید تا بتوانید آن را تجسم کنیدفعالیت. انجمن ایجاد کنید. هر چیزی که با اهداف و برنامه های زندگی شما مطابقت داشته باشد ، می تواند در این فضای فیزیکی گنجانده شود تا واقعیت شما را بسازد.

3- چه موادی ضروری هستند؟

اهداف زندگی تنها زمانی آشکار می شوند که نتایج فیزیکی را مشاهده می کنیم. آیا به مدرک تحصیلی – گواهی قاب دار نیاز دارید؟ آیا به ابزار و کتاب یا راهنما نیاز دارید؟ آیا سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای لازم است و آیا باید شروع به کنار گذاشتن وجوه ، گرفتن وام شخصی یا ایجاد سرمایه گذاری در یک زمان کنید؟ آیا می توانید از کمک یا جمع آوری بودجه استفاده کنید؟ آیا می توانید با شخص یا گروهی از افراد شریک شوید؟ آیا می توانید مبادله کنید یا مبادله کنید ، در عوض دریافت و دریافت کنید تا این هدف را تبدیل به یک مبادله قانونی کنید؟ به زودی مشاغل پررونقی خواهید داشت.
اقتصاد

راهنمای مفید

برای شروع ، می توانید اهداف بهداشتی زیر را امتحان کنید:

  • با رعایت این نکات روزانه خواب بهتری خواهم داشت.
  • من با رعایت این نکات روزانه به خوردن تحریک پایان می دهم.
  • زود بیدار شدن من را سالم تر می کند ، بنابراین با رعایت این نکات روزانه هر روز زودتر از خواب بیدار می شوم.
  • من می دانم که چرا بوی بد دهان می گیرد و از شر آن خلاص می شوم.
  • من همیشه به یک صفحه خیره می شوم و این به چشم من آسیب می رساند. من می خواهم به طور طبیعی چشم هایم را سالم نگه دارم!