چه چیزی در این نقاشی می بینید که بسیاری از مردم را گیج کرده است؟

فقط 1/100 درست حدس زد ، اما برای بقیه کاملاً گیج کننده بود.

دوباره امتحان کنید. ترفندی که به برخی کمک کرد این بود که قسمت تاریک تصویر را با دست بپوشانند.

در اینجا اسپویلر آمده است …

این در واقع مردی با کلاه کابوی است!

برخی افراد یک ساعت طول کشید تا این مورد را تشخیص دهند ، در حالی که تعداد کمی خوش شانس توانستند آن را فوراً ببینند. اگر به گروه دوم تعلق دارید ، می توانید خود را فردی بسیار خلاق در نظر بگیرید.

فرآیندهای خلاقانه به عنوان شیوه های بسیار انتزاعی و غیرقابل شمارش در نظر گرفته شده اند و اغلب به عنوان انفجارهایی از الهام ناگهانی در نظر گرفته شده اند که از هیچ جا نشأت گرفته است. با این حال ، دانشمندان قادر به انجام تحقیقات خاصی برای دستیابی به فرایند خلاقیت به منظور تجزیه و تحلیل ویژگی های متمایز افراد خلاق هستند. آنچه آنها دریافتند این بود که افراد خلاق تمایل دارند از بخشهای بزرگتر مغز خود در طول فرایند فکر استفاده کنند. این به آنها این فرصت را می دهد که هنگام تلاش برای رمزگشایی چیزی از ارتباطات و حافظه بیشتری استفاده کنند.

در مورد تجزیه تصویر ، افراد خلاق هنگام نگاه کردن به یک تصویر ناشناخته کار بیشتری با آنها انجام می دهند ، این بدان معناست که آنها سریعتر قسمت های قبلی را جمع آوری می کنند تا ایده ها را بسازند.

بنابراین ، جای تعجب نیست که برای برخی از مردم این معما بسیار آسان بود و باعث می شد آنها تعجب کنند که این چه چیزی است. با این حال ، شما نباید فکر کنید که مشکلی با شما وجود دارد اگر مهم نیست چقدر به نقاشی نگاه کرده اید ، تنها چیزی که می توانید مشاهده کنید تصویر مخدوش از یک خفاش یا یک موش است. این فقط به این معنی است که شما اطلاعات جدید را به شیوه ای متفاوت ، معمولاً به شکل کمی رسمی تر ، با رعایت برخی قوانین و انجمن های شناخته شده پردازش می کنید ، در حالی که برای افراد خلاق ، این فرایند شامل نوع بیشتری از تفکر “خارج از جعبه” با گزینه های بیشتر برای انتخاب است. از جانب.

این نقاشی اولین موردی نبود که گفتگو را در مورد تاثیری که روند تفکر ما بر نحوه درک ما از جهان دارد ، برانگیخت. معضل معروف اردک و خرگوش که توسط روانشناس آمریکایی جوزف جاسترو در سال 1899 ارائه شد ، نقطه شروع برای تحقیق در مورد این موضوع بود.

قبل از مطالعه بیشتر ، بایستید و به نقاشی نگاه کنید.

چی میبینی؟ اردک یا خرگوش؟ آیا می توانید حیوان دیگر را به راحتی پیدا کنید؟ آیا می توانید به آسانی از یک منظر به دیدگاه دیگر بروید یا تلاش زیادی می طلبد؟

برای این نقاشی ، یک حدس اشتباه یا درست وجود ندارد ، (حتی اگر اکثر مردم ابتدا اردک را حدس می زنند) ، این بیشتر مربوط به توانایی تغییر سریع از یک درک به درک دیگر است.

همه این ویژگی ها هنگام تعیین اینکه آیا شما یک فرد خلاق بسیار متوسط ​​یا متوسط ​​هستید ، محاسبه می شود. بر اساس تحقیقات ریچارد وایزمن با گروهی از همکاران روانشناس خود در در دانشگاه ادینبورگ ، افراد خلاق در واقع جهان را متفاوت درک می کنند ، زیرا قادرند چیزها را از زوایای مختلف ببینند.

با استفاده از نقاشی اردک-خرگوش ، شرکت کنندگان مجبور بودند به سوالات بسیار متفاوت از موارد بالا پاسخ دهند. علاوه بر این ، از آنها خواسته شد تا در مدت زمان کوتاهی تعداد موارد غیر معمول برای اشیاء روزانه را ذکر کنند. نتایج واضح بود: افرادی که بدون زحمت می توانستند از یک ادراک به درک دیگر تغییر کنند ، در تعیین هدف جدید به اشیاء شناخته شده بسیار بهتر عمل کردند.

این یک ویژگی شناخته شده از افراد خلاق است که به راحتی به روش های جایگزین فکر می کنند و بین دو مفهوم ظاهراً نامرتبط ارتباط برقرار می کنند. مغز آنها هنگام کار بر روی تفسیر جنبه های مختلف یک مفهوم بسیار سریعتر است. بنابراین ، نتایج نشان می دهد که چگونه افراد خلاق جهان را در مقایسه با افراد خلاق معمولی متفاوت می دانند.

سرانجام ، اگر نوابغ خلاق و توانایی آنها در دیدن چیزها از منظرهای مختلف نبود ، از بسیاری از اکتشافات و نوآوری هایی که به شکل گیری جهان آن گونه که ما می شناسیم ، کمک می کردند.