از لحظه ای که از رختخواب بیرون می آییم ، دائما در طول روز تصمیم می گیریم.

سعی کنید نحوه شروع صبح را به خاطر بیاورید: آیا در تصمیم گیری برای انتخاب کدام لباس مشکل داشتید؟ چی بخورم؟ چند حبه قند در قهوه خود قرار دهید؟ تصمیمات کوچکی مانند این می تواند انرژی روانی را از ما بگیرد. آنها به سادگی غیر ضروری هستند ، به همین دلیل ما نباید وقت خود را برای آنها تلف کنیم.

همه ما اراده محدودی داریم و هر تصمیمی که می گیریم در حال استفاده از اراده ما است.

وقتی تصمیمات زیادی برای تصمیم گیری روزانه داریم ، می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. به جای هدر دادن نیروی اراده خود در امور بی اهمیت ، ما باید بر چیزهای مهمتر و سرگرم کننده زندگی تمرکز کنیم. و یک روال معمول به ما امکان می دهد دقیقاً همین کار را انجام دهیم.

به جای آموزش خود برای تصمیم گیری سریعتر ، با ایجاد یک روال عادی از تصمیمات غیر ضروری خلاص شوید. [1]

داشتن یک برنامه معمول به این معنی است که مجموعه ای از کارها را بارها و بارها بدون فکر کردن آگاهانه در مورد آن انجام دهید. نیازی به تصمیم گیری نیست. این زیبایی یک روال معمول است – این انرژی ذهنی ما را ذخیره می کند.

اکنون که تصمیمات کمتری برای تصمیم گیری داریم ، کمتر خسته می شویم. این را می توان در واقع توضیح داد و کانمن این کار را در کتاب خود تفکر ، سریع و آهسته بسیار خوب انجام می دهد.

کانمن پیشنهاد می کند که ما 2 حالت تفکر داریم: [2]

سیستم 1 حالت سریعتر است. و سیستم 2 حالت کندتری است. سیستم 1 سریعتر است زیرا “خودکار” و “بصری” است. این عادت ها را برای ما ایجاد می کند و واکنش ها را سرعت می بخشد.

به این معنا که داشتن یک روال معمول به ما اجازه می دهد تا زمانی که مغز خود را برای تفکر با سیستم 1 آموزش داده ایم ، کمتر فکر کنیم و به ما در صرفه جویی در وقت و انرژی کمک کند.

بنابراین اگر می خواهید روز خود را به طور موموثرتری پشت سر بگذارید ، باید روی شکل گیری یک روال کار کنید.

برای شروع ایجاد یک روال عادی ، با چیزی کوچک شروع کنید ، آنقدر کوچک که نتوانید نه بگویید.

نویسنده و کارآفرین جیمز کلیر یک راهنمای استراتژی برای ایجاد یک روال معمول ارائه داد که برای همه ما بسیار مفید است. او پیشنهاد می کند که در مورد ایجاد یک عادت از کارهای کوچک شروع کنید و کارهایی که می توانید شروع کنید را در اینجا ذکر کنید: [3] .

1- یک چیز کوچک انتخاب کنید تا در زندگی روزمره شما جا بیفتد.

شروع کار جدید می تواند سخت باشد ، به خصوص اگر از آن دسته افرادی باشید که با انگیزه ماندن و پایبندی به چیزی تلاش می کنید.

شروع با کاری بسیار آسان می تواند مفید باشد زیرا انگیزه ما در طول زمان ثابت نیست و هدف شما در اینجا این است که خود را برای موفقیت در دراز مدت آماده کنید.

چیزی را انتخاب کنید که نیازی به انگیزه ندارد و در ابتدا کار را برای خود آسان کنید.

به عنوان مثال ، من همیشه می خواستم آب بیشتری بنوشم. بنابراین برای اینکه بتوانم اولین قدم را آسان کنم ، فقط یک لیوان بزرگ آب روی میز کارم می گذارم ، بنابراین همیشه به من یادآوری می شود که حتی در هنگام کار نیز آن را بنوشم.

2- مشکل آن را به تدریج افزایش دهید.

ممکن است نگران باشید که نمی توانید با یک شروع کوچک پیشرفت کنید. اما حقیقت این است که شما در انجام همان عمل به مرور زمان بهتر خواهید شد.

پیشرفت های کوچک می تواند به هم اضافه شود ، و شما در نهایت برای چیزی بزرگتر آماده خواهید شد – فقط آن را به عنوان یک آموزش برای اراده و انگیزه خود در نظر بگیرید.

3- هدف روزانه خود را به جلسات معقول تقسیم کنید.

برای اینکه دو مرحله اول کار کند ، می توانید یک کار را برای سهولت کار تقسیم کنید. دستیابی به اهداف ، حتی اهداف کوچک در ابتدا ، شما را تشویق می کند که به روال عادی خود ادامه دهید.

باز هم از نوشیدن آب بیشتر مثال می زنم ، من با اندازه گیری زمان پر کردن لیوان ، سطح دشواری را افزایش می دهم. هفته اول ، من فقط باید یک بار در روز لیوان خود را دوباره پر کنم. سپس هفته دوم ، آن را به دو بار در روز و غیره اضافه می کنم.

4- پیشرفت روزانه خود را پیگیری کرده و مروری بر آن داشته باشید.

پایبندی به روال عادی دشوار است ، به همین دلیل ایده خوبی است که به خودتان یادآوری کنید که چقدر پیشرفت کرده اید تا بتوانید انگیزه خود را ایجاد کنید.

من برنامه ای در مورد مصرف آب هر روز بارگیری کرده ام ، اساساً یک گزارش در مورد میزان آب من در روز است و پیگیری پیشرفت خود برای من بسیار مفید است.

اگر هیچ برنامه ای برای پیگیری پیشرفت شما در دسترس شما نیست ، فقط می توانید از صفحه گسترده مجله استفاده کنید تا بدانید که چگونه تمام مراحل را انجام می دهید.

اطمینان داشته باشید که اگر هر روز کمی پیشرفت کنید ، راحت تر و راحت تر می توانید در مسیر خود قرار بگیرید.

5- به سرعت خود پایبند باشید و در مورد نتایج صبور باشید.

از آنجایی که ایجاد عادت به شما زمان می برد تا به آن عادت کنید ، واقعاً می خواهید با سرعت راحت پیشرفت کنید و در انجام آن عجله نکنید. اگر y را فشار دهیدخودمان را خیلی زود سخت می کنیم ، به احتمال زیاد تسلیم می شوید. این که به خودتان زمان کافی بدهید تا ذره ذره پیشرفت کنید ، کلید موفقیت است.

تشکیل یک روال ممکن است مشکل باشد ، اما قابل دستیابی است. از امروز شروع کنید ، یک هدف تعیین کنید و راه خود را ادامه دهید. در نهایت ، شما می توانید ذهن خود را از چیزهای بی اهمیت دور کرده و بر آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنید – همچنین ، شما زمان زیادی را در این فرآیند صرفه جویی خواهید کرد.

[1]^جاش ویکرسون: اسلحه مخفی برای موفقیت در مدرسه و زندگی [2]^Big Think: غریبه های روشن کننده ذهن کانمن: سیستم 1 و سیستم 2 [3]^James Clear: چگونه یک عادت جدید بسازیم: این راهنمای استراتژی شما

است