بازاریابی شبکه های اجتماعی

استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین!

۴ شهریور ۱۳۹۶

در سال ۲۰۱۶، یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی که در شبکه های اجتماعی اتفاق افتاد، معرفی توانایی استوری اینستاگرام یا همون Instagram Stories بود. گزارشای اولیه نشون میده روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده می کنن (مانند بروبچهای تیم نوین!). البته می تونیم بگیم که توانایی استوری در اول روی اپلیکیشن اسنپ چت ارائه شد، اما اینستاگرام با ایده گرفتن از اسنپ چت (بخونین کپی ورداری!)، توانایی استوری اینستاگرام رو راه اندازی کرد.

استوری اینستاگرام به کاربران این شبکه اجتماعی امکان میده تا عکسا و ویدیوهای خود رو به مدت ۲۴ ساعت با فالوورهای خود به اشتراک بذارن. پس از گذروندن ۲۴ ساعت، محتوای منتشر شده خودبه خود پنهون می شه. این پنهون شدن باعث می شه تا کاربر به صورت لحظه ای یا ساعتی تصاویر یا ویدیوهای خود رو به اشتراک بزاره. این کار باعث می شه تا استورهای کاربران اینستاگرام همیشه در بالای صفحه اصلی به فالوورها نشون داده شه.

واسه خیلی از بازاریابان، استوری اینستاگرام، توانایی خاصیه که در شبکه های اجتماعی به وقوع ملحق شد. شرکتا یا صفحات تجاری اینستاگرام با به کار گیری این توانایی می تونن اجناس و خدمات خود رو به کاربران معرفی کنن. هم اینکه، اینستاگرام امکان مشاهده آماری از استوری اینستاگرام رو در اختیار صاحبان صفحات قرار میده.

قبل اینکه به معرفی امتیازات به کار گیری استوری اینستاگرام بپردازیم، اجازه بدین ببینیم که اصلاً این استوری اینستاگرام چیه و چیجوری میشه ازش استفاده کرد. در این مقاله تلاش می کنیم تموم سوالاتی که دور و بر استوری اینستاگرام هست رو جواب بدیم.

استوری اینستاگرام چیه؟

استوری اینستاگرام در اواسط سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اما خیلی از کاربران تازگیا با این توانایی اینستاگرام خو گرفتن. استوری فقط در قسمت بالای صفحه اصلی و صفحه اکسپلور اپلیکیشن اینستاگرام هست و فقط از راه موبایل قابل مشاهده هستش.

اینستاگرام، استوری شما رو فقط با فالوورهایتان به اشتراک میذاره. فلسفه ای که پشت الگوریتمای اینستاگرام (و هم اینکه فیس بوک) نهفتهه اینه که در اول استوری شما رو به آدمایی نشون میده که با شما رابطه نزدیک تری دارن. پس، آدمایی که جزو فالوورهای شما نیستن، قاعدتاً نباید از استوری شما باخبر شن.

به دنبال افزایش دنبال کننده اینستاگرام خود هستین؟

با ثبت نام در ربات اینستاگرام، راحتی می تونین هزاران دنبال کننده واقعی و ایرونی داشته باشین که با شما در تعامل هستن.

ثبت نام و دریافت ۱۰۰ دنبال کننده رایگان

با به کار گیری توانایی Stories کاربران اینستاگرام می تونن در لحظه تصاویر و ویدئویی از خود گرفته و اونو با دوستای خود به اشتراک بذارن. مثلا اگه به مکان جذابی سفر می کنین یا با دوستی قدیمی دوباره ملاقات کردین، می تونین در لحظه از خود عکس یا فیلم بگیرین و اونو در اینستاگرام خود منتشر کنین. هم اینکه، اینستاگرام فیلترها و امکانات جالبی رو واسه استوری خود جفت و جور کرده که به کمک اونا می تونین چهره خود رو تغییر بدین، محلی که در ان قرار دارین رو تگ کنین، دوستان تون رو تگ کنین یا حتی به سایتی دیگه لینک بدین.

مشابه استوری در اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم فقط به مدت ۲۴ساعت نشون داده می شن و پس از اون واسه همیشه پنهون می شن. در طول این مدت ۲۴ ساعته، کاربر می تونه استوری بقیه و هم اینکه، تعداد بازدیدهای انجام شده از استوری خود رو مشاهده کنه.

یه کاربر می تونه بیشتر از یه عکس یا ویدیو رو در استوری خود منتشر کنه که در این حالت با ضربه انگشت روی صفحه، میشه استوری بعدی رو دید. وقتی که استوری کاربری رو مشاهده می کنین، یک یا چند نوار باریک در بالای صفحه قرار میگیره که تعداد استوریای اون شخص رو مشخص می کنه.

چیجوری از توانایی استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

واسه اینکه بتونین در اینستاگرام استوری بذارین، در اول باید در صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام، روی تصویر خود که با علامت + در قسمت بالا/سمت چپ مشخص شده، کلیک کنین.

به کار گیری استوری اینستاگرام

با انتخاب عکس یا لوگوی خود در صفحه اصلی اینستاگرام، به بخش استوری هدایت میشین.

ساخت استوری در اینستاگرام فوق العاده راحته. در صفحه اصلی روی عکس پروفایل خود که در کنار یه علامت + قرارگرفته س، کلیک کنین یا انگشت خود رو به سمت راست بلغزانید. در این حالت دوربین شما آماده عکس ورداری می شه. بعد، با ضربه روی دایره سفیدرنگ، عکس بگیرین یا با نگه داشتن همین دکمه به مدت ۱۰ ثانیه، فیلم بگیرین.

هم اینکه، اگه می خواید تصویری از پیش آماده شده رو روی استوری خود بذارین، کافیه تا صفحه رو به سمت بالا بکشین تا عکسای موجود در گالری تصاویر گوشی به شما نشون داده شه. اینطوری می تونین تصویر موردنظرتان رو روی استوری اینستاگرام خود بذارین.

با فشردن دکمه سفید خیلی راحت استوری اینستاگرام خود رو ثبت کنین

با فشردن دکمه سفید، استوری اینستاگرام شما ثبت می شه.

، حال شاید سوال کنین فقط میشه ۱۰ ثانیه فیلم در استوری اینستاگرام گذاشت؟ نه! اگه می خواین فیلم طولانی تری بگیرین، کافیه انگشت خود رو به مدت طولانی تری روی دکمه ضبط ویدیو نگه دارین. اینستاگرام، واسه ضبط ویدیو، حالتای مختلفی رو جفت و جور می کنه:

  • اینستاگرام لایو یا پخش زنده: پخش زندۀ مسابقات فوتبال رو به یاد دارین؟ ، امکان اینستاگرام لایو به شما این توانایی رو میده تا به صورت زنده (یا همون Live) با فالوورهای خود صحبت کنین. خیلی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام از این روش واسه رابطه مستقیم با طرفدارانشان استفاده می کنن. هم اینکه، کسب و کارا می تونن با به کار گیری امکان پخش زنده می تونن کنفرانسای خود رو به صورت زنده واسه فالوورهایشان پخش کنن یا با اونا جلسات سوال و جواب برگزار کنن.
  • حالت نرمال/معمولی: عکس یا ویدیوی خود رو از راه عدسی استاندارد اینستاگرام ثبت و منتشر کنین.
  • بومرنگ: بومرنگ به شما امکان میده تا یه فیلم کوتاه جفت و جور کنین و بعد، این ویدیو رو به صورت پیوسته و تکراری نمایش بدین.
  • هندزفری: توانایی هندزفری به شما امکان میده تا بدون نگه داشتن دکمه ضبط، ویدئوهایی طولانی جفت و جور کنین. کافیه واسه شروع دکمه ضبط رو بزنین و وقتی که می خواین ویدئوی خود رو تموم کنین، دوباره این دکمه رو فشار بدین.

البته این پایان کار نیس! شما می تونین قبل از منتشر کردن استوری اینستاگرام خود، با به کار گیری سه نوع قلمی که در بالای صفحه قرار داره تصویر خود رو تزئین کنین، متنی به اون اضافه کنین، واسه صورت خود فیلتر بذارین یا ایموجیای دلخواه خود رو به کار ببرین. واسه اعمال فیلتر، کافیه انگشت خود رو به سمت راست بکشین.

وقتی که محتوای دلخواه خود رو انتخاب کردین، در آخر می تونین محتوای پایانی رو با زدن دکمه Save در دستگاه خود ذخیره کنین.

نکته ای واسه حرفه ایا: شاید در ظاهر این طور به نظر برسه که محدود به رنگای خاصی هستین که در پایین صفحه نشون داده می شن.، اما اینطور نیس. واسه مشاهده رنگای زیاد و پیشرفته تر، یکی از رنگا رو انتخاب کرده و انگشت خود رو روی اون نگه دارین.

وقتی که محتوای دلخواه، به شکل دلخواه در اومد می تونین علامت فلش در سمت راست صفحه رو فشار بدین تا تصویر یا ویدیوی شما منتشر شه.

استوری اینستاگرام پس از منتشر کردن

استوری شما، واسه دوستانتون در بالای صفحه قابل مشاهده هستش. هم اینکه می تونین با زدن روی عکس پروفایل خود، استوری خود رو ببینین. اگه استوری شما به صورت لایو/پخش زنده جفت و جور شده، با زدن روی علامت سه نقطه در پایین صفحه و بعد گزینه Save، شاهکار هنری خود رو ذخیره کنین.

اگه انگشت خود رو به سمت بالا بلغزانید، می تونین ببینین کی از استوری شما بازدید کرده.

مشاهده آمار استوری اینستاگرام

در این قسمت می تونین تعداد آدمایی که استوری شما رو دیدن رو ببینین. هم اینکه، می تونین استورری خود رو حذف کرده یا در صفحه اصلی منتشر کرده یا اونو در گوشی خود ذخیره کنین.

می خواین دسترسی شخص خاصی رو از استوری خود وردارین؟ کافیه روی عبارت ”X” کنار اسم اون شخص کلیک کنین و اون شخص رو از دیدن استوریای خود محروم کنین. اگه می خواین استوری خود رو از کاربران خاصی مخفی کنین و در تعداد آدمایی که می تونن به پیام شما جواب بدن محدودیت اعمال کنین، باید به تنظیمات یا Settings پروفایل خود رفته و این گزینه های امنیتی رو به کارگیرید.

ویژگیا و امکانات استوری اینستاگرام

با وجود اینکه استوری اینستاگرام در آگوست ۲۰۱۶ منتشرشده س، از اون زمان تا الان چندین بروزرسانی واسه این شبکه اجتماعی ارائه شده که در هرکدوم تواناییای جدیدی به این شبکه اضافه شده. بعضی از بروزرسانیای گذشته شامل تواناییای زیر هستن:

  • مشاهده استوری اینستاگرام در بخش اکسپلورر: در بخش اکسپلور اینستاگرام، کاربران می تونن استوریای جدیدی رو ببینن که به اونا پیشنهاد شده.
  • بومرنگ: با اینکه بومرنگ در سال ۲۰۱۵ به عنوان یه توانایی جدید معرفی شد، اینستاگرام هم از این ویژگی در نمایش ویدیوهای خود استفاده می کنه.
  • یادآوری: با به کار گیری این توانایی جدید می تونین در استوریای خود، بقیه کاربران اینستاگرام رو تگ کنین، که به اونا اطلاع رسانی می شه.
  • استیکر یا برچسب: اینستاگرام در بروزرسانیای خود، برچسبای مختلفی رو منتشر کرده. در نسخه الان اینستاگرام، برچسبای مربوط به مکان جغرافیایی، زمان، وضعیت هوا و تقریباً هر چیزی که لازم داشته باشین، آماده شده.
  • پخش زنده: با به کار گیری این ویژگی می تونین استوری خود رو به صورت زنده منتشر کنین.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت داره؟

ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن روش هدف دار و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

تاکتیکای بازاریابی واسه ثبت استوری در اینستاگرام

طبق گزارش eMarketer، پلتفرم تجاری جدید اینستاگرام فقط در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۱.۵ بیلیون دلار درآمدزایی داشته و انتظار میره این اندازه سود تا سال ۲۰۱۸ به ۵ بیلیون دلار هم برسه. این بدین معناست که برنده های تجاری باید بر استفاده تجاری از اینستاگرام تمرکز کنن.

در این قسمت می خوایم تاکتیکا و بعضی روشای به کار گیری استوری اینستاگرام واسه حسابای تجاری رو بررسی می کنیم. به کار گیری این روش ها می تونه احتمال موفقیت شما رو زیاد کنه:

بیشتر دیده شدن در فیدهای استوری اینستاگرام

آخرین بحثی که درباره الگوریتم اینستاگرام داغ شد مورد توجه کسب و کارایی قرار گرفت که می خواستن در فید اینستاگرام بیشتر دیده شن. دقیقاً مانند فیسبوک که محتوایی که به شما نمایش میده، همون چیزیه که شبکه حدس می زنه با چیزای مورد علاقه شما همخوانی داره.

با به کار گیری استوری اینستاگرام، محتوای شما توانایی دیده شدن بیشتری داره. اگه تنها۱۰٪ از فالوورهای یه کاربر استوری خود رو منتشر کنن، شما شانس بیشتری واسه دیده شدن دارین. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به طور منظم استوری خود رو به روزرسانی کنین تا در صف اول فید باقی بمونین. هم اینکه، الگوریتم شبکه های اجتماعی به شکلی طراحی شدن تا پستا واسه کاربران فعال بیشتر نشون داده شه.

البته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که نباید بدون برنامه و فقطً از روی زور، محتوای خود رو پست کنین. انتشار محتوای نامرتبط می تونه باعث از دست دادن فالوورهایتان شه. شما باید تموم تمرکز خود رو بر رضایت فالوورهایتان بذارین تا موفق شید.

آمارها نشون میده که ۴۱٪ از کاربران، درصورتی که محتوای دلخواهشون رو نگیرن از دنبال کردن اون برند تجاری دست می کشن. باحال تر از این، بهتره بدونین که ۷۱٪ این کاربران، دلیل این کار رو شرمنده شدن از محتوایی ذکر کردن که این برند در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده. یادتون باشه که دیده شدن در اینستاگرام بسیار حیاتیه، اما مهم تر از اون ارائه محتوای ربط داره.

افزایش اشتراک گذاریا و یادآوریا در شبکه های اجتماعی

همونجوریکه قبلاً هم گفتیم، انتشار بیش ازحد یه محتوا می تونه اثر منفی زیادی روی شبکه ارتباطی شما داشته باشه. یکی از امتیازات استوری اینستاگرام اینه که می تونین یه محتوا رو از فید خط بزنین و دوبارهً اونو به فید استوریا اضافه کنین.

استوری اینستاگرام، در واقع راهیه واسه بهتر دیده شدن و درگیر شدن با محتوای یکتا. با مدیریت محتوای اینستاگرام خود و ایجاد تعادل بین فید و استوریا می تونین باعث شید بقیه محتوای شما رو به اشتراک بذارن و در جایی که نیازه از شما یاد کنن. اینجوری بدون اینکه به صورت افراطی شبکه خود رو تبلیغ کرده باشین، بهتر معرفی میشین.

در تولید محتوا خلاق باشین

دقیقاً مشابه اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم یه راه یکتا و منحصر به فرد واسه تولید محتوای تجاری جفت و جور می سازه. برخلاف پستای معمولی اینستاگرام، استوری یه محتوای خام و نپخته س. این به این معنیه که احتیاجی نیس به همون اندازه ای که واسه تولید یه پست معمولی وقت می ذارین، واسه استوری هم ، زمان صرف کنین.

تولید محتوای خلاق واسه استوری اینستاگرام

۹GAG یکی از شبکه هاییه که محتوایی خلاقانه واسه استوری اینستاگرام خود تولید می کنه

با این حال نباید استوری اینستاگرام رو محتوایی پیش پاافتاده در نظر بگیرین. تلاش کنین خلاقیت خود رو با به کار گیری استیکرها و قلما نشون بدین و باعث جلب توجه کاربران شید. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که کاربران با یه چشم به هم زدن از استوری شما میگذرن، پس زیادی به محتوای استوری خود سخت نگیرید.

می تونین از این ویژگی جدید، واسه نمایش دستای پشت پرده در تجارت خود استفاده کنین. مثلاً می تونین با پخش ویدیوهای ساده و معمولی، باعث پررنگ تر شدن نقش کارمندان، دفتر کار یا محصول خود شید. هم اینکه، شما با منتشر کردن این نوع محتوا در استوری اینستاگرام خود، باعث جلب توجه میشین. اگه در این مورد زیاده روی به خرج ندین، کاربران واسه دیدن استوری بعدی شما لحظه شماری می کنن.

تجربه های شخصی بیشتری بسازین

کاربران اسنپ چت، بیشترً آدما هستن، نه برنده های تجاری! دلیل این رو میشه تو یه جمله خلاصه کرد: محتوای اسنپ چت، بیشتر حالت روابط شخصی به خود گرفته.

استوری اینستاگرام هم به صورت مشابه کار می کنه. در واقع با اضافه شدن قابلیتی مثل تگ کردن کاربران در استوریا، محتوای مربوطه بیشتر حالت شخصی به خود میگیره. این نوع از تصاویر و ویدیوها به دلیل اینکه با بقیه محتوای قابل جستجو در شبکه اجتماعی فرق دارن، موردتوجه واقع شدن.

در تولید محتوای استوری اینستاگرام خلاق باشین

نمونه ای از استوری اینستاگرام شرکت همیار وردپرس

استوری به برنده های تجاری این امکان رو میده که پیشرفت خود رو فقط از این روش منتشر کنن. همونجوریکه قبلاً هم ذکر شد، کاربران می تونن عوامل پشت صحنه رو به این شکل دنبال کنن. این ویژگی باعث می شه تا محتوایی منحصربه فرد و یکتا رو عرضه کنین. از استوری اینستاگرام استفاده کنین تا در رقابت بازار، کار خود رو برجسته و جدا نشون بدین. وقتی کاربران بدونن یه محتوای خاص، فقطً واسه اونا ساخته شده، تمایل بیشتری از خود نشون میدن.

هشت روش عادی واسه مطرح ساختن برند در اینستاگرام

با در نظر گرفتن جامعه وسیع کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می کنن (بیش از۵۰۰ میلیون کاربر)، استوری اینستاگرام به سرعت به عنوان بهترین انتخاب تجاری در بخش محتوای ۲۴ ساعته، شناخته شده. برخلاف اسنپ چت، اینستاگرام از پلتفرم تجاری پیچیده تری واسه آزمایش فعالیت برنده ها استفاده می کنه.

طبق آمارهای تبلیغاتی اینستاگرام، ۷۵٪ از کاربران اینستاگرام بعد از مشاهده یه پست، عملی مربوط به اون انجام میدن و این توجه بازاریابان رو به خود جلب کرده. پیش بینی می شه در سال جاری تعداد برنده هایی که از اینستاگرام استفاده می کنن، به ۷۰.۷٪ برسه.

مدت زیادیه که برنده های مشهور به کار گیری توانایی استوری اینستاگرام رو شروع کردن، اما چگونگی به کار گیری این فضای ۲۴ ساعته واسه نشر محتوا می تونه رقابت زیادی به همراه داشته باشه. در ادامه به بررسی روشای جالبی می پردازیم که برنده های جور واجور واسه تولید محتوا در استوری خود استفاده می کنن:

یه چیز منحصربه فرد ارائه بدین

استوری می تونه یه روش بسیار خوب واسه نمایش پیشنهاد خاص یا حراج هفتگی اجناس شما باشه. وقتی که شما یه استوری در اینستاگرام ایجاد می کنین، فالوورهای شما در صفحه خونگی خود با پیغامی مواجه می شن. این موضوع روی فروش محصول شما اثر می ذاره. ارائه پیشنهاد خاص در استوری می تونه حس خاص بودن رو به کاربر منتقل کنه.

فالوورهای خود رو پشت صحنه ببرین

یکی از بهترین راه هایی که می تونین در کاربر حس مشارکت و همراهی بسازین اینه که از پشت صحنه سازمان خود عکس یا فیلم منتشر کنین. اینجوری کاربر خودشو بخشی از برند شما حس می کنه که می تونه تیم پشت صحنه و حتی شخصیت اونا رو بشناسه یا با اجناس و سرویساتون آشنا شه. این محتوای ۲۴ ساعته می تونه ارزشی برابر بقیه محتواهای شما داشته باشه و چه بسا اثر این استوری بیشتر و پایدارتر هستش.

بازدیدکنندگان رو به سایت خود منتقل کنین

می تونین روی استوری اینستاگرام خود یه لینک بذارین و بازدیدکنندگان اون استوری رو به مشاهده سایت، محصول، ویدیو، یا هر چیز دیگری که تمایل دارین، دعوت کنین. به محض اینکه کاربری روی این لینک کلیک کنه، اینستاگرام اون شخص رو به محتوای دلخواه منتقل می کنه. این توانایی، یکی از دلایلیه که اینستاگرام رو نسبت به اسنپ چت، در میدون تجارت و تبلیغات، جدا کرده.

در آینده مقاله ای درباره اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام منتشر می کنیم.

از اخبار بقیه برنده ها تیزر جفت و جور کنین

یکی دیگه از کارای خلاقانه ای که برنده ها می تونن بکنن، به کار گیری استوری اینستاگرام واسه اطلاع رسانی یا اخطار درباره رویدادهای در حال اکران روی بقیه پلتفرما مثلاً فیس بوکه. اینجوری می تونین از رویدادها و اخبار بقیه برنده ها، تیزر جفت و جور کرده یا حتی پیش بینی و نقدهایی رو ارائه کنین.

محصول یا سرویس خود رو به نمایش بذارین

از استوری اینستاگرام واسه نمایش محصول یا سرویس خود استفاده کنین. یه نمایش سریع، روش بسیار خوبی واسه معرفی محصول یا ایجاد هیجان در مورد آخرین نسخه محصوله.

واسه معرفی محصول خود با اینفلوئنسرها همکاری کنین

کار کردن با افراد معروف و بانفوذ در شبکه های اجتماعی، یکی از بهترین روشای رابطه با نسل جدید مصرف کنندگانه. مثلا میشه از این افراد دعوت کرد تا با ارائه محتوای مناسب، از راه استوری شما با مخاطبان رابطه برقرار کنن.

در اسنپ چت، واسه این کار باید اطلاعات ورود خود رو به شخص مورد نظر بدین، اما در اینستاگرام کافیه از فرد مورد نظر بخواین تا در فضای شما قرار گیرد و یه عکس یا ویدیوی ۱۰ ثانیه ای رو به صورت مستقیم در استوری شما آپلود کنه. به کار گیری اشخاصی که قبلاً در فضای اینستاگرام مشهور شدن، روش خوبی واسه معرفی سازمان یا برند شما به این جامعه کاربریه.

شمارش برعکس بذارین

اگه قراره از محصول جدیدی رونمایی کنین،یا یه اتفاق خاص در پیش دارین، بهتره از راه شمارش برعکس استفاده کنین. شمارش برعکس می تونه توجه مخاطبان رو جذب کنه و باعث روزشماری افراد شه. این کاربران علاقه مند می شن که هر چی بیشتر درباره این اتفاق، اطلاعات به دست بیارن. وقتی که موعد مقرر فرا برسه، مخاطبان شما با اشتیاق زیاد حاضر به مشارکت در این اتفاق هستن.

سرفصلا یا عنوان یه مطلب طولانی تر رو مطرح کنین

برنده هایی که وبلاگ یا شبکه فعالی دارن، می تونن در استوری اینستاگرام، فالوورهای خود رو به بررسی آخرین پستا در این وبلاگ تشویق کنن. در استوری خود، تلاش کنین محتوای پست خود رو منتشر نکنین و فقط به کاربران دلیلی بدین تا پستاتون رو بخونن. مثلا، خوندن این پست چه ارزشی واسه کاربر داره؟ چی رو یاد می گیره؟ مطمئن شید در همون چند ثانیه به این سؤالا جواب بدین.

به کار گیری استوری اینستاگرام، در کنار پُستای روزمره، کمک می کنه مخاطبان جدیدی رو در همون پلتفرم به شبکه خود جذب کنین. یادتون باشه که استوریا بیشتر می تونن مخاطبان جوون رو تحت اثر خود بذارن چون این آدما دائم در حال بررسی موبایل خود هستن.

درمجموع، هنوز برنده های جدیدی هستن که می تونن از توانایی استوری در اینستاگرام بهره ببرن. به عبارت دیگه، این میدون هنوز بازار رقابت بکری داره و برنده های جدید، فرصت شناخته شدن رو پیدا می کنن. اینستاگرام، محیط مناسبی واسه آزمایش زدن ایده های جدید تبلیغاته چون که اگه یه ایده شکست بخوره، به آسونی پنهون می شه!

نتیجه گیری

اینستاگرام بیشتر از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال داره که باعث می شه اونو به بزرگ ترین شبکه اجتماعی تبدیل کنه. هم اینکه، الان اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در بین ما ایرونیا هستش. پس به چه دلیل نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ واسه بازاریابان شبکه اجتماعی، استوری اینستاگرام توانایی جدیدی رو به این شبکه اضافه کرده که باعث می شه حضور شما در این شبکه تقویت شه. باید به کاربران فعلی خود توجه کنین و با این وجود همیشه آماده جذب اعضای جدید باشین.

اندازه درگیری شما با این نوع محتوا می تونه تعداد کاربران بیشتری رو به سایت شما جذب کنه. در مقابل، با رشد و معرفی تواناییای جدید، کنترل اینستاگرام سخت تر می شه. با این حال، اینستاگرام وسایل مناسبی واسه امتحان کارکرد کاربران در اختیارتون قرار داده. با به کار گیری این وسیله ها خیلی راحت می تونین با کاربران اینستاگرام خود تعامل داشته باشین.

با امید به اینکه خوندن این مطلب تونسته باشه، دلایل خوبی واسه به کار گیری توانایی استوری اینستاگرام رو در اختیارتون بذاره.

موضوع در رابطه بازاریابی شبکه های اجتماعی

دیدوگرام

دیدوگرام

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام

دیدوگرام یه سرویس بازاریابی در شبکه های اجتماعیه که تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام رو واسه شما ساده می کنه. به کمک این سرویس، شما تبلیغاتی منظم تر و موثرتر دارین.
بحث درباره این مقاله رو شما شروع کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

فاطمه بهزادی

من فاطمه بهزادی هستم، نوازنده تنبک و علاقه مند به طبیعت گردی، کوهنوردی و دوچرخه سواری.مدت ۲ ساله که به تولید محتوا مشغول هستم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین