روش هدف دار پلیه بین رویا و واقعیت!

اخبار و رویدادهای بازاریابی، داستان موفقیت کسب و کارا

روش هدف دار پلیه بین رویا و واقعیت!

۷ خرداد ۱۳۹۷

فاصله بین رویا تا واقعیت فقط استراتژیه! قبول نمی کنین؟ بعد از دیدن ویدئوی تدتاک امروز، نظرتون عوض می شه!

رویاحتما واسه همه مون پیش اومده که خودمون رو تسلیم موجای رویا بکنیم و ساعتا بدون هیچ راه مشخصی، به بادِ افکارمون اجازه بدیم که جابجایمان بکنن. اما در آخر با تجربه نه خیلی مورد پسند و شاید حتی کمی تلخ به این رویا پایان بدیم چون به این نتیجه می رسیم که این فقط یه رویاست و باید به زندگی روزمره برگردیم!

اگه شمام اینجور تجربه ای داشتین، حتما پیشنهاد می کنم ویدئوی امروز ما رو تا آخر ببینین! در این سخنرانی، آسترو تلر (Astro Teller) در مورد تحقق رویاها حرف می زنه و به ما یاد میده که رویاپردازی فقط بخشی از راه موفقیته. بخش دیگه اون داشتن روش هدف دار واسه عمل به اون رویاست!

آسترو تلر کیست؟

آسترو تلرحالا که ما این همه از آقای آسترو تلر تعریف کردیم و قراره چند دقیقه از وقت ارزشمندمون رو پای حرف هاش صرف کنیم، بهتره که اونو بیشتر بشناسیم.

آسترو تلر شخصیه که در خیلی زمینه ها دست داره! اون یه کارآفرین، دانشمند، مخترع، نویسنده، سخنران، رهبر تجاری و متخصص فناوری هوشمنده! (بعد بگید کار نیس!) دیگه احتیاجی به گفتن نداره که این آدم کلا قید زندگی تک بعدی رو زده و می تونه شخص خوبی واسه نشستن پای حرف هاش باشه!

آسترو تلر چی به ما یاد میده؟

این کارآفرین حرفی می زنه که هممون شاید ته دلمون از اون اطلاع داشته باشیم اما نتونسته ایم به زبون بیاریم. اون میگه که واسه موفقیت تو یه کار، اول باید رویایی در مورد اون کار داشته باشیم. بعد از اون باید مشکل بزرگی در این کار رو پیدا کنیم و در مرحله آخر، راه حلی کامل و کاربردی واسه اون پیشنهاد بدیم. اما همه اینا حرفه، نه؟

حالا بیایید ببینیم که آقای تلر واسه ثابت کردن حرفش چه مدرکی داره؟ این بحث رو به شکل قدم به قدم با همدیگه پیش میریم تا هم ما و هم شما مطمئن شید که آقای تلر مرد عمل همه!

از رویا تا واقعیت

این شخص در ویدیو میگه که از اول رویای گسترش پوشش اینترنتی رو داشت و همیشه دوست داشت که افراد بیشتری پا به دنیای سریع و باحال اینترنت بذارن. تا اینجا می بینیم که رویای خودشو مشخص کرده.

حالا نوبت می رسه به مشکل. رویای آقای تلر چه مشکلی داره؟ مشکل اینه که اینترنت با این همه یاد گرفتن، هنوز دو سوم از جمعیت جهان رو نتونسته س پوشش بده! بله درست فهمیدین! کلی ترین دلیل این مشکل هم اینه که خیلی از مردم جهان در نقاطی زندگی می کنن که ایجاد خطوط ارتباطی و اینترنتی در اون بسیار مشکله و تا حالا انجام نشده!

دو سوم جمعیت جهان به اینترنت دسترسی ندارن!

حالا راه حلی که آقای تلر پیشنهاد میده چیه؟ بالون! آقای تلر و تیمش بعد از کلی گفت و گو و جر و بحث در آخر به این نتیجه رسیدن که می تونن بالونای دو لایه ای درست کنن که یه لایه اون هوا و لایه دیگش پر از هلیومه.

گیرنده های ارتباطی که قراره پل ارتباطی بین کاربر و دکلای مخابراتی باشن به این بالونا وصل می شن و به هوا فرستاده می شن. خیلی جالبه بدونین که این بالونا ارتفاعی دو برابر بیشتر از یه هواپیما پیدا می کنن و در آخرین قسمت استراتوسفر قرار می گیرن!

تصویری از پروژه لون

این ایده ممکنه در نگاه اول خیلی ساده و حتی کمی مسخره به نظر بیاد اما اگه ویدیو رو ببینین می ببینن که آقای تلر و تیم هاش چقدر واسه طراحی و اجرا اون زحمت کشیده ان و هزینه صرف کردن.

حالا بهتره که بدون هیچ حرف دیگری، پای حرفای متخصص این زمینه بشینیم تا اطلاعات دقیق تر و به درد بخور تری به دست بیاریم:

موضوعات در رابطه اخبار و رویدادهای بازاریابیداستان موفقیت کسب و کارا

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

بابک خدادوست

شاعرای شکست خورده نویسنده میشن و نویسنده های ناموفق تلاش میکنن محتوای خوبی بنویسن!
منم یه چی بین نویسنده تقریبا موفق و محتوا نویس موفق هستم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین