بازاریابی شبکه های اجتماعی

روش هدف دار اینستاگرامتان رو مانند یه شطرنج باز حرفه ای بچینید!

۲۹ آبان ۱۳۹۷

مطمئنم براتون جالبه بدونین معنی کلمه روش هدف دار چیه. روش هدف دار از کلمه یونانی استراتگوس (Strategos) گرفته شده و به معنی فرماندهی لشکر است! یعنی شما واسه پیروز شدن تو یه رقابت باید روش هدف دار داشته باشین و لشکر خود رو مدیریت کنین. در قدیم فرماندهان لشکر مانند جون اسنو یه تنه تموم سربازان رو به صف می کردن تا در جنگ با دشمن پیروز شن. اما تصور نکنین که الان دیگه از جنگ خبری نیس، جنگ امروز جنگ اینستاگرامه! بپاخیزید و نیروهای خود رو به صف کنین. می خوام به شما یاد بدهم چیجوری با تدوین یه روش هدف دار کوبنده واسه اینستاگرام، رقبایتان رو کیش و مات کنین!

کسب درآمد با اینستاگرام

فکر نکنم این مقاله رو بخوام!

قبل از خوندن این مقاله خوب فکر کنین. کار و کاسبی شما B2Cه و شما مستقیما با مصرف کننده در رابطه هستین؟ شاید هم کار و کاسبی شما B2Bه و با کار و کاسبیای دیگه در ارتباطید. اصلا مشتریان شما در اینستاگرام هستن؟ تو یه کلام داشتن اینستاگرام به کار و کاسبی شما کمک می کنه یا خیر؟

یه فروشنده لباسای اسپرت اگه بازاریابی شبکه های اجتماعی رو دست کم بگیره و در اینستاگرام فعالیت نداشته نباشه، مطمئنا بخش بزرگی از بازار خود رو از دست میده. اما شاید کسب درآمد از اینستاگرام واسه یه واردکننده واشر و سرسیلندر ضرورتی نداشته باشه. اگه پرسونای مشتری خود رو بشناسین، در ۹۹% موارد، می تونین از اینستاگرام به نفع کار و کاسبی خود استفاده کنین. اینستاگرام می تونه واسه شما فواید بسیاری داشته باشه؛

  • اینستاگرام می تونه ویترین باشه. با اینستاگرام می تونین اجناس و خدمات خود رو به نمایش بذارین و کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشین.
  • اینستاگرام می تونه کاتالوگ باشه. این شبکه اجتماعی می تونه مانند یه کاتالوگ نامحدود بکنه. واسه نشون دادن فعالیتای خود، می تونین نشانی صفحه اینستاگرامتان رو به بقیه بدین.
  • اینستاگرام یه تلوزیونه. اینستاگرام مانند یه تلویزیون بزرگه و صدای برند (Brand voice) شما رو به گوش مخاطباتون میرسونه.
  • اینستاگرام یه کاناله. این شبکه یه کانال بسیار بزرگ واسه ایجاد رابطه با مخاطبان شماس. نظرات و پیشنهادات مخاطباتون واسه بازاریابی اینستاگرام، مانند یه سرمایۀ بزرگه.

حالا اگه با همه این تفاسیر به این نتیجه رسیدید که بازاریابی شبکه های اجتماعی و آموزش کسب درآمد از اینستاگرام واسه شما فایده ای نداره، می تونین این مقاله رو ببندین و مقاله بازاریابی صنعتی ما رو باز کنین که حسابی به کارتون میاد. اما در کل آمار نشون میده کار و کاسبیای خیلی کمی هستن که اینستاگرام واسه اونا کارایی نداره و بهتر می دونن بی سر و صدا به فعالیت خود رو ادامه بدن، مانند پخش کنندگان عمدۀ کالا، خلاف کاران و اختلاس گران!

تبلیغات در اینستاگرام

به چه دلیل باید واسه اینستاگرام روش هدف دار بچینم؟

می خوام همون مثال تکراری راه و نقشه و سفر رو براتون بگم. وقتی که فکر سفر در سرتون میفته، چه چیزایی رو در نظر می گیرین؟ همه چیز!

  • کجا بروم؟
  • با چه کسائی بروم؟
  • چقدر هزینه کنم؟
  • سفرم کاریه یا تفریحی؟
  • و…

شما دارین برنامه می ریزید که چیجوری امکانات و نیروهاتون رو مدیریت کنین. روش هدف دار یعنی تصمیم بگیرین چیجوری سفر کنین،  روش هدف دار پلیه میان رویا و واقعیت!

روش هدف دار اینستاگرام یعنی برنامه ریزی، اجرا و آزمایش تموم فعالیتا در اینستاگرام

بازاریابی شبکه های اجتماعی هم مانند یه سفره. اگه عزمتونو جزم کردین با ماشین شخصی خود در اینستاگرام سفر کنین، پس حتما این مقاله رو بخونین چون مانند نقشه راه س. شما که نمی خواین وسط یه جاده جنگلی به حصار بکوبید و بی.ام.دبلیو قرمز رنگتون اوراق شه. اگه هم حوصلۀ رانندگی ندارین و می خواین در صندلی عقب از مناظر لذت ببرین، با ما تماس بگیرین. ما شما رو به سفر می بریم! (ریموت ضبط هم تا آخر سفر دست خودتونه.)

روش هدف دار اینستاگرام

آمار نشون میده ۷۱% کسب و کارا در سال ۲۰۱۷ در اینستاگرام فعال بودن. پس واسه موفقیت میون این همه کار و کاسبی، باید واسه بازاریابی اینستاگرام روش هدف دار داشته باشین. از شما خواهش می کنم ۱۵ دقیقه واسه این مقاله وقت بذارین، عوضش ۱۵ سال در اینستاگرام پادشاهی کنین!

حالا واسه چیدن روش هدف دار اینستاگرام چیکار کنم؟

اولین چیزی که واسه چیدن روش هدف دار اینستاگرام نیاز دارین، یه مداد و یه دفترچه س. تجربه من به عنوان یه متخصص شبکه های اجتماعی نشون میده که حرفا از یاد می رن و کاغذها هم گم می شن. پس از همین حالا روند تشکیل روش هدف دار اینستاگرامتان رو از صفر تا صد تو یه دفتر ثبت کنین. می تونین اونا رو به صورت فایل دیجیتال هم دربیارین یا پرینت بگیرین. اما به هرحال موقع ایده پردازی، هیچی جای دفترچه رو نمی گیره. حالا با من همراه شید تا ۴ راز جادویی درباره روش هدف دار اینستاگرام رو به شما بگم.

کسب درآمد از اینستاگرام۱٫مخاطبت رو از زیر سنگ هم  که شده پیدا کن!

قبل از هر حرکتی، اول مخاطب خود رو بشناسین. اولین درس از آموزش درآمد از اینستاگرام اینه که مشخص کنین که چه کسائی جامعه هدف شمان. توجه کنین که منظور من افزایش دنبال کننده نیس. من درباره یه مرحله عقب تر با شما صحبت می کنم. جذب دنبال کننده یعنی اینکه مخاطب در رابطه رو جذب کنین، اما شناخت مخاطب یعنی اینکه بدونین اصلا کی مخاطب شماس! در بخشای بعدی درباره افزایش دنبال کننده هم با شما صحبت می کنم. بازاریابی شبکه های اجتماعی باید مورد پسند جامعه هدف شما قرار بگیره و پُست هاتون باید واسه اونا جذاب باشه. وقتی ندونین مخاطب شما به چی علاقه داره، چیجوری می تونین اونو خوشحال کنین؟ در ادامه چند سوال ساده براتون آماده کردم که با جواب دادن به اونا می تونین در آینده از رقیباتون جلو بیفتید.

  1. چه کسائی از اجناس و خدمات شما استفاده می کنن؟
  2. چه کسائی در آینده می تونن جامعه هدف شما قرار بگیرن؟
  3. در چه رده سنی قرار دارن و جنسیت اونا بیشتر کدامه؟
  4. به چه چیزایی علاقه دارن؟
  5. اطلاعات لازم اونا کدامه؟
  6. از چه محتوایی بیشتر خوششون میاد؟

آموزش درآمد از اینستاگرام

پیشنهاد من اینه که تلاش کنین واسه این مرحله حسابی زمان بذارین. واسه کسب درآمد از اینستاگرام باید بدونین که مشتری شما کیست؟ وقتی که جواب این سوالات رو دقیق و مفصل می نویسید، می ببینن که روش هدف دار اینستاگرام شما داره کم کم خودشو نشون میده! هیچی مانند شناخت مخاطبان نمی تونه شما رو در دل اونا جا کنه. از بین کسائی که شما رو دوست دارن و کسائی که اهمیتی براتون قائل نیستن، کدوم یکی با احتمال بیشتر مشتری شما می شه؟ پس واسه بازاریابی شبکه های اجتماعی، نسبت به چیزای مورد علاقه و نیازای مخاطباتون بی خیال نسبت به موضوع نباشین.

ویژگیای مخاطبم رو از کجا بفهمم؟

  • اگه یه شرکت منظم هستین، می تونین اطلاعات مشتریان رو از پایگاه داده (Data base) و یا بخش فروش بگیرین. پایگاه داده مقولۀ بسیار مهمی در کسب و کاره. اتفاقا ما یه مقاله بسیار کامل و در رابطه به نام هوش تجاری در نوین داریم.
  • اگه یه کار و کاسبی کوچیک هستین، پس خودتون باید اطلاعات مشتری هاتون رو داشته باشین. تلاش کنین همونا رو جمع و جور کنین و از دل اونا چیزای مورد علاقه مخاطباتون رو پیدا کنین. به لیست کسائی که از شما خرید می کنن و یا به محتوای شما علاقه دارن، نگاه کنین.
  • اگه تازه کار و کاسبی خود رو شروع کردین، بهترین منبع شناخت مخاطبان واسه شما، پیج رقبایتانه. اونا رو پیدا کنین و فالوئینگا، فالوورها، لایک کنندگان و کسائی که براشون کامنت می ذارن رو بررسی کنین.  این افراد واسه کار و کاسبی شما مانند یه سرمایۀ گرانبها هستن.
  • به صفحه آمار (Insight) اینستاگرام خود برید و آمار خود رو ببینین. اونجا می تونین بفهمین چه تعدادی کاربر با چه سنی به صفحه اینستاگرام شما اومده ان. جنسیتشان چیه و از کدوم شهرها هستن.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مخاطبم رو شناختم، حالا چیجوری اونو به صفحه ام بکشونم؟

واسه کشاندن مخاطبین به صفحه اینستاگرامتان تنها یه راه دارین: تولید محتوای جذاب! وقتی که پستای به درد بخور، باحال و در رابطه می ذارین، کسائی که به صفحه شما میان در صفحه تون می گردن و شما رو فالو می کنن. اما یه نکته مهم این وسط هست. اگه اونا هیچوقت به صفحه تون نیومدن چیجوری؟ پس باید یه راهی وجود داشته باشه که شما به مخاطباتون اطلاع بدین تا بیان و صفحه شما رو دنبال کنن. می خوام یه وسیله حاشیه ساز رو به شما معرفی بکنم! ابزاری که طرفداران و مخالفان بسیاری داره!

ابزاری به نام ربات افزایش دنبال کننده اینستاگرام! این ربات در مدت کوتاهی واسه شما فالوورهای واقعی زیادی می آورد و توضیحات اون مفصله. من می خوام فقط به یه نکته درباره ربات اشاره کنم؛ ربات اینستاگرام باعث می شه تا فالوورهای شما به صورت هدف دار جذب شن. یعنی از بین تموم کاربرانی که در اینستاگرام فعالیت می کنن، بیشتر اونایی به صفحه شما میان که انگار با اجناس و خدمات شما در رابطه هستن. اگه دوست دارین بیشتر درباره ربات افزایش دنبال کننده اینستاگرام بدونین، شما رو به خوندن مقاله ربات اینستاگرام چیه و چیجوری کار می کنه دعوت می کنم.

راه های کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد با اینستاگرام۲٫ به هدف بزن!

قبل از هر حرکتی در اینستاگرام، مشخص کنین که به چه دلیل به اینستاگرام اومدید؟ بله مثل روز روشنه که هدف شما کسب درآمد از اینستاگرامه. سوال من هم درباره همینه، چیجوری می خواین کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشین؟ ۳ هدف عادی واسه موفقیت در شبکه های اجتماعی و کسب درآمد با اینستاگرام هست. اونا رو به دقت بررسی کنین و ببینین کدامشون هم جهت با فعالیتای کار و کاسبی شما هستش، بعد اونا رو به عنوان هدف انتخاب کنین.

هدف اول: خودتون رو معرفی کنین

یکی از فعالیتایی که در اینستاگرام خیلی جواب میده، ارائه اطلاعات درباره برنده. یکی از درسای آموزش درآمد از اینستاگرام اینه که واسه کسب درآمد از اینستاگرام، خودتون رو معرفی کنین و درباره کار و کاسبی تون به بقیه اطلاعات بدین. مثلا شما می تونین بخشایی از کار و کاسبی تون رو به مخاطبان نشون بدین:

  •  فعالیتای شرکت رو برجسته کنین. این کار باعث بوجود اومدن اعتماد می شه و به تصویر برند (Image Branding) شما کمک می کنه.
  • خبرها رو به گوش مخاطبان برسونین. از اخبار کار و کاسبی، صنعت، نمایشگاه ها، بروزرسانیا و… غافل نشید. با این کار کسب درآمد در اینستاگرام نصیب شما می شه!
  • فرهنگ خود رو گسترش بدین. شرکت شما مانند یه کشوره که فرهنگ خاص خود رو داره. با نشون دادن این فرهنگ، به مخاطبان خود نزدیک شید و با اونا رابطه دوستانه برقرار کنین. مثلا ما در نوین، درباره کتابای مورد علاقه مون صحبت می کنیم. اگه به صفحه اینستاگرام نوین برید، می تونین استوری ما رو ببینین که به مناسبت روز کتاب، کتابای مورد علاقه خودمون و ایبوکای دیجیتال مارکتینگ نوین رو معرفی کردیم.
  • اعضای تیم رو نشون بدین. این روش می تونه در موفقیت خیلی از کسب و کارا اثر داشته باشه. تجربه من ثابت کرده که هرچه پست شما انسانی تر باشه، بیشتر مورد توجه قرار میگیره. پس پستای پرسنل محور و مشتری محور رو حتما مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین.

تصاویری که دارای چهره هستن ۳۸ درصد لایک بیشتری دریافت می کنن.

 

راه های کسب درآمد از اینستاگرام

هدف دوم: با مشتری هاتون رابطه برقرار کنین

لایکای شمام تازگیا کم شده؟! بذارین رازی رو به شما بگم: اگه احساس می کنین که تازگیا فالوورهایتان اونطور که باید به پستاتون توجه نمی کنن، دقیقا درست احساس می کنین! الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده. یعنی پستاتون دیگه به ترتیب زمان انتشار واسه فالوورهایتان نشون داده نمی شن، بلکه پستی که کاربران تعامل بیشتری با اون داشته باشن، زودتر به نمایش درمی آید. پس اگه پست هاتون رفته ته اینستاگرام، بدونین که نتونسته اید اون رابطه لازم رو با مخاطباتون برقرار کنین. اگه ازم می پرسین، اولین قدم واسه ایجاد رابطه با مخاطبان، تولید محتوای رقابت برانگیزه. منظورم پستای زرد و پر حاشیه نیس. منظورم پست هاییه که فالوورهای شما رو به تعامل مجبور کنه و اونقدر جذاب باشه که مخاطب مجبور شه شما رو فالو کنه، پسن هاتون رو لایک کنه و براتون کامنت بزاره. واسه اینکه فالوورهایتان رو به حرف بیارین تنها یه راه هست؛ بهونه دست اونا بدین! 

لازمه بدونین که آدما باید بهونه ای واسه حرف زدن داشته باشن. این تمایل طبیعی آدماس که از مسائل شخصی خود با بقیه صحبت کنن، چراکه می تونن با حرف زدن از لحظات خوشحال خود دوباره اونو به یاد بیارن و لذت ببرن. همینطور درد قسمتای غم انگیز زندگی رو با بازگو کردن و حرف زدن درباره اش درمون ببخشند. شما فقط کافیه شروع کننده باشین. از یه تجربۀ شخصی بگید و یا خاطره ای نقل کنین، اونا ادامه میدن و تعامل به بهترین راه شکل می گیره.

این جملات بخشی از مقاله عجیب و فوق العاده موثر همکار منه. به شما پیشنهاد می کنم این مقاله رو بخونین تا باورتون بشه تنها راز موفقیت در اینستاگرام تعامله!

هدف سوم: محصولاتتون رو بفروشین

شما تموم این کارا رو واسه کسب درآمد با اینستاگرام انجام می دین. چگونگی کسب درآمد با اینستاگرام هم اینجوریه که باید کالایتان رو در این شبکه اجتماعی به نمایش بذارین تا دیده شن. شاید تصور کردین می خوام به شما بگم واسه کسب درآمد در اینستاگرام باید به صورت قطاری از محصولاتتون عکس بگیرین و منتشر کنین. نه حالا خوبیش اینه من هیچوقت همچین پیشنهادی نمی کنم. اگه قرار بود هر کار و کاسبی ای که عکس بیشتری منتشر می کنه برنده باشه، پس شرکت اپل هیچ جایگاهی در اینستاگرام نداشت. این شرکت تا بحال حتی یه عکس هم از اجناس خود در اینستاگرام منتشر نکرده و با این حال ۹٫۹ میلیون دنبال کننده داره! بله…انگار راه های کسب درآمد از اینستاگرام عوض شده!

راه های کسب درآمد از اینستاگرام

اما شرکت اپل به چه دلیل در اینستاگرام موفقیت میلیونی بدست آورده؟ این شرکت در حساب اینستاگرام خود عکسایی رو منتشر می کنه که کاربران اپل با آیفون خود گرفتن. اگه کمی گوش هاتون رو تیز کنین، اپل داره با این حرکت یه چیزی در گوشتون میگه:

فروشنده موفق کالا نمی فروشد، رابطه می فروشه.

اگه باهوش باشین به سرعت متوجه میشین که واسه کسب درآمد در اینستاگرام، چیجوری رابطه بسازین. در کنار عکسایی که از محصولاتتون منتشر می کنین، تجربۀ محصول رو هم به نمایش بذارین. در مورد فروش کالا و ایجاد رابطه، ما یه تدتاک خیلی جذاب در نوین داریم که خودم دست کم ۷ بار اونو دیده ام! به شمام پیشنهاد می کنم واقعا این تدتاک فوق العاده رو از دست ندین.

یه نکتۀ مهم درباره کسب درآمد با اینستاگرام

چگونگی فروش در اینستاگرام رو انتخاب کنین. مشتریان شما باید در خود برنامه اینستاگرام از شما خرید کنن؟ یا هدف شما اینه که به سایت شما بیان و از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنن؟ تلاش کنین واسه مشتریان خود یه روند خرید کاربرپسند طراحی کنین. تجربه نشون داده که روند خرید کسل کننده باعث می شه که مشتری به نیمه راه نرسیده، اونو کنسل کنه.

واسه خرید می تونین لینک سایت یا لینک مستقیم خرید رو در بیو بذارین، با این کار ترافیک سایتتون رو هم بالا می برید.

آموزش درآمد از اینستاگرام

هدف چهارم: اطلاعات بدین

این هدف رو من به ۹۹% کسب و کارا پیشنهاد می کنم. آموزش دادن یه چیزی در اینستاگرام، خیلی به درد بخور و بدردبخوره و باعث افزایش دنبال کننده و تعامل می شه. وقتی که چیزی رو به کسی یاد می دین، اون شخص به شما اعتماد می کنه و هر زمان که با سوال مواجه شه، یاد شما میفته. فرض کنین که شما یه صفحه واسه فروش کیف و کفش آنلاین در اینستاگرام دارین. هفته ای یه پست هم درباره انتخاب کیف می ذارین. مثلا درباره چگونگی انتخاب کیف مناسب واسه دانشگاه، مهمانی، شکلای جور واجور سبک کفش، ترندها، نکاتی درباره س کردن و… می گین. ارائه اطلاعات درست باعث می شه فالوورهایتان، شما رو در این مورد یه متخصص بدونن. ارائه آموزش در اینستاگرام واسه شما کسب درآمد با اینستاگرام می آورد. آموزش دادن آموزش دادن یه فایده محشر دیگه هم داره و اون فایده، بروز موندن شما هستش. واسه اینکه بتونین دائم تولید محتوا کنین، باید همیشه در بخش تخصصیتان بخونین و بروزرسانی باشین. خیلی از موضوعات اینستاگرام نوین رو، کاربرامون انتخاب می کنن و ما درباره اش تحقیق می کنیم.

هدف پنجم: تبلیغ کنین

من به مدتای طولانی، سرسختانه فکر می کردم اگه کارم رو رو خوب انجام بدهم، همه منو به همدیگه معرفی می کنن. فکر می کردم بزرگ ترین تبلیغ، دقیق شدن و فوکوس کردن بر کیفیته. درسته که کیفیت خیلی مهمه، اما اگه کسی ندونه که من وجود دارم، چیجوری می تونه به کس دیگه ای معرفیم کنه؟! پس این حرفا رو دور بریزین و یه برنامه اساسی واسه شکلای جور واجور تبلیغات در اینستاگرام بچینید. واسه تبلیغات در اینستاگرام اولین کار اینه که یه بنر تبلیغاتی عجیب طراحی کنین! حالا این بنر جذاب رو کجا تبلیغ کنین؟ صفحات بسیاری هست! اما من فقط صفحاتی رو به شما می گم که می دونم مشتریانمان از اونا نتیجه های عجیب گرفتن:

  • تبلیغ خود رو به یه صفحه در رابطه و شلوغ بدین. در اینستاگرام صفحات بسیاری وجود دارن که به کار و کاسبی شما مربوط هستن و تبلیغ هم قبول می کنن. فقط از شما خواهش می کنم محض رضای خدا در زمان انتخاب صفحه، حواستون به کیفیت صفحه مورد نظر باشه. یه صفحه زرد هرچقدر هم که شلوغ و پرفالوور باشه، جای مناسبی واسه تبلیغات شما نیس. شاید در کوتاه مدت نتیجه بگیرین، اما شک نداشته باشین که در دراز مدت به وجهه برند شما آسیب میرسونه. واسه اینکه تشخیص بدین کدوم صفحه واسه تبلیغ شما مناسبه، می تونین با دیدوگرام تماس بگیرین.
  • تبلیغ خود رو به یه اینفلوئنسر بدین. اینفلوئنسر به کسائی میگن که در اینستاگرام موثر هستن و تعداد فالوورهای اونا هم سر به آسمون میذاره. با اینفلوئنسر مارکتینگ می تونین تبلیغات در اینستاگرام رو به شکل موثر و پربازده رو تجربه کنین و کسب درآمد در اینستاگرام داشته باشین.
  • مسابقه برگزار کنین. اگه مسابقه تون هیجان انگیز باشه و جایزه تون هم آدم رو وسوسه کنه، فالوورهایتان شما رو به دوستانشون معرفی می کنن. مطمئن باشین می ‎تونید تو یه مدت کوتاه افزایش دنبال کننده پیدا کنین. ولی خواهش می کنم خوش قول باشین و واسه ارسال جایزه فالوورهایتان رو زجرکش نکنین.
  • فراخوان عمل رو یادتون نره. فراخوان عمل (Call To Action) یعنی از فالوورهایتان بخواین واسه شما کاری بکننن. حالت سطحیش اینه که مثلا در کپشن بنویسین ما رو لایک کنین! اما حالت عمیقش اینه که در عکس پایین می ببینن:

روش هدف دار در اینستاگرام

 

 

 کسب درآمد با اینستاگرام۳٫ یه خونه تکونی اساسی با محتوا!

حالا به مرحله ای رسیدیم که من خیلی دوستش دارم! الان دیگه وقت اون هستش تا راه های کسب درآمد از اینستاگرام رو یاد بگیرین و واسه محتوای خود یه برنامه اساسی بچینید. محتوای شما اولین، مهم ترین و تاثیرگذارترین وسیله شما واسه کسب درآمد با اینستاگرامه. پس باید واسه اون یه روش هدف دار درست و حسابی داشته باشین. شاید باورتون نشه، اما تدوین روش هدف دار واسه اینستاگرام به اندازه تدوین روش هدف دار واسه سایت مهمه! هرچقدر از تاثیر عجیب محتوا در موفقیت بازاریابی اینستاگرام  بگم، کم گفتم. بدیش اینه از وقتی که در بخش سوشیال نوین مشغول به کار شدم، کار و کاسبیای بسیاری رو دیده ام که بر تبلیغات و افزایش دنبال کننده تاکید می کنن و در عین حال هیچ هزینه ای واسه تولید محتوا در اینستاگرام در نظر نمی گیرن. تبلیغات شما ممکنه باعث شه هزاران نفر شما رو ببینن، اما چند نفر حاضرن یه صفحه بی در و پیکر رو فالو کنن؟ تجربه من ثابت کرده که حتی با برگزار کردن مسابقه و اهدای جایزه هم می تونین یه افزایش دنبال کننده فوق العاده داشته باشین، اما اگه محتوای خوب در اختایر کاربر نکذارید، بعد از اون ریزش شدید دنبال کننده رو هم تجربه می کنین. پس اگه به دنبال موفقیت و کسب درآمد با اینستاگرام هستین این ۵ نکته حیاتی واسه تولید محتوا رو از یاد نبرین:

  • خونه تکونی رو از پروفایلتان شروع کنین!

همونطور که بیشتر مردم جهان آرزوی صلح جهانی دارن، من هم آرزوی یه خرد جهانی رو دارم، آرزوی روزی که مردم بفهمن ماه تولدشون مایه افتخار نیس و واسه هیچکی هم مهم نیس! لطفا اطلاعات اضافی رو که در پروفایل خود گذاشته اید، خط بزنین. یه معرفی حرفه ای از خودتون در بیو بذارین که هرکی دید برگ هاش بریزه! اصلا می تونین در بیو شعار برند خود رو بنویسین. حتما پروفایل خود رو به بیزینس پروفایل تغییر بدین. با بیزینس پروفایل می تونین آمار صفحه خود رو ببینین. راه های کسب درآمد از اینستاگرام با بیزینس پروفایل فراوانه. پیشنهاد می کنم اگه در این باره اطلاعات کافی ندارین، حتما راهنمای کامل به کار گیری بیزینس پروفایل اینستاگرام رو بخونین.

  • محتوا باید هدف دار باشه

شما خودتون حاضرید صفحه ای رو در اینستاگرام فالو کنین که روی هوا حرف می زنه و هر روز از یه دری سخن میگه؟ پس یه برنامه آگاهانه داشته باشین. بعد از اینکه هدف هاتون رو تعیین کردین، از بین اونا موضوع دربیارین. مثلا اگه هدف شما آموزش در اینستاگرامه، مشخص کنین که از چه روشی این کار رو انجام می دین. من موضوعات آموزشی نوین رو به ۸ دستۀ

  • گوگل ادوردز
  • بازاریابی محتوا
  • سئو
  • بازاریابی پیامکی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات بنری
  • شبکه های اجتماعی

تقسیم کردم که همه اونا هم جهت با بازاریابی دیجیتاله. هدف من مشخصه. هدف شما چیجوری؟ می خواین معروف شید؟ فروش بیشتری داشته باشین؟ یا فقط می خواین با آدمای بیشتری آشنا شید؟ حالا که فهمیدین که چه مطالبی می خواین در اینستاگرام خود بذارین، اونا رو دسته بندی کنین.

  • هر چی تخصصی تر بهتر!

واسه کسب درآمد با اینستاگرام باید جوری خودتون رو متخصص نشون بدین که کاربران به صفحه شما اعتماد کنن. لازمه متخصص بودن هم اینه که اطلاعات شما در مورد تخصصتان بالا باشه ،پس همیشه اطلاعاتتون رو به روز نگه دارین. این نکته درباره تموم کسب و کارا صدق می کنه. تعمیرات موبایل، روانشناسی کودک و یا فشن. فقط کافیه که یه نیاز رو در آدمها شناسایی کنین و جواب اونو در صفحه تون بذارین. در واقع هرچه صفحه شما تخصصی تر باشه، آدمها بیشتر شما رو به همدیگه معرفی می کنن. مثلا ما در یکی از پستای اینستاگرام نوین از کاربران پرسیدیم که در کار و کاسبی آنلاینشان مشکلی دارن؟ تعداد زیادی دایرکت و تماس گرفتیم و به تموم اونا جواب دادیم. این رو هم بگم که مشاوره ما به طور کامل مجانیه.

راه های کسب درآمد از اینستاگرام

  • یه تقویم شکست ناپذیر

فرض کنین شما یه صفحه عالی ستختین و تموم راه های کسب درآمد از اینستاگرام رو هم رفته اید. فالوورهای شما کم کم دارن تبدیل به مشتری هاتون می شن، اما بدیش اینه مشغله های زندگی باعث می شه کمتر به صفحه خود سر بزنین. مطالب شما روز به روز کمتر می شن. اینجاس که کاربراتون شما رو آنفالو کرده و خیلی سریع فراموش میکنن چون دیگه براشون سودی ندارین. بین یه صفحه با ۲۰ پست و یه صفحه دیگه با ۲۰۰ پست شما کدوم رو انتخاب می کنین؟ اون پیجی که فعال تره. چون انرژی بیشتری میذاره و شاید مطالب بیشتری در اون صفحه پیدا می کنین. حالا خیلی رگباری هم پست نذارین ولی تلاش کنین در هفته دست کم ۳ پست جدید داشته باشین.

شما می تونین از فایل اکسلی که براتون آماده کردم استفاده کنین.