این فواید کیمچی برای متقاعد کردن شما در نهایت امتحان کردن این کلم ناپا تخمیر تند مفید است. کیمچی توسط کره ای ها بسیار خورده می شود این غذا اغلب در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی کره ای دیده می شود. در واقع ، آیا به عنوان ادای احترام به این سبزی می دانستید ، مردم محلی هر زمان که عکس گرفتند به جای “پنیر” می گویند “کیمچی”؟

کیمچی چیست؟

در واقع ، این غذای کم چرب و پر فیبر آنقدر معروف است که به طور گسترده در فروشگاه های مواد غذایی آسیایی و فروشگاه های مواد غذایی سالم در سراسر کشور موجود است. اما ، دقیقا کیمچی چیست؟ کیمچی یک غذای کلم قرمز تخمیر شده (گاهی اوقات با تربچه) است که با مخلوطی از نمک ، سرکه ، سیر ، فلفل چیلی و سایر ادویه جات ترشی جات تهیه می شود. این مواد در یک ظرف محکم بسته تخمیر می شوند و متعاقباً با برنج ، رشته فرنگی یا سوپ در خانواده هر کره ای سرو می شوند. بنابراین ، چرا باید اجازه دهید این غذای تند وارد دهان شما شود؟ در اینجا نه فایده کیمچی وجود دارد که می توانید به دوستان خود منتقل کنید:

1- حاوی باکتری های سالم و پروبیوتیک ها برای سلامت کلی بدن شما

از آنجا که کیمچی مانند ماست تخمیر می شود ، حاوی “باکتری های سالم” به نام لاکتوباسیل است که به روند هضم بدن شما کمک می کند. یکی دیگر از محصولات جانبی شگفت انگیز فرآیند تخمیر این است که پروبیوتیک ها همچنین می توانند با عفونت های مختلف در بدن شما مبارزه کنند.

2- سطح کلسترول را کاهش می دهد

اگر از فشار خون بالا یا میزان کلسترول بالا در خون خود رنج می برید ، ناراحت نشوید. سیر موجود در کیمچی حاوی آلیسین و سلنیوم است – هر دو در کاهش ذخایر کلسترول بدن مفید هستند. علاوه بر این ، این مواد همچنین به طور غیرمستقیم به شما در جلوگیری از سکته مغزی یا سایر بیماریهای قلبی عروقی کمک می کنند ، زیرا از تجمع پلاک در دیواره عروق جلوگیری می کند.

3- رشد بدن سالم و بینایی روشن را تسهیل می کند

اگر رژیم غذایی 2000 کالری در روز را در نظر بگیریم ، یک وعده 100 گرم کیمچی دارای 18 درصد ارزش روزانه ویتامین A است. علاوه بر اینکه ویتامین A یک آنتی اکسیدان است که می تواند به خلاص شدن از رادیکال های آزاد در بدن شما که باعث سرطان می شوند ، کمک کند ، مزایای کیمچی تنها به این محدود نمی شود. همین ویتامین A در رشد بدن سالم از جمله در جنین بسیار مهم است. همچنین در حفظ بینایی شفاف و سالم مفید است.

4- تولید پوست درخشان و موهای براق

کیمچی نه تنها زیبایی درونی شما را درخشان می کند – بلکه ظاهر بیرونی شما را نیز عالی جلوه می دهد. از آنجا که سلنیوم موجود در سیر در کیمچی پوست و موهای شما را سالم نگه می دارد ، خوردن کیمچی به شما کمک می کند در طولانی مدت از چین و چروک جلوگیری کنید. همچنین ، سلنیوم بخش مهمی از گلوتاتیون است ، تقویت کننده ای که ویتامین C را بازسازی کرده و آن را حفظ می کند و در نتیجه آن را در بدن قوی تر و موثرتر می کند.

5- از سرطان معده

جلوگیری می کند
پروفسور میری کیم از گروه تغذیه غذایی در دانشگاه ملی چونگنام کشف کرد که کلم و تربچه چینی موجود در کیمچی حاوی مواد شیمیایی زیستی مانند ایزوسیانات و سولفید است که در سم زدایی فلزات سنگین موجود در کبد ، روده کوچک و کلیه مفید است. این مواد شیمیایی زیستی ، به ویژه ایزوسیانات ، مورد مطالعه قرار گرفته اند تا بتوانند از سرطان معده نیز جلوگیری کنند.

6- روند پیری را کند می کند

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا کره ای ها با توجه به سن خود جوان به نظر می رسند؟ این تنها یکی از مزایای کیمچی است که می توانید در نظر بگیرید: کیمچی ، پس از دو هفته تخمیر ، سرشار از آنتی اکسیدان است که میزان پیری پوست را کاهش می دهد. همچنین اکسیداسیون سلولی را مهار می کند و شما را بی خیال و آرام می کند ، حتی اگر استرس زیادی دارید.

7- به شما در کاهش وزن

کمک می کند
150 گرم کیمچی فقط 40 کالری دارد. اما فقط به این محدود نمی شود – کیمچی به متابولیسم کربوهیدرات کمک می کند تا در کاهش وزن به شما کمک کند. علاوه بر این ، کپسایسین موجود در فلفل چیلی در این غذای کره ای متابولیسم شما را افزایش می دهد و باعث می شود از انرژی اضافی در بدن خود استفاده کنید و در نتیجه کاهش وزن را افزایش دهید.

8- از بروز زخم معده

جلوگیری می کند
زخم معده معمولاً توسط هلیکوباکتر پیلوری ، باکتری گرم منفی موجود در معده ایجاد می شود. چگونه می توانیم رشد آن را متوقف کنیم؟ با خوردن کیمچی کیمچی حاوی leuconostoc mensenteroides است که دکسترین تولید می کند ، ماده ای که برای جلوگیری از رشد H.pylori در بدن شما مهم است!

9- ایمنی بدن شما را افزایش می دهد

پروفسور رینا یو از گروه غذا و تغذیه در دانشگاه اولسان دریافت که کیمچی باعث فعال شدن سلول های ایمنی و فراوانی آنتی بادی ها می شود. خوردن رژیم غذایی با کلسترول بالا می تواند 55 activity فعالیت سلول های ایمنی را به همراه داشته باشد ، رژیم معمولی 68 but اما کیمچی می تواند 75٪ بدهد.