برخی از آنها کوکی های جویدنی را دوست دارند ، برخی دیگر آنها را ترد می کنند ، اما مهم نیست که چه ترجیحی دارید ، یک دستور العمل وجود دارد که به شما کمک می کند تا به کوکی رویاهای خود برسید. در اینجا ، ما برخی از دستورالعمل های اساسی برای ساختن کوکی های شکلاتی با بافت و طعم مختلف و علم پشت آنها را ارائه می دهیم. همه چیز به دستکاری مواد برای دستیابی به کوکی های بافت دار و طعم متفاوت برمی گردد. تمام نکاتی که در اینجا ذکر شده است بر اساس دستور العمل کلاسیک کوکی شکلات شکلاتی Nestle Toll House ساخته شده است.

1- نازک و جویدنی

کوکی های نازک و جویدنی به سادگی با رعایت دستور العمل Toll House به دست می آیند که ناگزیر منجر به این کوکی ها می شود. کندرا نیبرگ ، از سازمان دانشجویی علوم و مواد غذایی ، توضیح می دهد که چگونه دستور تهیه کوکی Toll House به دست آوردن یک کوکی جویدنی و نازک کمک می کند. این دستور غذا با افزایش تولید گلوتن ، میزان آب کوکی ها را افزایش می دهد. این دستور غذا از آرد کمتری نسبت به سایر دستور العمل های کوکی استفاده می کند. این دستور غذا همچنین شامل کره ذوب شده ، سفیده تخم مرغ کمتر و شکر قهوه ای بیشتری است که شیمی تولید گلوتن در کوکی ها را افزایش می دهد.

2- ضخیم و نرم

کندرا نیبرگ همچنین نحوه دستیابی به یک کوکی غلیظ و نرم را در یکی از رویدادهای دانشجویی Science of Cookies که در سال 2013 برگزار شد ، توضیح داد. دستور العمل موجود از My Baking Addiction است و برخلاف دستور العمل های قبلی ، رطوبت کمتری را برای دستیابی به یک کوکی نرم درخواست می کند. به گفته نیبرگ ، رطوبت کمتر منجر به تولید گلوتن کمتر می شود. افزایش محتوای آرد با مواد مخمر باعث ایجاد کرک بیشتر در کوکی ها می شود و در نتیجه بافت بسیار نرم و ضخیم تری ایجاد می کند. برای طعم بیشتر ، می توانید بلغور جو دوسر یا دانه کتان را نیز اضافه کنید که برخی از بهترین غذاهای ضد پیری .

3- مانند خرید از فروشگاه

کوکی های خریداری شده در فروشگاه چیزهای خاصی دارند که ما قطعاً می توانیم قدردانی از آنها را بیاموزیم. تسا آریاس ، سرآشپز و نویسنده کتاب آشپزی که در وب سایت Handle the Heat درباره علم کوکی ها می نویسد ، ادعا می کند که با جایگزینی کره برای کوتاه شدن ، به بافت کوکی های خریداری شده در فروشگاه دست خواهید یافت. متأسفانه ، این طعم بیسکویت ها را از بین می برد ، در این صورت می توانید از مخلوط نیمه کره و نیمه کوتاه کننده استفاده کنید.

4- کوکی های ضخیم

اگر دوست دارید کوکی های شما بسیار غلیظ باشند ، سپس خمیر کوکی ها را یک شب یا حداقل 30 دقیقه قبل از پخت منجمد کنید. این کار باعث می شود کره در مدت زمان پخت طولانی تر بماند و احتمال پهن شدن آن کمتر شود و در نتیجه دهان کاملی از کوکی های شکلاتی به شکل فوق العاده ضخیم تهیه شود. علاوه بر این ، اگر می خواهید برخی از مزایای سلامتی را از کوکی های خود دریافت کنید ، استفاده از کره ارگانیک بدون پاستوریزه می تواند در صورت ابتلا به آرتروز مفید باشد. استیگماسترول یکی از اجزای محصولات شیر ​​پاستوریزه نشده است که التهاب را در آرتروز کاهش می دهد ، که یکی از انواع شایع آرتروز .

5- کوکی های کیکی

کوکی های کیکی معمولاً آن چیزی نیستند که بیشتر در هنگام تهیه کوکی های شکلاتی شکل می گیرند ، اما ، با این وجود ، این یک واقعیت است که برخی از کوکی های آنها نرم و با رطوبت کمتر را دوست دارند. به گفته نیبرگ ، قرار دادن جوش شیرین بیشتر در خمیر کوکی باعث آزاد شدن دی اکسید کربن در کوکی ها می شود. این امر باعث ایجاد کوکی های پف کرده و نرم می شود.

6- با طعم کره

طعم تند شیرینی کوکی ها توضیح علمی نیز در پشت آن وجود دارد. به گفته J. Kenji Lopez-Alt در پست وبلاگ خود The Food Lab: Science of the Best Chocolate Chipies Chocolate، طعم فریبنده بیسکویت ها از کارامل شدن شکر در طی فرآیند پخت می آید. قرار دادن یک شکر سفید باعث ایجاد یک کوکی با طعم غنی تر می شود زیرا شکر سفید تمایل دارد به راحتی ذوب شده و با سرعت بیشتری نسبت به شکر قهوه ای کارامل شود.

7- طعم بیشتر

اگر قبل از هر چیز از کوکی ها به خاطر طعم آنها واقعاً استقبال می کنید ، نیبرگ دریافت که خنک شدن خمیر به مدت حداقل 24 ساعت به دلیل قرار گرفتن طولانی تر خمیر در برابر مواد طعم دهنده مانند عصاره وانیل ، شکر قهوه ای و کره ، طعم را عمیق تر می کند. این ممکن است کوکی هایی با بافت بهتر ایجاد کند.

8- کوکی های تیره

کوکی های برنزه و کارامل شده اضافی فقط با کمی افزایش دمای فر از 350 درجه فارنهایت به 360 درجه به دست می آیند. این در ویدیوی TED-Ed در مورد علم کوکی ها توضیح داده شده است. طبق ویدئوی TED-Ed ، کارامل شدن دقیقاً بالاتر از 356 درجه فارنهایت اتفاق می افتد.

9- کوکی های یکنواخت

کوکی های شکلاتی در ظاهر فقط ظاهر نیستند ، اما اگر می خواهید کوکی های شما بهترین ظاهر خود را داشته باشند ،راز چشم ممکن است در شربت ذرت نهفته باشد. طبق گفته وب سایت OZY ، برای ایجاد کوکی های یکدست برای ظاهر زیبا ، نصف شربت ذرت و نصف شکر را به خمیر بیسکویت خود اضافه کنید.

10- کوکی های گو

با افزودن 2 فنجان آرد همه منظوره یا حتی افزودن فقط دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت به مواد کوکی می توانید به کوکی های گوشتی دست پیدا کنید. تسا آریاس دریافت که اگرچه نشاسته ذرت کوکی ها را از نظر ظاهری رنگ پریده تر می کند ، اما مواد اضافی آن باعث نرم ، نرم و لبه های ترد می شود.

نتیجه گیری

کوکی های شکلاتی در اصل بسیار آسان تهیه می شوند. با این حال ، بدست آوردن بافت و طعم کاملی که می خواهید به آن دست پیدا کنید ، بسیار ناامید کننده است. دلیل اصلی اینکه چرا کوکی ها از نظر بافت ، ظاهر و طعم بسیار متفاوت هستند این است که همه چیز به نسبت مواد و زمان پخت بستگی دارد. اگر کوکی مورد علاقه خود را در اینجا پیدا کرده اید ، حتماً نکات را رعایت کنید و ببینید آیا در نهایت به کوکی دلخواه خود تن می دهید یا خیر.

مراجع