ارتباط با افراد مسن ممکن است یک کار ساده و معمولی به نظر برسد ، اما به نوعی بسیاری از ما در برقراری ارتباط موثر با والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود شکست می خوریم. چرا؟ به دلیل تعدادی از اشتباهات رایج و به طور کلی به این دلیل که ما آنقدر توجه نمی کنیم که پیام را به شیوه ای دوستانه برای سالمندان تغییر دهیم.

اینها رایج ترین اشتباهاتی است که هنگام تلاش برای برقراری ارتباط با سالمندان در زندگی روزمره و نحوه رفع آنها انجام می دهیم.

ما فقط به دلیل کهنه بودن با آنها متفاوت رفتار می کنیم

افزایش سن با برخی از ناتوانی ها یا مشکلات ناگوار همراه است ، اما همه افراد مسن ناشنوا نیستند ، از زوال عقل رنج می برند یا واژگان خود را به طور ناگهانی از دست می دهند. علاوه بر این ، اکثر سالمندان در واقع مهارت های زبانی خود را بهبود می بخشند ، بنابراین دلیلی وجود ندارد که با آنها بلند صحبت کنید.

یکی دیگر از کارهایی که ما اغلب هنگام تلاش برای برقراری ارتباط با افراد مسن انجام می دهیم این است که با افراد دیگر در اتاق درباره آنها صحبت کنیم ، مثل اینکه آنها در حال حاضر مرده اند. این بسیار آزاردهنده است و می تواند به عنوان یک توهین تلقی شود. و در مورد توهین ، افرادی که صدای خود را با صدای بلند و صداهای شبیه نوزاد تنظیم می کنند ، به سالمندان نیز توهین می کنند.

در انتها ، فقط وقتی با مادربزرگ خود صحبت می کنید از صدای معمولی و معمولی استفاده کنید: اگر او از شما بخواهد چیزی را تکرار کنید ، احتمالاً او فقط یک کلمه را در جمله از دست داده است یا نمی داند “سلفی” چیست.

ما با مسائل آنها سازگار نیستیم

همانطور که قبلاً بیان کردم ، پیری معایبی دارد و یکی از آنها این است که دوره های سازگاری طولانی تر می شود. اگر چند روزی طول می کشد تا با هوای گرم ناگهانی عادت کنید ، سالمندان خانواده ممکن است به دو هفته زمان نیاز داشته باشند. برای اطمینان از اینکه می توانید با افراد مسن به نحو احسن ارتباط برقرار کنید ، فقط به تغییرات پیش آمده بیشتر توجه کنید و متناسب با آن پیام خود را تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر با دهان خود صحبت می کنید ، مادربزرگ شما به احتمال زیاد از شما می خواهد که این کار را تکرار کنید ، زیرا مغز او نسبت به این واقعیت که نمی تواند لب های شما را بخواند (که همه ما هنگام گپ زدن انجام می دهیم) بیشتر واکنش نشان می دهد.

برای درک بهتر احساسات یک سالمند نسبت به دنیای اطراف خود ، می توانید یک آزمایش ساده را به تنهایی انجام دهید تا بتوانید با افراد مسن ارتباط موثر برقرار کنید. دستکش بپوشید ، بند کفش خود را بین آنها ببندید ، گوش بند بگذارید و یک شال شفاف روی صورت خود ببندید. حالا سعی کنید همه کارهای روزانه را در خانه انجام دهید – این احساسی است که یک فرد مسن ممکن است روزانه احساس کند.

فراموش می کنیم آنها افرادی هستند که می توانیم از آنها درس بگیریم

یک دلیل قوی وجود دارد که چرا فرهنگ های باستانی بزرگان خود را گرامی می دارند و آنها را شمن می دانند: آنها خردمند هستند. و آنها می توانند چیزهای زیادی به شما آموزش دهند ، حتی اگر استفاده از عینک گوگل یکی از آنها نباشد. برای برقراری ارتباط با افراد مسن ، باید متوقف شوید و هر از گاهی به آنها گوش دهید. آنها بیش از 40 سال بیشتر عمر کرده اند و اتفاقات بیشتری برای آنها رخ داده است. و آنها از همه آنها جان سالم به در برده اند ، بنابراین ممکن است نکات ارزشمندی به شما بدهند که چگونه پس از خیانت دوست پسرتان چگونه کنار بیایید یا بعد از اینکه همه وسایل خود را از دست داده اید چگونه از نو شروع کنید. آنها آنجا بوده اند ، این کار را انجام داده اند.

ما فراموش کردیم آنها هنوز جنسیت دارند

این یکی دشوار است: همه ما می دانیم که هورمون ها منجر به میل جنسی ما می شوند ، بنابراین منطقی است که وقتی آنها از بین می روند ، خواسته ها نیز همینطور هستند. اما به این راحتی ها نیست ، زیرا افراد مسن میل جنسی خود را دارند و حتی ممکن است بتوانند آنها را کامل کنند. برای برقراری ارتباط با افراد مسن ، همیشه باید به یاد داشته باشید که آنها هنوز انسان هستند ، اما کمی با تجربه تر هستند. این را با نکته قبلی ترکیب کنید و شما مربی عشق شخصی خود را در مادربزرگ خود داشته باشید ، زیرا ما تمایل داریم ویژگی های جذابیت جنسی را به ارث ببریم و به احتمال زیاد به دنبال ویژگی های فیزیکی مشابه در شریک زندگی خود هستیم. اگر مادربزرگ چیزی برای بچه های چشم آبی داشت ، احتمالاً شما نیز آن را خواهید داشت ، بنابراین می توانید در مورد آن با او صحبت کنید.

ما در دام شکاف نسلی افتادیم

کلیشه ها چیزهای ناخوشایندی هستند و واقعیت این است که اکثر مردم به آن می پردازند حتی بدتر است ، بنابراین یکی از آنها نباشید. وقتی با افراد مسن ارتباط برقرار می کنید ، فقط با یک انسان دیگر صحبت می کنید ، بنابراین باید همه باورهای غلط شکاف نسل ها را کنار بگذارید و دوباره شروع کنید. هرگز تصور نکنید که یک ارشد نمی تواند شما را درک کند فقط به این دلیل که او بزرگتر است: گاهی اوقات نسل بزرگتر با مسائل مشابهی روبرو می شوند ، زیرا محیط اجتماعی در اعماق وجود دارد. بنابراین وقتی می خواهید با افراد مسن ارتباط برقرار کنید ، صریح و باز باشید. به عنوان مثال ، این واقعیت که مادربزرگ شما در زمانی بزرگ شده است که مادر مجرد بودن شرم آور است به این معنی نیست که او واقعاً چنین تصور می کرد. شاید او نیز مانند امروز در مورد تربیت فرزندی بدون پدر گشاده رو بود.
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

ما صبور نیستیم

وقتی سعی می کنید با افراد مسن ارتباط برقرار کنید ، صبر بسیار مهم است ، زیرا حرکات آنها کندتر از حرکت شما است و زمان بیشتری را صرف می کنند.پیام شما را درک کنید از آنجا که این روزها خود زبان به سرعت در حال تغییر است ، شاید لازم باشد توضیح دهید که OMG به چه معناست یا ایده های خلاقانه دیگر زبان. باز هم ، صبر ضروری است. اگر از یک فرد مسن می خواهید چیزی را در روزهای اولیه خود به خاطر بسپارد ، باید چند دقیقه دیگر نیز منتظر بمانید ، زیرا حافظه در افراد مسن چندان تیز نیست.

از آنجایی که زبان بدن در زندگی ثابت است ، بزرگان آن را به خوبی جوانان درک می کنند ، بنابراین بی حوصلگی و نشان دادن این امر فقط باعث ناراحتی فرد می شود و تلاش برای برقراری ارتباط با افراد مسن را مختل می کند.

ما فراموش می کنیم که با آنها با احترام رفتار کنیم

احترام گذاشتن مهمترین چیز در روابط است و چون باید بپذیریم که افراد مسن عاقل ترند ، احترام گذاشتن هنگام تلاش برای برقراری ارتباط با افراد مسن بسیار مهم است. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که ما انجام می دهیم این است که به بزرگان توصیه می کنیم و از آنها حمایت می کنیم. آنها مانند ما از آن متنفرند. برخلاف ما ، آنها آنچنان تکانشی نیستند و مانند ما ناگهانی واکنش نشان نمی دهند. احترام گذاشتن یکی از کلیدهای ارتباط موثر در هر سنی است ، بنابراین وقتی سعی می کنید با افراد مسن ارتباط برقرار کنید ، از آن استفاده کنید. احترام به نظرات رادیکال یا متفاوت نیز راهی برای نشان دادن احترام است ، بنابراین اگر مادربزرگ شما سعی می کند احساسات و تجربیات زندگی خود را با شما در میان بگذارد ، فقط به صحبت های او گوش دهید.

همه قوانین فوق کلی هستند و از آنجا که همه افراد متفاوت هستند ، باید پیام خود را با شخص خاصی تنظیم کنید. نکته دیگر در مورد نحوه برقراری ارتباط با افراد مسن این است که همه چیز را با ارزش قمار کنید: با یک فرد مسن به گونه ای متفاوت رفتار نکنید فقط به دلیل اینکه او پیر است – ایده ها را تبادل کنید ، مانند آنها با دیگران رفتار کنید و شما نیز رفتار خواهید کرد مزایای زیادی از ارتباط م elderlyثر با سالمندان دارد.