بیل گیتس بیشتر از هر کسی از نسل ما ثروت و موفقیت کسب کرده است. اما مهمتر از همه ، او خستگی ناپذیر برای بهبود زندگی و جلوگیری از مرگ از طریق کمک های خیرخواهانه سخاوتمندانه خود تلاش کرده است. من چند نقل قول مشهورتر او را کنار گذاشتم و در عوض سعی کردم روی آن نقل قول های کمتر شناخته شده تمرکز کنم. امیدوارم متوجه شوید که اینها با برخی از درسهای ارزشمند زندگی شما که حقیقت آنها را می دانید ، مطابقت دارد. در اینجا یک دوز سالم از آنچه باعث موفقیت آقای گیتس شده است و مواردی که اگر می خواهیم در رویاها و خواسته های خود موفق باشیم ، باید به آن توجه زیادی داشته باشیم.

1- تمرکز

“مهمترین کاری که فرصتی برای مشارکت در آن پیدا کردم ، صرف نظر از کاری که انجام می دهم ، رایانه شخصی است. می دانید ، این همان چیزی است که من در نوجوانی ، 20 ، 30 سالگی بزرگ شدم ، می دانید ، من حتی می دانستم که تا دیروز ازدواج نمی کنم ، زیرا بسیار وسواس داشتم. این کار زندگی من است. “

ما زندگی را با رویاهای بزرگ شروع می کنیم – چیزهایی که می خواهیم به آنها برسیم ، ایجاد کنیم ، بسازیم و تجربه کنیم. اما اگر از کسی بالای 40 سال بپرسید که چه اتفاقی برای همه رویاهایی که دیده اند می افتد ، به احتمال زیاد پاسخ می دهد: زندگی. درست است؛ زندگی تمایل دارد فقط اتفاق بیفتد اما این اتفاق می افتد زیرا ما انتخاب می کنیم. زندگی ای که برای خود ایجاد می کنید و طراحی می کنید از انتخاب هایی که در طول زمان انجام می دهید جمع می شود. مطمئناً موارد غیرمنتظره ای وجود دارد که می تواند رویاها را از بین ببرد. اما ما می توانیم کنترل کنیم که تمرکز خود را در کجا قرار داده ایم ، و اگر ترجیح دهیم یک رویا را بر دیگری ترجیح دهیم. اینها همه انتخاب هایی است که ما باید به صورت جداگانه انجام دهیم. بیل گیتس می دانست که برای برآوردن رویاهای خود و مشاهده مهمترین کار خود ، باید مسیری متفاوت از اکثر مردم را طی کند. برای انجام این کار ، او رویاهای دیگری را بر روی مشعل قرار داد. از خود بپرسید: آیا انتخابهایی که امروز انجام می دهم واقعاً از رویاهایی که برای فردا دارم پشتیبانی می کند؟

2- ذهن خود را تغذیه کنید

“من در کودکی رویاهای زیادی داشتم و فکر می کنم مقدار زیادی از این امر ناشی از این واقعیت بود که من فرصت خواندن زیاد را داشتم.”

من به خصوص این نقل قول را دوست دارم زیرا معتقدم کتابها پر از جادوی عرفانی خالص هستند. چگونه می توانید زندگی که می خواهید طراحی کنید و رویاهایی که می خواهید به آنها برسید را بشناسید ، مگر اینکه در معرض رنگین کمان وسیع و رنگارنگ فرصتی قرار بگیرید که این جهان گسترده در اختیار شما دارد؟ می توانید داستان های علمی تخیلی ، شعر ، جنایی ، درام ، کتاب های خودیاری ، داستان های عاشقانه یا هر آنچه دلتان می خواهد بخوانید-فقط بخوانید. تخیلاتی که مجموعه جدیدی از امکانات را برای کاوش ذهن شما ایجاد کرده است ، جادویی است که برای رشد ساخته شده است. شما فقط نمی دانید چه چیزی خواهید خواند که باعث ایجاد عشق یا میل جدیدی در شما می شود. تأثیر از برخی از پیش بینی نشده ترین برخوردها و تجربیات مبهم ناشی می شود. همه ما نمی توانیم زندگی ای داشته باشیم که به ما امکان سفر در جهان را بدهد ، اما همه ما از طریق کلمات جهان را در اختیار داریم. خواندن قطب نمای آینده شماست.

3- انضباط

“ما همیشه تغییری را که در دو سال آینده رخ می دهد ، بیش از حد ارزیابی می کنیم و تغییری را که در 10 سال آینده اتفاق می افتد دست کم می گیریم. اجازه ندهید که خود را در انفعال قرار دهید.”

در دنیای امروز ما در آرزوی خشنودی فوری فرو رفته ایم ، نوعی “اکنون نتایج را به من نشان بده”. اگر در مدت زمان بسیار کوتاهی نتیجه تلاش های خود را نبینیم ، مستلزم وثیقه هستیم. سرگرمی ، فناوری ، اخبار ، تعاملات اجتماعی ، روابط و آموزش ما با سرعت زیادی در حرکت است. ما تمام حوصله خود را از دست داده ایم تا به این روند پایبند باشیم ، پاشنه هایمان را بچرخانیم و فقط بدون اینکه سرمان را بلند کنیم کار کنیم. این نقل قول قابل اشاره است ما در انتظارات خود بی حوصله هستیم و خیلی راحت تسلیم می شویم. آقای گیتس به ما می گوید روزهای سخت را در ابتدا پشت سر بگذارید و قبل از اینکه بدانید ، تلاش های شما چندین بار با نتایج همراه خواهد شد. اما ، ما نمی توانیم خیلی زود تسلیم شویم فقط به این دلیل که ما در دنیای کلیک سریع امروز به دنبال لذت سریع هستیم.
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

4- خودتان باشید

“خود را با هیچ کس در این دنیا مقایسه نکنید … اگر این کار را انجام دهید ، به خودتان توهین می کنید.”

ما زمان زیادی را در حسادت و میل به آنچه دیگران دارند هدر می دهیم. به جای اینکه اجازه دهیم نور منحصر به فرد آنها مورد تقدیر و احترام قرار گیرد ، ما خود را ترحم می کنیم و از اینکه متاسفیم که پاهایی به آسمان نداریم ، موهای پرپشت و مجلل یا چشمانی بادام شکل بزرگ نداریم ناراحت می شویم. ما دیگران را با مشاغل مرفه ، شوخ طبع شوخ ، دوستان زیاد ، می بینیم و لیست همچنان ادامه دارد. و در حالی که ما این لیست بی معنی از آنچه نیستیم را ایجاد می کنیم ، ما در حال مرگ از آنچه که هستیم آهسته می کنیم. هر یک به گونه ای طراحی شده بودیم که در این نقطه از زمان و مکان در جهان ، تعادل خاصی را برآورده کنیم. ما مقدر شده ایم که اینجا باشیم و دقیقاً همان چیزی باشیم که به دنیا می آوریم. گوش دادن به صدای ترس و حسادت را کنار بگذارید. از هدایای دیگران و از هدایای خود بدون رزرو لذت ببرید.

5- پس بدهید

“وقتی به این مسئولیت رسیدم مسئولیت خاصی بر عهده من استموقعیت غیر منتظره. “

هنگامی که احساس می کنید پاهای شما حتی برای مدت کوتاهی روی زمین محکم است ، این مسئولیت را دارید که به اطراف خود نگاه کنید ، به دنبال کسی باشید که در حال مبارزه است و او را از دست خود بیرون می اندازد. کسی در طول سفر به شما کمک کرد آنها به شما سخن گفتند ، اعتماد به نفس را القا کردند ، به شما بال دادند تا اوج بگیرید یا فرصتی برای شکست خوردن. هیچ چیزی که به ارزش آن دست یافته اید یک اجرای انفرادی نبوده است. هر زمان که بتوانید به دیگران کمک کنید ، وظیفه شماست که کمک کنید. و بهترین بخش این است که هر چیزی را که در این دنیا می دهید ده برابر به شما باز می گردد. هر لبخند ، هر دست مهربانی ، هر بغل کردن ، هر فکر قلبی برای نیکویی مستقیماً به شما برمی گردد و در قدرت چند برابر می شود. آنچه را که به دیگران می دهیم به خود می دهیم. آنچه را که از دیگران دریغ می کنیم ، از خود نیز دریغ می کنیم.

امیدوارم از بررسی این نقل قول های قوی از بیل گیتس لذت برده باشید و در طراحی و ایجاد سرنوشت قدرتمند خود هیجان جدیدی داشته باشید. همه ما ردپایی برای ترک این جا داریم. شما می توانید تصمیم بگیرید و طرح زیبای خود را در این جهان به نمایش بگذارید.