من اخیراً سری جدید Netflix “Marvel’s Daredevil” را تماشا کرده ام. اگر چیزی درباره این نمایش می دانید (بر اساس مجموعه کتاب های مصور استن لی و بیل اورت) می دانید که Dardevil Matt Murdock (با بازی چارلی کاکس) یک هوشیار نابینا است که برای محافظت با ماسک سیاه در خیابان های نیویورک می چرخد. شهری که او دوست دارد در یک صحنه ، مت کنار پنجره باز یک ساختمان متروکه ایستاده و به گوش دادن و شناسایی هر نوع صدا در خیابان زیر از سطح دقیق ناله ماشین های آتش نشانی و خودروهای پلیس تا گریز مکالمه می پردازد. او می تواند با گوش دادن به ضربان قلب اش بگوید که آیا راست می گوید یا نه ، و در اواسط سریال * SPOILER ALERT! * او به بهترین دوست خود Foggy Nelson می گوید که او پس از شنیدن دختری برای اولین بار احساس انگیزه کرد که شخصیت Daredevil خود را بپذیرد. گریه در یک آپارتمان چند بلوک دورتر

در حالی که بسیار بعید است که حتی بیشترین شخص بتواند از حواس خود به شیوه مت مردوک استفاده کند ، مت مردوک نمونه کاملی از آنچه در مغز فرد مشاهده گر می گذرد است. غالباً ما مشاهده را با بینایی مرتبط می کنیم – با استفاده از چشم ها برای دیدن جهان پیرامون خود – اما مراقب بودن بسیار بیشتر از دیدن است. این شامل روشن شدن مغز ما با قدرت کامل و غوطه ور شدن در جهان با هر مولکول بدن ما است. افراد ناظر متوجه همه چیز می شوند ، از بی اهمیت ترین ذرات گرد و غبار گرفته تا زنی که در اتوبوس است و بویی می دهد که با عطر مورد علاقه اش دوش می گیرد. این سطح از آگاهی حسی می تواند در یک لحظه نعمت و نفرین باشد زیرا توجه به همه چیز به معنای تمرکز بیشتر برای تصفیه سر و صدای پس زمینه یا جزئیات بی اهمیت برای اولویت بندی اطلاعات است. در اینجا پانزده نکته وجود دارد که فقط افراد فوق العاده مراقب می توانند درک کنند و اگر دیگران توجه کنید ، می توانند از آنها درس بگیرند!

1- آنها استدلال قیاسی را تمرین می کنند

بیایید از یک مثال معروف دیگر استفاده کنیم: کارآگاه مشاور سرور آرتور کانن دویل ، شرلوک هلمز. هولمز که به دلیل قدرت مشاهده و استنباط خود مشهور است ، به مشتریان خود می گوید که هنگام بیان مشکلات خود ، حتی جزئیات بی اهمیت ترین چیزها ، هیچ جزئی را از قلم نیندازند ، زیرا همانطور که اغلب می گوید ، هیچ چیز به اندازه چیزهای کوچک مهم نیست. او می تواند بگوید که واتسون از این که وزنش کاهش یافته و دمپایی اش از گرم شدن پاهایش قبل از آتش سوخته است ، سرما خورده است ، و در اولین موردش ، A Study in Scarlet ، او موفق می شود قاتلی را از جمله دیگران بگیرد. مواردی مانند شناسایی خاکستر تنباکو که در صحنه جنایت باقی مانده است.

در حالی که افراد مراقب ممکن است به طور مرتب از مهارت های خود برای حل جنایات استفاده نکنند ، این فقط ثابت می کند که توجه به جزئیات می تواند شما را با محیط اطراف خود هماهنگ کند. در نتیجه افراد محتمل بیشتر به دیگران توجه خواهند کرد. به عنوان مثال ، اگر متوجه شوند که یک همکار با کفش های نامناسب وارد دفتر می شود ، می توانند از این جزئیات استنباط کنند که شخص با عجله از خانه خارج شده و شاید بهترین صبح را نداشته باشد ، بنابراین ممکن است راحت ترین کار نباشد. زمان آن است که مهلت پروژه پیش رو را مطرح کنیم.

2- آنها می توانند بفهمند چه زمانی دروغ می گویید

افراد مشاهده کننده به زبان بدن توجه می کنند: حالت بدن ، تماس چشمی ، حالات صورت و تغییر در تنفس. این باور رایج است که وقتی دروغ می گوییم ، با کسی که به او دروغ می گوییم تماس چشمی برقرار نمی کنیم. شما نمی توانید چیزی را از یک فرد ناظر پنهان کنید. مت مردوک می تواند بگوید زمانی که مهی می خواهد چیزی بگوید اما نظر خود را فقط بر اساس تغییر در تنفس خود تغییر می دهد. بنابراین اگر چیزی برای گفتن به یک فرد ناظر دارید ، فقط آن را تف کنید. آنها به هر حال آن را از شما بیرون می کشند و شما احساس می کنید که آن را از قفسه سینه خود بیرون آورده اید.

3- آنها تمرکز حواس را تمرین می کنند

همه ما احتمالاً در بررسی تلفن های خود یا بازی Candy Crush در حالی که منتظر مترو هستیم یا در سوپرمارکت در صف ایستاده ایم مقصر هستیم ، زیرا نمی توانیم خستگی را تحمل کنیم ، اما برای افراد مراقب این تنها فرصتی برای تمرین ذهن آگاهی است. هر زمان که ساکت باشند ، از این زمان عاقلانه برای تقویت حواس خود استفاده می کنند ، در اطراف خود غوطه ور می شوند ، مهره های پیچیده ای را روی کفش های زنی که روبروی آنها ایستاده است و یا نحوه برخورد مرد در مقابل آنها در ایستگاه اتوبوس می بینند. انگشتانش را عصبی با موهایش شانه می زند حتی گاهی دوست دارند داستان بسازند. شاید آن پسر در حال ملاقات با یک عاشق مخفی است ، یا شاید از مصاحبه شغلی عصبی است. این بازی ها ذهن را فعال نگه می دارد و به افراد مراقب کمک می کند تا در لحظه ثابت بمانند.

4- آنها شنوندگان خوبی هستند

اگر در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آن شغل جدید را که نیاز به مهاجرت به خارج از کشور دارد یا نه ، یا در رابطه با مشکل دارید ، مشکل دارید ، افراد مراقب برای معاشرت عالی هستند. همه ما می دانیم که مکالمات مشروع نیستنددر مورد صحبت کردن ، گوش دادن و پاسخ دادن. ما باید تمام بدن و ذهن را درگیر کنیم ، نه فقط گوش ها و دهان. از آنجا که افراد مراقب تمایل دارند در لحظه بهتر عمل کنند ، به احتمال زیاد تمرکز بسیار خوبی دارند و بنابراین بیشتر احتمال دارد که به طور کامل در مکالمه مشغول شوند. آنها سرشان را تکان می دهند ، تماس چشمی برقرار می کنند و در صورت لزوم سوال می کنند تا نشان دهند که کاملاً درگیر شده اند. چنین گفتگوی فعال به خوبی به حل مشکل کمک می کند زیرا شما می توانید از طریق موقعیت صحبت کنید و آن را از زوایای مختلف بررسی کنید.

5- آنها مهارتهای سازمانی بهتری دارند

گاهی اوقات این ویژگی را می توان با وسواس اجباری اشتباه گرفت و این فقط یک عارضه جانبی طبیعی است که با محیط اطراف خود هماهنگ می شود. شاید آن قسمت قدیمی “خانه کامل” را به خاطر داشته باشید ، وقتی دی جی و استف به طور تصادفی در دیوار اتاق خواب دنی سوراخ می کنند و سعی می کنند تمام مبلمان اتاق را برای پوشاندن آن جابجا کنند. وقتی متوجه می شود چیزی خراب است ، اولین کلمات او این است: “چه کسی جوش شیرین را در کشوی لباس زیر من جابجا کرد؟”

از آنجا که افراد مراقب همه چیز را متوجه می شوند ، وقتی چیزی در جای خود نیست ، جهان را از تعادل خارج می کند ، اما بخشی از دلیل اینکه آنها می توانند در زندگی روزمره خود تا این اندازه متمرکز و مولد باشند ، این است که همه چیز را در نوک انگشتان خود دارند. بدون جستجوی گیره های کاغذی یا کشوهای میز آنها را زیر و رو کنید تا قلم پیدا کنید.

6- آنها حس جهت گیری قوی دارند

از آنجا که افراد مراقب همیشه محیط اطراف خود را می بینند ، در تشخیص نقاط دیدنی یا نقاط جهت گیری ، به ویژه در محیط های بزرگ یا شلوغ ، عالی هستند. همیشه هنگام عجله کریسمس به مرکز خرید بروید ، یک فرد مراقب همراه داشته باشید ، زیرا آنها بیشتر به خاطر خواهند آورد که کجا اتومبیل خود را پارک کرده اید و آنقدر احمق نخواهند بود که از مکانهای دیدنی ثابت مانند نخود استفاده کنند. مینی ون سبز با برچسب های محافظ سیاسی پوشانده شده است که ممکن است تا زمانی که خرید را تمام کرده اید ، وجود نداشته باشد.

7- آنها فوق العاده تحلیلی هستند

نکته ای که در مورد رعایت فوق العاده آن اهمیت دارد این است که توجه به جزئیات همراه با تحلیل است. افراد ناظر ، مانند شرلوک هلمز ، به همه چیز توجه می کنند ، زیرا همه چیز حداقل برای آنها مهم است.

فرض کنید شما در مورد تعطیلات اخیر خود با دوست فوق العاده مراقب خود صحبت می کنید و فریاد می زنید: “من و شوهرم آخر هفته را در این هتل عالی گذراندیم!” تعجب نکنید اگر دوست پاسخ دهد: “من و شوهرم ، نه من و شوهرم. شما نمی توانید از ضمایر عینی در موضوع جمله استفاده کنید. ” این ممکن است ناخوشایند به نظر برسد (و بله ، اینطور است) ، اما زمانی که به کسی احتیاج دارید که گزارش یا سند قانونی ای را که تازه نوشته اید تصحیح کند ، آن شخص را بخواهید زیرا می دانید که هر اشتباهی را مرتکب خواهید شد. ، نه به ذکر مواردی که متوجه نشده اید آنها را ساخته اید.

8- آنها چشمه های اطلاعات واقعی هستند

اگر تمایل آنها به اصلاح گرامر در مکالمات گاه به گاه کافی نبود ، گاهی اوقات افراد مراقب می توانند همه چیز را بشناسند. آنها آنقدر عادت کرده اند که همه چیز را متوجه شوند و آن را در مغز دائرclالمعارف خود ذخیره کنند تا فراموش کنند که همه این کار را نمی کنند. بنابراین اگر با گفتن این که قلب انسان در حال پمپاژ است به اندازه کافی قوی باشد که بتواند خون را تا فاصله 30 فوت و شخص مراقب که شما را اصلاح کرد با این جمله پاسخ می دهد “من فکر می کردم همه این را می دانند” ، آن را شخصی نگیرید. فقط کافی است با یادآوری آنها به آنها آرامش دهید که همه به اندازه آنها جزئیات و واقعیت گرا نیستند. آنها دوست دارند بدانند که در جهان طاقچه ای برای استعداد آنها وجود دارد ، حتی اگر آنها ناامید شوند وقتی هیچ کس عمق دانش خود را ندارد. دفعه بعد که Trivia Crack را بازی می کنید ، می خواهید آنها را در کنار خود داشته باشید.

9- آنها مهارتهای بقا

بهتری دارند
احتمالاً افرادی را دیده اید که هنگام رانندگی با تلفن صحبت می کنند ، پیام می دهند ، آرایش می کنند یا با آی پاد های خود مشاجره می کنند. احتمالاً خودتان آن را انجام داده اید. طبق مقاله ای در روانشناسی امروز در طول زمان ، همانطور که ما تکامل یافته و شروع به بیشتر به فناوری تکیه می کنیم و کمتر به غرایز بدنی خود می پردازیم ، ما کمتر مراقب شده ایم. این “صدای کوچک” که به شما می گوید توجه کنید یا چیزی درست نیست ، در واقع سیستم لیمبیک شما در حال حرکت است.

عدم پیروی از این غریزه اساسی انسانی می تواند منجر به تصادف و آسیب شود. AAA Foundation گزارش می دهد که تقریباً 80 drivers از رانندگان به دلیل حواس پرتی در جاده ها احساس ناامنی می کنند و آمار فدرال نشان می دهد که رانندگی پرت می شود سالانه منجر به مرگ 5000 نفر در تصادفات رانندگی می شود. افراد آگاه می دانند که حواس پرتی ها تمرکز را مختل می کند و بنابراین بیشتر احتمال دارد که آگاهی از موقعیت را تمرین کنندs ، هوشیاری در شرایطی که می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد.

10- آنها عاشق تماشای مردم هستند

احتمالاً هنگام تماشای عموم به افراد خیره یا خسته کننده گفته می شود ، اما تماشای مردم دو هدف را دنبال می کند. ذهن آنها را به طور فعال با محیط اطراف خود درگیر می کند و الهام خلاقانه ای را ارائه می دهد. از آنجا که حواس افراد مراقب همیشه سوزن سوزن است ، آنها اغلب خلاقیت ، مانند نوشتن یا نقاشی را راهکاری مفید می دانند.

با توجه به اسکات کافمن ، روانشناس در NYU ، “مارسل پروست تقریباً تمام زندگی خود را صرف تماشای مردم کرد و او نوشت مشاهدات او ، و سرانجام در کتابهای او منتشر شد. ” یکی از استادان نویسندگی خلاق من در کالج به دانش آموزان خود می گفت که با دفترچه ای به استارباکس بروند و مکالمات افراد را استراق سمع کنند ، زیرا اگر ما بدانیم از کجا باید آنها را پیدا کنیم ، داستانهایی در اطراف ما وجود دارد و افراد مراقب در بوییدن داستانها عالی هستند.

11- آنها داوران بزرگ شخصیت

هستند
افراد ناظر همیشه به پویایی های اجتماعی توجه دارند و از آنجا که می توانند زبان بدن را به خوبی بخوانند ، می توانند به راحتی نحوه رفتار مردم با یکدیگر را تعیین کنند. آنها می توانند با لحنی که با یکدیگر صحبت می کنند و یا اینکه چقدر با یکدیگر نشسته اند تشخیص دهند که واقعاً چه زمانی عاشق هستند. آنها می توانند با توجه به لحن پست های فیس بوک و مکالمات توییتری بین آنها ، چقدر نزدیک یک جفت دوست باشند.
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

یکی از دوستان من یکبار نگران شخص مهم دیگری شد و گفت: “او تمام مدت زمان صرف شام به کسی کلامی نگفت و هنگامی که با او صحبت می کردید هرگز به شما نگاه نمی کرد. او خبر بدی است. ” وقتی آنها جدا شدند ، همه می گفتند این فرد دارای حس ششم است. نه واقعا. او فقط توجه می کرد. مدتی امتحان کنید.

12- آنها درک و تفکر انتقادی قوی تری دارند

افراد مورد نظر احتمالاً کسانی بودند که در مدرسه از طریق آزمون پیش رفتند ، سریع ترین خوانندگان بودند و سریع ترین پاسخ ها را در کلاس پاسخ دادند. این لزوماً توانایی طبیعی نیست ، بلکه نتیجه توسعه مهارت های مشاهده ای آنها است. یکی از بزرگترین مزایای توجه زیاد این است که طبق Social-Psychiatry.com ، همه این موارد تمرینات مغزی مسیرهای عصبی را در مغز تقویت می کند و در نتیجه درک مطلب و سرعت خواندن بهتر است.

این امر توانایی جذب و نگهداری اطلاعات را افزایش می دهد ، به همین دلیل است که افراد ناظر تمایل دارند خاطرات شبیه به هم داشته باشند. وقتی در حال تحصیل برای آزمون جامع خود به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد بودم ، به عنوان ملکه نقل قول در گروه مطالعه خود شهرت پیدا کردم. به جای جستجوی شماره صفحه نقل قول کتاب ، کسی آن را از یادداشت های خود برایم می خواند و من به آنها می گفتم که در چه صفحه ای قرار دارد. زمان زیادی را صرفه جویی کرد.

13- آنها کمال گرا هستند

گاهی اوقات نقطه ضعف این همه جزئیات گرا این است که اجازه دهید چیزها به هم بخورد ، می تواند چالش برانگیز باشد. افراد ناظر باید هر t را بفشارند ، هر i را نقطه بگذارند و ایمیل های خود را پنج بار تصحیح کنند ، به صورت دستی و همچنین با غلطگیر املا. آنها باید پانزده بار سخنرانی های خود را قبل از احساس راحتی تمرین کنند ، اما آنها پربازده ترین افرادی خواهند بود که می توانید با آنها کار کنید زیرا معتقدند انجام یک کار فایده ای ندارد مگر اینکه شما آن را به درستی انجام دهید. این ویژگی آنها را به رهبران تیم ، مربیان و معلمان بزرگ تبدیل می کند زیرا آنها می توانند کارهایی را که همه انجام می دهند ، مدیریت و نظارت کنند.

14- آنها اهمیت تکرار

را درک می کنند
افراد قابل مشاهده می توانند فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کرده و کتاب های مورد علاقه خود را بارها و بارها بخوانند و هرگز خسته نشوند ، زیرا همیشه چیز جدیدی کشف می کنند. حتی اگر به سادگی توجه به جوراب های رنگی یک شخصیت ساده باشد ، این کشف ب newعد جدیدی به تجربه می افزاید. علاوه بر این ، در حالی که افراد مراقب تمایل دارند اطلاعات را سریعتر جذب کنند ، آنها همچنین آگاه هستند که ممکن است چیزی زیر رادار آنها لغزیده باشد. به همین دلیل است که همیشه خواندن چندین بار رمان قبل از نوشتن مقاله تحقیقی در مورد آنها خوب است و چرا خواندن چندین بار یادداشت های مطالعه یا ارائه یک عادت هوشمندانه برای تمرین است زیرا هرچه بیشتر به چیزی نگاه کنید عمیق تر در اثر شما نقش می بندد. چشم ذهن.

15- آنها روابط سالم تری دارند

این به اهمیت خواندن زبان بدن و پویایی روابط برمی گردد. افراد مشاهده شده می توانند بیشتر با ریتم زندگی و بدن دیگران و همچنین خودشان هماهنگ باشند و در نتیجه می توانند تغییرات خلقی و عادات را برطرف کنند. اگر متوجه حالت اخم خود شوند یا اگر یک دوست معمولاً پر سر و صدا به طور غیرمعمول ساکت یا گوشه گیر شده است ، از آنها می پرسند چه چیزی باعث ناراحتی شریک زندگی آنها می شود. آنها این را خواهند دانستاگر فرد صبحگاهی نیستید که هیچ فایده ای ندارد که قبل از مصرف کافئین از شما حرفی بزنیم و آنها به خاطر خواهند آورد که تنها چیزی که شما را شاد می کند وقتی احساس ناراحتی می کنید طعم مورد علاقه شماست از بن و جری. هیچ جادویی در این مورد وجود ندارد آنها فقط آنقدر به شما اهمیت می دهند که وقت بگذارند و مشاهده کنند که چگونه می توانند رابطه را تقویت کنند.