How to Stop Comparing Yourself to Others on Social Media,مقایسه کردن خود با بقیه

اگه می خواید واقعاً از زندگی لذت ببرین و خوشحال باشین بهتره همین الان از مقایسه کردن خودتون با بقیه دست بکشین مخصوصاً در شبکه های اجتماعی.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ لیست استفاده هایی که می توان از شبکه های اجتماعی کرد بلند بالاست، از تاسیس مارک خود تا به اشتراک گذاشتن روابط خود. اما دقیقاً به خاطر همین سرک کشیدن به شادی های زندگی بقیه می تونه شروع احساسات ملال آور باشه:

اگر از زندگی خود خیلی راضی نیستین، تماشای صفحه ی اینستاگرام بقیه که به طور کاملً خشنود به نظر می رسند در حکم خودزنیه. پس اگه زندگی خود رو با بقیه مقایسه می کنین و احساس ناخوشایندی دارین، براتون چند پیشنهاد ی کارشناسانه داریم. ربکا هس، مشاور مهارت های زندگی که مراجعه کنندگان بسیاری در این مورد داره، شش نکته رو واسه رفع این مشکل با ما در میان می گذارد.

  1. از مقایسه در جهت مثبت استفاده کنین.

ربکا عقیده داره که مقایسه حتماً بد نیس. اگر از اون درست بهره ببرین، می تونه محرک انگیزشی مثبتی واسه زندگی شما باشه. ربکا می گوید، کمبودهایی در زندگی شما هست و این شخص یادآور کمبودهای زندگی شماس. زنگ خطر بزرگ به صدا در اومده! ربکا می گوید که کلید اینجاس که باید به صدای درون خود گوش بدید، حتی اگه احساس ناراحتی می کنین، به جای حس حسادت و کینه توزی نسبت به فردی که چیزی که شما خواهان اون هستین رو در بر داره، درباره ی قدم هایی که می تونید پیش به طرف اون وردارین، فکر کنین.

  1. واگویه های منفی درون رو کنترل کنین.

ربکا می گوید، مقایسه بیشتر از حس بی کفایتی ناشی می شه. مقایسه، فرد رو به طرف انتقادهای داخلی جهت می دهد و واگویه ها بیشتر اینجور هستن که “تو لایق نیستی”، “اما اون شخص لایق همه ی این چیزاها هست و اگه با کفایت تر بودی حتماً تو هم به اون ها دست می پیدا کردی”. من همیشه این جوری مقایسه رو مثل فیلمی ترسناک می دانم: صدایی از بیرون خونه میاد! راه حل؟ توجه نکنین. وقتی که دریافتید واگویه های داخلی به سراغتون اومده ان، اون ها رو با ایده هایی مبنی بر اینکه شما ذاتاً با کفایت هستین، جانشین کنین. بعد اتفاقات خوب رخ میدن.

  1. واسه بقیه خوشحال شید.

یه جنبه واقعاً ناخوشایند مقایسه، احساس کینه توزی عمیق نسبت به فردیست که به روش ایی که شما آرزو دارین، زندگی می کنه. احساس زشتی که بعضی وقتا حتی در مهربانترین افراد هم فوران می کنه. وقتی که اینجور احساساتی بر شما غلبه کرد، به یاد بیارید که شادی و خوشبختی منبع محدودی نیس. ربکا اضافه می کنه که، موفقیت و رفاه بقیه باری رو بر دوش شما تحمیل نمی کنه و هزینه ایی واسه شما نداره.

  1. سوال کنین.

اگه به شخصی بی آخر حسادت می کنین، جربزه خود رو جمع کرده، پیش اون برید و بگید من عاشق چیزی که شما در زندگی دارین و انجام می بدید، هستم. چیجوری اون رو بدست آوردید؟ واقعاً سوال کنین. دیوانگی نیس؟ به چه دلیل قبلاً اینکار رو نکردم؟!

  1. روند رو یادتون باشه.

خیلی از مواقع، چیزی که افراد در رسانه های اجتماعی به اشتراک می ذارن، نتیجه کار سخت و شکست های قبل از پیروزیه. ربکا می گوید، بیشتر آدمایی که ما در شبکه های اجتماعی با اون ها در تقابل هستیم، همکاران و آشنایان ما هستن. خودتون رو سر میز شام با اون ها تصور کنین. شما روند کاراتون رو با این افراد در میان نمی گذارید، چون شایسته نیس که اینجور کنین.

پس اگه شما بازم در کشاکش روند کار خود هستین، اما بقیه یافته های کار خود رو به اشتراک می گذارن، به یاد بیارید که اون ها هم دقیقاً همین راه رو پیموده ان.

  1. بیشتر از این فرد مورد نظر رو در شبکه های اجتماعی دنبال نکنین.

اگه تموم موارد با شکست مواجه شد و افکار منفی شما رو رها نکرد، از محدود کردن زمان گذشته در صفحات آدمایی که خود رو با اون ها مقایسه می کنین، نترسین. بیشتر به خودتون اهمیت بدید. ربکا می گوید، خرد زیادی پشت این پیشنهاد هست، اما شک نداشته باشینً توجه به درد بخور و سازنده کلید حل این معضله. پس تا وقتی که کمی از شبکه های اجتماعی فاصله می گیرید، بیشتر بر کمبودهای زندگی خود تمرکز کنین تا دریابید واسه رفع اون کمبودها چه باید کرد.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

آی بانو