یکی از عادت های خوب غذایی که همیشه از طرف کارشناسان تغذیه پیشنهاد می شو، مصرف ماهیه ، اما چه نوع ماهی ؟

 

اون هستش که شما شکل های جور واجور ماهی و فرآورده های دریایی رو در رژیم غذایی هفتگی تون بذارین؛ از شکل های جور واجور ماهی گرفته تا میگو و حتی لابستر. گفتیم لابستر، تا حالا از خودتون پرسیده اید که این ماده غذایی که این روزا به جمع فرآورده های دریایی البته در فروشگاه های بزرگ پیوسته چه ارزش تغذیه ای داره؟ این درست همون چیزیه که در این پوستر می خواهیم به اون جواب بدیم و براتون از فرق های بعضی ماهی ها و شکل های جور واجور فرآورده های دریایی بگیم.

 

ماهی سالمون

اسیدآمینه تیروزین موجود در این ماهی در بدن به افزایش متابولیسم کمک می کنه هم اینکه منبع مناسبی از ویتامین E و D هم حساب می شه.

۱۰۰ گرم از این ماهی=

انرژی ۱۸۰ کیلوکالری

پروتئین ۲۰ گــــــرم

چربی ۱۱ گــــــرم

 

ماهی قزل آلا

در گروه ماهی های چرب جای می گیرد اما کمترین اندازه چربی رو در این گروه داره. این ماهی از منابع مناسب پتاسیمه پس فشارخونی ها می تونن در میان شکل های جور واجور ماهی، قزل آلا رو واسه تامین پروتئین موردنیازشان انتخاب کنن.

۱۰۰ گرم از این ماهی=

انرژی ۱۱۲ کیلوکالری

پروتئین ۱۹ گــــــرم

چربی ۴ گــــــرم

 

ماهی تن

سالمندان، افراد گرفتار به مریضی های طولانی کلیوی، کسائی که رژیم گیاهخواری می گیرند یا در مناطقی زندگی می کنن که کمتر در برابر نور خورشید قرار دارن، بهتره بیشتر از بقیه از این نوع ماهی استفاده کنن.

۱۰۰ گرم از این ماهی=

انرژی ۱۳۶ کیلوکالری

پروتئین ۲۴ گــــــرم

چربی ۵ گــــــرم

 

ماهی کیلکا

منبع عالی از دو ماده مغذی دیگه هم حساب می شه؛ اول کلسیم (۳۰۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم) و دوم ویتامین B12 (11 میکروگرم در هر ۱۰۰ گرم) پس کسائی که زمینه دچار شدن به پوکی استخون رو دارن و شیر هم نمی خورند بهتره که این ماهی رو در برنامه غذایی شون جا بدن.

۱۰۰ گرم از این ماهی=

انرژی ۲۸۰ کیلوکالری

پروتئین ۲۵ گــــــرم

چربی ۲۰ گــــــرم

 

میگو

۴۹ میلی گرم منیزیم داره پس می توان این منبع پروتئینی رو واسه تنظیم انقباضات عضلانی، استواری استخون ها و دندون ها و بهبود متابولیسم بدن مورد استفاده قرار داد.

۱۰۰ گرم از این ماهی=

انرژی ۹۹ کیلوکالری

پروتئین ۲۳ گــــــرم

چربی ۱ گــــــرم

 

لابستر

دارای ۳۴ گرم منیزیم و مقادیر باورنکردنی (یعنی ۱۳۰ میکروگرم) سلنیومه. پس می توان از این منبع پروتئینی کم چرب واسه تقویت سیستم دفاعی بدن استفاده کرد و ورزشکاران واسه بهبود کارکرد عضلات شون از اون بهره ببرن.

۱۰۰ گرم از این ماهی=

انرژی ۱۰۳ کیلوکالری

پروتئین ۲۲ گــــــرم

چربی ۲ گــــــرم

 

منبع : salamat.ir

جمع آوری: آلامتو

 

تغذیه خواص لابستر غذاای سالم و مقوی متخصص تغذیه پزشکی