به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ دلیل گریه بچه ها مشخصه. اونا با گریه میخوان بگن گرسنه هستن یا وقت خوابشون رسیده. اما گریه بزرگترها راز و رمز زیادی در خود نهفته داره. مدت هاست این سوال تو ذهن محققان پیش اومده که به چه دلیل بچه ها وقتی بزرگ می شن و قادر به به کار گیری زبانشون هستن بازم گریه می کنن. اونا چندین جواب واسه این سوال فهمیدن که به اونا می پردازیم.

اشکای شادی با اشکای ناراحتی فرق می کنن. و هر دو اینا با اشکای “در اثر پیاز” فرق می کنن

هیچ کدوم از این اشکا به طور برابر تولید نمی شن. در واقع ۳ نوع اشک هست: نوع اول مایعیه که با هر پلک به هم زدن تولید می شه و به اون اشک بازال می گن. این اشکا چشم رو مرطوب نگه داشته و از چشم مراقبت می کنن. نوع دوم اشکهایی هستن که در اثر محرکا عکس العمل نشون میدن. مثل اشکایی که در اثر پیاز بوجود میان. و نوع سوم اشکای در اثر احساسات هستن. اشکای محرک و احساساتی در مجرای اشک و یا غدد اشکی تولید می شن. اما اشکای بازال در مجراهایی که زیر پلک هستن تولید می شن.

با این که مواد تشکیل دهنده تموم این اشکا ترکیب نمک، هورمون، پروتئین و چند نوع ماده دیگه س اما شکل ظاهری هر کدوم از اونا در زیر میکروسکوپ به طور کامل فرق داره.

زنا بیشتر از مردها گریه می کنن

میانگین گریه کردن زنا در ماه ۲ الی ۴ مرتبه س اما مردها هر یه ماه در میان ۱ بار گریه می کنن. گریه زنان طولانی تر از مردونه. در مورد دلایل اصلی و مهم گریه فرق زیادی بین زنا و مردها وجود نداره. مثلا مسائلی چون مرگ و شکست عاطفی باعث می شه هم مردها و هم زنا گریه کنن. اما فرق بین گریه مردها و زنا در بعضی مسائل کوچیک و روزمره بیشتره. مثلا هنگام خراب شدن کامپیوتر یا روشن نشدن ماشین. در این موقعیتا مردها در آخر شاید کمی بد و بیرا بگن.

زنا معمولا بیشتر از مردها در شرایط احساسی قرار می گیرن. وقتی که شما مشغول نگاه کردن به یه فیلم داستانی هستین همسرتون به بازی فوتبال رفته. نوع فیلمایی که زنان و مردان نگاه می کنن، نوع کتابی که می خونن و حتی نوع موسیقی هم به طور کامل فرق داره. تموم اینا در گریه کردن یا نکردن ما آدما بسیار موثر هستن.

مجرای اشک زنان کوچیک تر از مردونه

واسه همینه که زنان هنگام گریه بیشتر اشک هاشون روی گونه جاری می شه اما در مردان کنترل می شه.

گریه زنان ممکنه واسه مردان دلسرد کننده باشه

بویی که از اشکای زنان در اثر احساسات منفی از راه مردان اسشتمام می شه اونا رو از نظر جنسی نسبت به زن بی تمایل و سرد می کنه و این در حالیه که محلول سالین جاری شده روی گونه زنان تاثیر به طور کامل برعکس میذاره و روی میل جنسی اونا تاثیرمثبت داره. محققان دلیل خاصی واسه این عکس العمل پیدا نکرده ان. نظریه دیگری که محققان دادن اینه که اشک زنان خشونت و پرخاش مردان رو کنترل می کنه. البته خود محققان بعدا همین عقاید رو نقد و بررسی کردن و به این نتیجه رسیدن که شاید هیچ پیام رسانی شیمیایی در اشکای زنان نباشه و فقط در مردان این حس رو القا کنه که نباید تمایلات جنسی خود رو در این شرایط مطرح کنن.

گریه روابط رو محکم می کنه

نظریه دیگری که در مورد گریه س رابطه بین آدماس. به این فکر کنین که وقتی ناشناس ای رو در حال گریه کردن می بینین و اشکای روی گونهش جاری شده با اون همدردی می کنین حتی اگه دوباره اونو هیچوقت نبینید. اشکا واسه بقیه نشون دهنده نیاز شما به کمکه. وقتی شخصی رو اشک آلود می بینین بیشتر می تونین به اون نزدیک شید و با اون همدردی کنین و این مهمترین تاثیر درون فردی اشک هاست.

آبریزش بینی هنگام گریه

اشکا از غدد اشکی ترشح می شن و نزدیک بینی تخلیه می شن. وقتی ظرفیت این قسمت کم باشه اشکا از گونه ها جاری می شن و به این روند، گریه می گیم. بینی قبل از گریه کردن شروع به آبریزش می کنه و همینطور هنگام گریه کردن هم ادامه پیدا می کنه چون اشکا همینطور ترشح و تخلیه می شن. مقدار خیلی از اشکا به داخل بدن برمی گردن.

شاید این نظریه که اشکا شامل هورمونای استرس هستن درست نباشه

خیلی از ما پس از گریه احساس رهایی و آرامش پیدا می کنیم. یه نظریه قدیمی هست که میگه این حس به دلیل هورمونای استرس اشکه و گریه کردن باعث می شه که این هورمونا از بدن خارج شن و احساسات منفی کاهش پیدا کنن. اما به نظر بعضی از محققین این نظریه اشتباهه. درست مثل این می مونه که بگیم ترشحات آب دهن باعث کاهش استرس می شن. ترکیب آب دهن بسیار مشابه اشک هاست. حتی عرق هم هورمون استرس داره. اما این که بگیم اشک ریختن باعث می شه هورمونای استرس از خون خارج می شن درستنیست.

گریه مرد واسه زن جذابیت داره؟

حیوانات گریه می کنن؟

بدونیم دانستنی گریه