دانشگاه ورشو، بزرگ ترین دانشگاه لهستانه که در پایتخت این کشور، ورشو قرار داره. این دانشگاه یکی از ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و بهترین دانشگاه لهستانه.

به گزارش آلامتو به نقل از ایسنا، این دانشگاه که در سال ۱۸۱۶ میلادی تاسیس شده، شامل ۲۰ دانشکده و هم اینکه خیلی از واحدهای پژوهشی وابسته و مستقله.

در این دانشگاه حدود ۲۰۰ برنامه آموزشی و تحصیلی در رشته های جور واجور داره انجام میشه. الان در این دانشگاه بیشتر از ۵۰ هزار دانشجو در همه مقاطع مشغول به تحصیل هستن.

این دانشگاه با ۱۰۰۰ دانشگاه خارجی در بیشتر از ۷۰ کشور جهان از راه توافقنامه های دو جانبه و مشارکت در برنامه های علمی اتحادیه اروپا در ارتباطه.

جالبه بدونین که این دانشگاه با دانشگاه آزاد واحد “علوم و تحقیقات” هم این توافقنامه رو امضا کرده. براساس این موافقت نامه، دانشگاه ورشو و واحد علوم و تحقیقات از دانشجویان مبادله ای از راه ارائه اطلاعات قبل از سفر و اطلاع رسانی پس از ورود به مقصد، مدارک لازمه اخذ ویزا و اطلاعات لازم واسه پیدا کردن مسکن مناسب پشتیبانی می کنن.

هرساله بیشتر از ۲۰۰۰ پروژه تحقیقاتی در این دانشگاه انجام می شه. در دانشگاه ورشو بیشتر از ۳۵۰۰ پژوهشگر مشغول به فعالیت هستن. از این رو این دانشگاه یه فرصت مناسب واسه خواهندگان تحصیل در اروپا می باشه.

دانشگاه ورشو لهستان

با در نظر گرفتن تعداد کل دانشگاه های تحقیقاتی که به ۲۰ هزار می رسد، دانشگاه ورشو در میان دو درصد از بهترین دانشگاه های جهان است. براساس یه رتبه بندی بین المللی، هم اینکه بهترین دانشگاه لهستان و یکی از دانشگاه های برتر در اروپا است.

دانشگاه ورشو بزرگترین تحقیق ها رو در اروپا با نظارت بر مشاغل دانشجویان قبلی انجام می دهد. یافته های نشون می دهد که داشتن مدرک از دانشگاه ورشو امتیاز مهمی در بازار کاره. ۹۴ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به پیدا کردن شغل بوده ان.

سالیانه حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر در این دانشگاه تحصیل می کنن و هر ساله طیف بسیار خیلی از دوره ها در مورد های علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی به خواهندگان تحصیل در این دانشگاه ارائه می شه.

این دانشگاه در پایتخت لهستان، یکی از پویا­ترین شهرهای در حال پیشرفت اروپا واقع شده. ورشو مرکز زندگی سیاسی و اقتصادیه و چشم انداز اجتماعی و فرهنگی پر جنب و جوشی داره. این شهر به طور پیوسته در رتبه بندی جهان از جذاب ترین مکانها واسه زندگیه.

تا الان فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به کسب پنج جایزه نوبل در رشته های جور واجور شده ان.

تحصیل پزشکی در لهستان

بخش انگلیسی زبون دانشکده پزشکی دانشگاه ورشو در سال ۱۹۹۳ میلادی تاسیس شده. در این دانشگاه دو سیستم واسه پذیرفته شدگان رشته پزشکی ارائه می شه.

واسه مخاطبینی که از مقطع دبیرستان فارغ التحصیل شده ان، یه برنامه شش ساله واسه گذروندن این رشته ارائه می شه و واسه مخاطبینی که فارغ التحصیل دوره کالج هستن این برنامه چهار ساله. رشته “دندونپزشکی” و “داروسازی” در این دانشگاه معمولا پنج سال زمان میبره.

بعضی از مزیت های تحصیل پزشکی در لهستان

  • بالاترین سطح کیفیت آموزشی
  • داشتن پنج بیمارستان تخصصی و ۱۱ بیمارستان آموزشی خاص دانشجویان
  • هزینه پایین دانشگاهها
  • هزینه پایین زندگی دانشجویی در لهستان
  • مدارک دانشگاهی معتبر

هزینه تحصیل در لهستان

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در سطح بسیار مطلوبی قرار داره طوری که هزینه مایحتاج اولیه زندگی واسه یه دانشجو در این کشور ماهانه به صورت میانگین چیزی بین۲۰۰ الی۵۰۰ یوروه که این مبلغ شامل مکان زندگی، غذا و حمل و نقل ایشون هستش.

این مبلغ در مقایسه با بقیه کشورای اروپایی بسیار مناسبه. طوری که این مبلغ در کشوری مثل آلمان تنها هزینه خوابگاهه. شهریه دانشگاهها در این کشور به صورت میانگین تو یه سال بین ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو بسته به رشته انتخابی دانشجو متغیره.

سال تحصیلی در لهستان

سال تحصیلی در این کشور، به دو ترم پاییز(اکتبر تا اواسط فوریه) و ترم بهار( اواسط فوریه تا ژوئن ) تقسیم می شه و در آخر هر ترم آموزشی امتحان پایان ترم از دانشجویان گرفته می شه. تدریس در طول ترم به صورت سخنرانی ها، کلاس ها، سمینارها، کلاس های آزمایشگاهی و کارگاهی و هم اینکه بحث های گروهیه. هم حالا این دانشگاه رتبه ۳۶۶ جهان و در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستش.

قلعه های دیدنی لهستان

ایسنا تور لهستان مهاجرت