همونطور که میدونید اطلاع از نوع گروه خونی خود اهمیت زیادی داره و حتماً شمام گروه خونی تون رو میدونید. اما اگه براتون جالبه که نوع گروه خونی رو با آزمایش چیجوری تشخیص میدن باید بدونین که این کار بسیار ساده س! و فقط با به کار گیری سه لوله آزمایش و البته نمونه خون شما انجام می شه.
درون هر کدوم از این لوله ها سه نوع ماده شناساگر شامل سه آنتی بادی جور واجور یعنی A، B و Rh هست.
واسه انجام این آزمایش، چند قطره از خون شما رو داخل هر کدوم از لوله های آزمایش می ریزن و تا «کپه کپه» شدن خون صبر می کنن. این کپه کپه شدن به معنی عکس العمل نشون دادن خون درون لوله به آنتی بادی یکسانیه که در خود هم داره و به همین ترتیب نوع گروه خونی شما مشخص می شه.

اما باحال اینکه نوع گروه خونی افراد در نوع رژیم غذایی مناسب اونا هم اثر داره.

به گفته محققان، نوع گروه خونی ما رابطه تنگاتنگی با توانایی بدن ما در جذب بعضی از موارد غذایی داره.
پس هر گروه خونی ای، رژیم غذایی مخصوص به خود رو داره که شخص با عمل به اون می تونه به بهترین و سالم ترین شکل زندگی کنه.
این نگاه به وسیله دکتر پیتر جی. دی آدامو و بعد از منتشر کردن کتاب اون که در همین رابطه بود رواج یافت. اما هنوز هیچ تحقیقی واسه اثبات درست یا غلط بودن این تئوری انجام نشده.

با این حال می خوایم ببینیم طبق این نگاه هر نوع گروه خونی ای چه رژیم غذایی ای باید داشته باشه.

گروه خونی A

به کسایی که گروه خونی A هستن، گیاهخواری پیشنهاد می شه.
کسایی که این گروه خونی رو دارن، اندازه اسید معده اونا کمتر از سایرینه و اونا نمی تونن پروتئینای حیوونی و چربی رو خوب هضم کنن. واسه همینه که به این افراد پیشنهاد می شه که میوه، سبزی و غلات زیاد مصرف کنن. این مواد غذایی رو باید در طبیعی ترین حالت ممکن اونا استفاده کرد، یعنی به صورت تازه و اورگانیک و بدون هیچ مواد افزودنی ای.

گروه خونی B

طبق کتاب دکتر جی. دی آدامو، کسایی که این نوع گروه خونی رو دارن گوشتخوار حساب می شن و پس می تونن غذاهای متنوعی بخورند. با این حال، مواد غذایی ای مثل ذرت، گندم، سیب زمینی و بادام زمینی می تونه در این افراد باعث اضافه وزن، احساس خستگی و افت قند خون شه.
ماده غذایی دیگری که افراد گروه خونی B باید از اون دوری کنن، مرغه. هرچند مرغ یه جور گوشت کم چربی حساب می شه، اما می تونه باعث بروز سکته و بیماریای ایمنی در آدمایی شه که گروه خونی B دارن. این افراد بهتره گوشت گوسفند رو جانشین گوشت مرغ کنن.

گروه خونی AB

 

گروه خونی AB نادرترین و جدیدترین نوع گروه خونیه. این گروه خونی، ترکیبی از ویژگیای گروه های خونی A و B رو داره.
افراد دارای این گروه خونی، مانند گروه خونی A، سطح اسید معده اونا پایینه، اما در عین حال، مانند گروه خونی B با گوشت موافق هستن. تخم مرغ، غذاهای دریایی و سبزیجات برگ دار واسه گروه خونی AB، به درد بخور هستن. هم اینکه، به این افراد پیشنهاد می شه که هنگام خوردن غذا حجم لقمه ها رو کمتر اما تعداد دفعات رو بیشتر کنین چون این روش واسه گوارش اونا مناسب تره.

گروه خونی O

 

کسایی که گروه خونی O هستن، اندازه اسید معده اونا بالا هستش و توانایی زیادی در هضم هر دو نوع حیوونی و گیاهی پروتئین دارن. به خاطر همین رژیم غذایی ای که پروتئین زیادی داشته باشه و شامل مقدار زیادی گوشت، ماهی، سبزیجات و میوه های مقوی باشه، واسه اونا خیلی خوبه. در مقابل، کربوهیدراتایی مثل غلات، شکلای جور واجور لوبیا و حبوبات می تونه خیلی راحت در سیستم بدنی این آدما به صورت چربی ذخیره شه.
بنابران اگه از گروه خونی O هستین، بهتره از خوردن این مواد غذایی دوری کنین.

این ایده در تئوری مناسب به نظر می رسه، اما در واقعیت چیجوری؟ تحقیقاتی در سال ۲۰۱۴ نشون داد کسایی که به این رژیمای غذایی پیشنهاد شده عمل کردن، از نظر سلامتی پیشرفت پیدا کردن. با این حال، معلوم شد این تغییرات مثبت به نوع گروه خونی ربطی نداشته. در هر صورت، همه چهار رژیم غذایی بالا، رژیمای سالمی بوده و با برنامه ورزش کردن هم همراه هستن، پس میشه اونا رو تبدیل به یه سبک زندگی سالم کرد و سلامت عمومی خود رو بهتر کرد.

گروه خونی شما چه حقایقی رو در مورد شخصیت تون میگه؟ [اینفوگرافیک]

۲۰ واقعیت باحال در مورد خون و گروه های خونی که شاید نمی دونستید

واقعیت‌های علمی باحال و فرضیه‌های عجیب در مورد گروه خونی O