زندگی اصلاً بستر گل رز نیست. همه ما می خواهیم روزهای پس از بازنشستگی ما شادی ، امنیت مالی و استقلال مالی داشته باشیم. علاوه بر این ، پس از بیش از نیمی از زندگی سخت کار ، چه کسی می خواهد زندگی وابسته ای داشته باشد ، تا عزیزان خود را برای نیازهای ضروری اذیت کند؟ در دنیای امروز ، واقعیت تلخ این است که از هر سه نفر یک نفر به نوعی از بیماری کشنده مورد حمله قرار می گیرد. با شروع بازنشستگی همه مسئولیت های شما تمام نشده است. بدبختی تقویم ندارد دوران پس از بازنشستگی هرگز از نظر مالی آنچنان که در سالهای جوان تر و کاری خود تصور می کردید ، هموار نیست. بنابراین چرا امروز بخشی از درآمد خود را پس انداز نمی کنید تا زندگی بهتری را برای خود ایجاد کنید؟

برنامه ریزی آینده هرگز گزینه بدی نیست.

حتی اگر شما فردی هستید که پس انداز مناسبی دارید ، ما همچنان به شما توصیه می کنیم که پیش بروید و برنامه بازنشستگی خود را انتخاب کنید تا از نظر مالی در دوران پیری مطمئن و خوشحال باشید. روزهای قدیمی روزهای طلایی هستند ، بنابراین بیایید آنچه را که می توانیم انجام دهیم تا طلائی باقی بماند. برنامه های بازنشستگی برنامه های سرمایه گذاری هستند که در آن شما بخشی از پس انداز خود را در مرحله درآمد خود سرمایه گذاری می کنید و پس از بازنشستگی آن را به عنوان درآمد خود دریافت می کنید. اکثر مردم درباره نحوه رفتار بازار در 20 تا 30 سال آینده اطلاعات چندانی ندارند. بنابراین ، چگونه می توان برای آینده خود عاقلانه پس انداز کرد؟ اینجاست که برنامه های بازنشستگی به تصویر کشیده می شود.
اقتصاد

این برنامه ها توسط کارشناسان بزرگ مالی طراحی شده است. آنها با در نظر گرفتن روندهای موجود در بازار ، حتی در سالهای آینده ، طراحی شده اند. این برنامه ها با ارائه برنامه های مختلف بازنشستگی به شما این اطمینان را می دهد که پس از بازنشستگی زندگی آرام داشته باشید. و اگر اتفاقی برای شما بیفتد ، خانواده شما می توانند این پول را مطالبه کنند ، که به ویژه در صورت وابستگی اعضای خانواده به شما مفید است. این بدان معناست که آنها می توانند زندگی بهتری داشته باشند ، حتی در غیاب شما.

اکنون این سisesال مطرح می شود که چگونه برنامه بازنشستگی مناسب را برای خود انتخاب می کنید؟ کار آسانی نیست زیرا ده ها شرکت در سراسر جهان وجود دارند که برنامه های بازنشستگی مختلفی را به شما ارائه می دهند و ادعا می کنند که آنها بهترین هستند. بسیار مهم است که شما برنامه مناسب را انتخاب کنید زیرا پول به دست آمده خود را در این طرح سرمایه گذاری می کنید. و تا حد زیادی بر آینده شما تأثیر می گذارد.

برخی موارد اساسی را در نظر داشته باشید.

در مرحله اول ، شما باید در مورد انواع مختلف برنامه های بازنشستگی موجود بدانید. برنامه ها به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند که به ساختار طرح و مزایای آن بستگی دارد. به عنوان مثال ، برنامه های بازنشستگی در هند به عنوان مستمری معوق ، مستمری فوری ، مستمری مستمری ، با پوشش و بدون پوشش برنامه های بازنشستگی ، مستمری دوره تضمین شده ، مستمری عمر ، برنامه بازنشستگی ملی و صندوق بازنشستگی تقسیم می شوند. [ 1] باید بفهمید که می خواهید به کدام دسته برنامه بروید. و همچنین باید برنامه هایی را که شرکت های مختلف در هر طبقه به شما ارائه می دهند ، بررسی کنید.

برای انتخاب برنامه بازنشستگی مناسب ، باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید. شما باید یک ایده واضح در مورد نیازهای خود و میزان پول مورد نیاز برای برآوردن نیازهای خود داشته باشید. همچنین ، تمام مسئولیت های خود و همچنین شرایط اضطراری احتمالی را که ممکن است پس از بازنشستگی با آن روبرو شوید ، به خاطر بسپارید. سپس ، اطلاعات مربوط به همه گزینه های موجود برای مقایسه و مقایسه را جمع آوری کنید.

به مزایای آنها و پولی که امروز برای سرمایه گذاری نیاز دارید نگاه کنید. منابع مختلف آنلاین ، همچنین افسران بیمه و مشاوران متخصص به شما در انتخاب برنامه مناسب کمک می کنند. هنگامی که در انجام این کار موفق شدید ، تقریباً هیچ چیزی وجود ندارد که نگران آن باشید. کافی است قسط ماهیانه را پرداخت کنید و در آینده از میوه شیرین آن لذت ببرید. عاقلانه سرمایه گذاری کنید و اطمینان حاصل کنید که بعد از بازنشستگی ، از نظر مالی یک زندگی امن و عملاً بی دغدغه خواهید داشت.

یک برنامه بازنشستگی مناسب می تواند واقعاً این تفاوت را ایجاد کند