چند بار در موقعیتی قرار گرفته اید که قصد دارید برای اولین بار کاری بسیار مهم برای شما انجام دهید یا با تصمیم مهمی روبرو شده اید و از ترس آنقدر فلج شده اید که نمی توانید تمرکز کنید وظایف ساده ، چه برسد به آن تصمیمات یا اقدامات بزرگی که قرار بود انجام دهید؟ ترس راهی برای انجام این کار با ما دارد و ما را از انجام آنچه در اصل می خواهیم ناتوان می کند ، اما بنا به دلایلی نمی توانیم انجام دهیم. از این گذشته ، ترس تنها زمانی به ما وارد می شود که با موضوعاتی که واقعاً برای ما مهم هستند ، مانند تحصیلات ، کار ، روابط و سلامتی خود برخورد کنیم.

دلایلی که اکثر ما احساس ترس می کنیم

به منظور کمک به خود برای مقابله با ترس به شیوه ای بسیار م ،موثرتر ، ابتدا باید دلایل وجود آن را کشف کنیم. دلیل اینکه بسیاری از ما هنگام مواجهه با تصمیمات بزرگ در زندگی احساس ترس می کنیم ، فقط به این دلیل است که آنها بزرگ هستند و می توانند جهت زندگی ما را به خوبی یا بد تغییر دهند. چیزهای زیادی در معرض خطر است و بسیاری از ما به دلیل فشاری که اهمیت تصمیم بر آن دلالت می کند احساس می کنیم گرفتار شده ایم. علاوه بر این ، بسیاری با اعتماد به نفس پایینی که باعث می شود در تصمیم گیری های تغییر دهنده زندگی احساس ناتوانی کنند ، برخورد کردند. و البته ، دلیل شماره یک – عدم تمایل ما برای خارج شدن از محدوده راحتی خود. برای اکثر مردم ، ترس اولین واکنشی است که می خواهند تغییری ایجاد کنند ، زیرا در طبیعت ما ، انسانها ، این است که وقتی در یک مکان آشنا هستیم ، هر چقدر هم که بد باشد ، احساس امنیت بیشتری کنیم. به قلمرو بهتر اما ناآشنا بروید

سوال برای پایان دادن به ترس

مکانیسم های مقابله ای ما برای مقابله با ترس شامل همه چیز از تمرینات تنفس عمیق گرفته تا یوگا ، مدیتیشن و تمرینات بدنی است. اگرچه مفید هستند ، اما در واقع به اصل مشکل نمی رسند. آنها به ما کمک می کنند ترس را در موقعیت خاصی کاهش دهیم ، با این حال هر بار که با موقعیت مشابهی روبرو می شویم احساس مشابهی ایجاد می شود.

برای مقابله موفقیت آمیز و در نهایت از بین بردن کامل ترس ، باید یک سوال ساده از خود بپرسیم – “بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد چیست؟” به این ترتیب ، ما ترس را تصدیق می کنیم و همانطور که می پرسیم سوالات اضافی ، ما بدترین سناریوی ممکن را در ذهن خود بازی می کنیم ، که در نهایت ما را آرام می کند زیرا می توانیم برای همه نتایج احتمالی آماده تر باشیم. این روش توسط Iyanla Vanzant ، سخنران انگیزشی و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز پیشنهاد شد. وانزانت پیشنهاد می کند که این رویکرد به از بین بردن کارآمد قدرت ترس کمک می کند: “اغلب با شناسایی ترس-و پیدا کردن راه مشخصی برای مقابله با آن در صورت تحقق-بسیاری از قدرت آن را برای کنترل تصمیم گیری خود حذف می کنید. . »

حذف ترس را با یک سوال ساده شروع کنید

حتی اگر ترس تا آنجا که به یاد داریم در زندگی ما وجود داشته باشد ، این بدان معنا نیست که نمی توانیم کاری در مورد آن انجام دهیم. با استفاده از رویکرد یک سسوالی ، می توانیم ترس های خود را شناسایی کرده و با آنها روبرو شویم ، که منجر به حذف کامل آنها در طول زمان می شود.

به عنوان مثال ، اگر هدف شما الهام بخشیدن به دیگران و حمایت از افرادی است که می خواهند به اهداف خود برسند ، ممکن است ترس از سخنرانی عمومی را در زمانی که قصد دارید برای اولین بار در مقابل مخاطبان بزرگتر قدم بگذارید ، تجربه کنید. از آنجا که این منطقه هنوز برای شما یک منطقه ناشناخته است و تمایل شما برای ایجاد آن قوی است ، منطقه راحتی شما در برابر تغییر مقاومت می کند ، ممکن است حداقل احساس ناراحتی کنید. با دانستن آنچه که اکنون می دانید ، می خواهید مدتی را برای صحبت سریع با خودتان اختصاص دهید. از خود بپرسید “بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد چیست؟” “اگر این اتفاق بیفتد ، پس چه؟ و پس از آن چه؟” از آنجا که بدترین سناریوی شما قبلاً در ذهن شما اجرا شده است ، به زودی متوجه خواهید شد که بسیار قوی تر از آن چیزی هستید که فکر می کنید. این رویکرد ما را از فشاری که احساس می کنیم و ترس از عدم اعمال آن رهایی می بخشد. و ، بهترین بخش این است که با از بین رفتن فشار ، وضوح ما برمی گردد و سطح عملکرد ما افزایش می یابد و بدترین سناریوهای موردی را تقریباً غیرممکن می کند. همانطور که ما چندین بار این رویکرد را تمرین می کنیم ، مغز ما به زودی رفتار جدید را به عنوان یک مکانیسم مقابله انتخاب می کند و این روند بسیار بی دردسرتر می شود تا زمانی که در نهایت همه ترس ها را از زندگی خود حذف کنیم.

دفعه بعد که در مورد تصمیم مهم زندگی احساس ناامنی و ترس می کنید ، مطمئن شوید که با استفاده از این سوالات ترس را از بین می برید تا زمانی که ترسی برای کنار آمدن با شما باقی نمانده باشد.