گزارش اینستاگردی ما که در یکسال گذشته نگاهی داشته به جدیدترین اینستا نوشته های شخصیتای معروف سیاسی، فرهنگی، ورزشی و هنری ایران در این شبکه محبوب، این بار، به طور اختصاصی سری به صفحات جامعه ورزش زده تا سبک زندگی دیجیتالی کشتی گیرها رو  بررسی کنه.

از حضور جامعه کشتی گیران ایرونی در اینستاگرام،‌ بر خلاف هنرمندان و جامعه سیاسی کشور، مدت زیادی نمیگذره که پس از رقابتای جهانی به خصوص المپیک ریو، فالوئرهای چهره های معروف کشتی آزاد و فرنگی ایران، با استقبال گسترده کاربران کشتی دوست و کشتی بلد جامعه اطلاعاتی کشور قرار گرفت.

واسه آگاهی خواننده گان محترم از پستایی که کشتی گیران طلایی و قهرمون ایران در اینستاگرام خود در چند وقت گذشته  منتشر کردن، نگاهی داریم به صفحات چهره های معروف ورزش اول ایران زمین.

با ما در این گزارش باحال همراه باشین.

 

خبر اول رو با اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان شروع می کنیم.

حمید سوریان، دل به دریا می زنه . . .

حمید سوریان، دارنده ۷ مدال طلای قهرمانی جهان و ۱ طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن، امید اول به دست آوردن مدال طلای ایران در ریو ۲۰۱۶ بود که همچین چیزی محقق نشد و باید منتظر افتخار آفرینیای این جوون شایسته کشتی فرنگی در میادین دیگه باشیم.

ایشون که مدتیست به جمع اینستابازهای کشتی گیر اضافه شده، تنها ۲۷ پست منتشر کرده اما بیشتر از ۱۴۴ هزار فالوئر در این مدت کوتاه، جذب کرده. حمید، تازگیا در جمع یه موسسه خیریه پشتیبانی از کودکان ظاهر شده و از گردش پاییزی در سواحل شمالی خبر میده. نکته باحال درباره پستای سوریان در اینستاگرام اینه که بیشتر مطالبش، بیشتر از ۳۰ هزار لایک دریافت می کنه و صدها کامنت.

حمید سوریان با وجود اون که بعضی وقتا هم چون علی کریمی پست میذاره، در این نشانی دنبال کنین.

احسان لشگری

احسان لشگری، یکی دیگه از جامعه اینستابازهای کشتی ایرانه که در چند ماه گذشته، فعالیت زیادی در این شبکه از خود نشون داده و تعداد پست هاش از مرز ۲۴۰ پست بالاتر رفته. احسان که دارنده برنز المپیک ۲۰۱۲ لندنه،‌ تازگیا به عنوان مربی تیم ملی کشتی آزاد کشور منصوب شد.

ایشون بیشتر از ۶۰ هزار دنبال کننده داره و اینستاگرامش در واقع یه پرتال آموزشی کشتی و تمرینات این ورزش خوشحال کننده و باحال حساب می شه، چون که احسان، فایلای ویدئویی تمرینات کشتی و مسابقات خود رو در این صفحه به اشتراک میذاره.
جالبه که بدونین از همه قشری، مخاطب صفحه احسان هستن و تعداد دنبال کننده هاش هر ماه زیاد می شه.

اونو در این نشانی دنبال کنین.

 

حسن یزدانی با ۱۳۱ هزار دنبال کننده

تنها طلایی کشتی آزاد ایران در رقابتای المپیک ۲۰۱۶ ریو، گر چه فعالیت زیادی در اینستاگرام از خود نشون نمی ده، اما طلای المپیک کافی بود که ده ها هزار ایرونی و غیر ایرونی علاقمند به کشتی ناب خطه کشتی پرور جویبار مازندران، به صفحه اون در این شبکه بیان و به تعریف رقابتای سخت و نفس گیر حسن یزدانی در آوردگاه ریو بپردازند.

تصویر بالا، مربوط به پستی بود که پس از دریافت طلای المپیک، حسن یزدانی از المپیک پارک ریو دو ژانیرو مخابره کرد و ۹۱ هزار لایک و ۲۳ هزار کامنت گرفت که رکورد بیش ترین تعداد کامنت ایرانیان در صفحه یه ورزشکار در چند سال گذشته رو شکست.

ایشون در اون پست تاریخی نوشت:

سلام و عرض ادب و احترام دارم خدمت شما هموطنان عزیز که لطف خدا و دعا های شما عزیزان تونستم این مدال رو بگیرم و امیدوارم که تونسته باشم دل شما عزیزان رو برای چند لحظه ای خوشحال کنم. آرزوی سلامتی دارم برای همه ی هموطنان عزیز در پناه حق باشید. علی یارو یاورتان.

طلای حسن یزدانی، پس از طلای دبیر در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، پس از ۱۶ سال تکرار شد و بخاطر این، در رقابتایی که هیچ کدوم از ورزشکاران پر امید ایران نتونستن طلای رقابتا رو از اون خود کنن، شکار طلایی شیر جویبار، به دل خیلیا نشست. حتی کسایی که علاقه ای به کشتی و کشتی گیری نداشتن.

حسن یزدانی رو در این نشانی دنبال کنین که انگار در چند هفته گذشته دوباره فرصت کرده به اینستا بیاد و از شب نشینیا و همراهی با دوستانش، پستایی به اشتراک میذاره و در تصویر بالا مشاهده می کنین. اون فقط ۶۹ صفحه رو فالو کرده که کم ترین اندازه در میان کشتی گیران اینستا باز ایرونی هستش.

همونطور که در تصویر بالا توجه می کنین، حسن یزدانی یه مدت از ایسنتابازی خداحافظی کرد.

صادق گودرزی

صادق گودرزی، یکی دیگه از جامعه قهرمانان کشتی ایرانه که در اینستاگرام، فعالیت خیلی از خود نشون داده و تلاش می کنه تا تعداد فالوورهای خود رو از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور دهد. این کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم، در چند روز گذشته، تصاویری از تمرینات خود رو به اشتراک گذاشت.

همونجوریکه در تصویر بالا مشاهده می کنین،‌ پست جدیدی منتشر کرد که اونو در کنار حسن یزدانی، طلایی ترین عضو کاروان تیم ملی کشتی آزاد در رقابتای المپیک ریو ۲۰۱۶ میبینیم.

صادق به مناسبت انتخاب احسان لشگری به عنوان مربی تیم ملی کشتی بزرگسالان آزاد ایران هم، عکس یادگاری قبلی خود با ایشون رو هم منتشر کرد و زیرش نوشت:

با آرزوی بهترینا واسه داداش عزیزم احسان لشگری دوست داشتنی که به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد، امیدوارم داداش عزیزم مثل قبل در این سمت هم موفق و سربلند باشی.

صادق تنها ۴۹ پست به اشتراک گذاشته که به نظر می رسه، با داغ تر شدن فضای کشتی ایران در نیمه دوم سال ۹۶، پستای بیش تری از صادق و دیگه جامعه کشتی ایران در اینستاگرام مشاهده کنیم.

صادق رو در این نشانی دنبال کنین.

مهدی علیاری

مهدی علیاری یکی دیگه از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمونه که در رقابتای آسیایی اینچئون کره جنوبی سال ۲۰۱۴ موفق به به دست آوردن مدال طلا شد.
مهدی مدتیست که به جمع کشتی گیران اینستا باز پیوسته و ۹۸ پست ظرف ۱ سال گذشته به اشتراک گذاشت.

اون حالا بیشتر از ۲۰ هزار دنبال کننده داره و تا کنون ۴۰۹ صفحه رو هم فالو کرده.

ایشون یه ماه پیش، اینستا نوشته ای به نقل از مولانا شاعر بزرگ پارسی زبون منتشر کرد که در زیر میاد:

هرکی که بدونه و بخواد که بدونه         خود رو به بلندای خوشبختی برسونه

انکس که بدونه و بدونه که بدونه              اسب شرف از گنبد گردون بجهاند

انکس که بدونه و ندونه که بدونه             با کوزه ابه ولی تشنه بمونه

انکس که ندونه و بدونه که ندونه               لنگان خرک خود به مقصد برسونه

انکس که ندونه و بخواد که بدونه           جون و تن خود رو زجهالت برهاند

انکس که ندونه و ندونه که ندونه              در جهل مرکب ابد الدهر بمونه

انکس که ندونه و نخواد که بدونه          حیفه اینجور جانوری زنده بمونه

مهدی رو در این نشانی دنبال کنین.

بابک رضایی

بابک رضایی هم از جمله کشتی گیرانیه که یه مدت در اینستاگرام فعال بود اما فعالیت ایشون ماهی یه باره و خیلی در این شبکه فعال نیس.
اون از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران هستش که تصاویری از رقابت هاش در مسابقات سالای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ رو به اشتراک گذاشت.

بابک با خیلی از کشتی گیران ایران عکس مشترک گرفته و اونا رو در صفحه شخصی خود در این نشانی در اینستاگرام منتشر کرد.

موضوعی که بااستقبال طرفدارانش مواجه شده.

بابک کم تر از ۲ هزار دنبال کننده داره و تا کنون ۵۱ پست نوشته و تنها ۲۱ صفحه رو فالو کرده.

در تصویر بالا، گوشه هایی از تمرین بابک رضایی در مجموعه کشتی آزادی رو میبینیم که مربوط به ۱ سال قبله.

مهدی تقوی

مهدی تقوی یکی از تازه واردان کشتی ایران به اینستاگرامه. اون قهرمون کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۰۹ میلادی و ۲۰۱۱ در کشور ترکیه س.

ایشون در سالای ۲۰۰۶  و ۲۰۰۷ هم، مدال طلای جام جهانی و در رده نوجوانان هم، بارها قهرمانی آسیا و جهان شد.
حضورش در رقابتای المپیک ۲۰۱۲ لندن به واسطه باخت در مقابل لوپز کوبایی، بدون نتیجه تموم شد.

مهدی رو در این نشانی دنبال کنین که ۱۵  هزار دنبال کننده داشته.

علیرضا گودرزی

علیرضا هم از جمله دیگه کشتی گیران اینستا باز ایرانیه که تو یه سال گذشته بیشتر از ۸۰ پست از خود منتشر کرد.
ایشون تا کنون ۴۳ هزار دنبال کننده کسب کرده و ۲۶۶ صفحه رو هم follow کرد.
ایشون از کشتی گیران آزاد کار تیم ملی کشتی ایران بود که موفقیتای مختلفی در رده های جورواجور کسب کرده.

بخشی از تصاویری که علیرضا در صفحه خود به اشتراک گذاشته، مربوط به تمرینات بدنسازی و سلفیای آینه ایه که نمونه اونو در تصویر مشاهده می کنین.

ایشون تازگیا زیر یه پست نوشت:

بزاری باز شروع کنی باز بخندی باز بجنگی باز بیفتی و محکم تر پاشی بعضی وقتا باید یه لبخند خوشگل به همه تلخیا بزنی و بگی مرسی که یادم دادین جز خودم هیچکی به دادم نمیرسه.

ایشون عکس بالا رو به اشتراک گذاشت و زیرش نوشت:

«آدم بی رگ بی خاصیته مثل شوت تو تیرک واسه همینه که هنوز هیچ هیچیم واسه این که پشت هم نیستیم سر بردن همو میپیچیم.»

علیرضا رو در این نشانی دنبال کنین.

 

امیر توکلیان

یکی از کشتی گیران پیشکوست اینستا باز ایرونی هستش که دو بار قهرمانی آسیا، ۱ بار قهرمانی بازیای آسیایی و یه بار نایب قهرمون آزاد کاران جهان شد.
اون بارها به عنوان مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمون فعالیت کرد.
ریو گردیای امیر خان در المپیک دلیل شد تا تعداد مخاطبانش زیاد شه.

امیر، یکی از کشتی گیرهای فعال در اینستاگرام بوده و ۱۷۰ پست از خود در دو سال گذشته به اشتراک گذاشت و ۱۵ هزار مخاطب داره.
سلفیای ایشون با اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتای ۲۰۱۶ ریو، یکی از باحال ترین تصاویریه که ایشون در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته و در پایین مشاهده می کنین.

امیر توکلیان و پستای دیدنی اش از پشت صحنه کشتی و زندگی ورزشکاران ایرونی رو در این نشانی دنبال کنین.

دکتر مجید خدایی

مجید خدایی، از جمله قهرمانان و پیشکسوتای کشتی ایران و دنیاس که تازگیا دکترای مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی رو از دانشگاه آزاد اسلامی گرفت. دکتر خدایی، سه سال سابقه مربی گری تیم کشتی آزاد ایران رو در کارنامه داره و حالا مدرس این دانشگاه هستش.

آقا مجید، ۷۱ پست تا کنون به اشترک گذاشته که سلفی با ورزشکاران، هنرمندان و همه مردم و حتی دانشجویانش رو هم شامل می شه.

البته آقا مجید هنوز وقت نکرده که تصاویر و ویدئوایی از رقابتای خود در سالای نه خیلی دور به اشتراک بزاره که با امید به اینکه در ماه های آینده این صورت بگیره.

آقا مجید عادت داره که موضوعات روان شناسی و اینستاهای عاقلانه رو بعضی وقتا منتشر کنه که نمونه اش رو در زیر مشاهده می کنین:

«هیچ وقت فصل اول زندگی خود رو با فصل بیستم زندگی بقیه مقایسه نکنین.»

مجید خدایی رو در این نشانی دنبال کنین.

 

علیرضا دبیر

علیرضا دبیر از قهرمانان پیشکوست کشتی آزاد ایران و جهان و المپیکه که حالا به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی پایتخت هم فعالیت می کنه.
دکتر دبیر، یکی از پر بیننده ترین صفحات کشتی گیرا رو در اینستاگرام در اختیار داره و تعداد مخاطبانش بزودی به ۱۳۱ هزار دنبال کننده می رسه.

ایشون در عرض ۲ سال گذشته، بیشتر از ۱۸۰ پست از خود به اشتراک گذاشت و بعضی از اینستا نوشته های دکتر دبیر، به مقولات مختلفی که  شهری و شورای شهر برمیگرده.

ایشون در تصویر بالا، آرزوی سلامتی واسه یکی از همکارانش در شورای شهر کرده. گر چه دبیر رو فعلا در مسایل سیاسی و اجتماعی می بینیم، اما ایشون در عکس زیر توضیح میده که خیلی هم از دنیای کشتی دور نشده.

اون نوشت:

«مشغله های زیاد کاری مانع این نشده که عشق به کشتی فراموش شه.
یک روز در هفته رو به آموزش جوانان و نوجوانان کشورم اختصاص داده ام، امیدوارم تجربه سی ساله کمکی باشه تا به سکوی جهانی و المپیک برسن.»

همونجوریکه در تصویر بالا مشاهده می کنین، دبیر عاشق ورزشای مختلفه و با قهرمانان بقیه ورزشا هم عکس میگیره. از حمید سوریان گرفته تا مجتبی محرمی پرسپولیسیا!

جالبه که بدونین دکتر دبیر کشتی گیر ما، تا کنون سه کتاب منتشر کرده و کتاب اخیرش با عنوان مدیریت منابع انسانی، رویکردها و کارکردها تازگیا به بازار کتاب اومد که در تصویر زیر مشاهده می کنین.

ایشون رو در این نشانی دنبال کنین. پرتال اختصاصی ایشون هم در این نشانی در دسترسه.

پژمان درستکار

پژمان، کشتی گیر آزاد کار ایرانه که دو مدال طلا قهرمانی آسیا و مقام چهارم جهان رو در سال ۱۹۹۸ میلادی بدست آورد. ایشون حالا، معاون برنامه ریزی و پیشرفت سازمان ورزش شهرداری تهرانه.

پژمان درستکار هم از جمله کشتی گیران اینستا باز ایرانه که ظرف ۲ سال گذشته،‌ نزدیک به ۲۰۰ پست از سبک زندگی دیجیتالی خود به اشتراک گذاشته و تلاش داره تا در برنامه ها و اتفاقای که در طول هفته شرکت می کنه، ۲۱ هزار هوادارش رو باخبر کنه.

ایشون در روزای گذشته با حضور دیگه هم قطارانش، به عزاداری پرداخته و بعضی وقتا ویدئوایی از بچه خردسالش رو به اشتراک میذاره.
یکی از تصاویر جالبی که پژمان چند وقت گذشته منتشر کرد، جشن تولدی بود که واسه علیرضا دبیر گرفت و با یه کیک تصویری از اون، پست زیر رو نوشت:

«امشب با دوستان ،عزیز دلمون علیرضا_دبیر رو در روز تولدش غافلگیر کردیم، جاى همه دوستان و عزیزانم خالى. تک تک ستاره هاى عمرت بلند و والا، باقى عمرت ١٠٠ به بالا، تولدت مبارک رفیق.»

پژمان درستکار رو در این نشانی دنبال کنین .

 

کمیل قاسمی

شیر مرد دیگه میدون کشتی و قهرمانی ایران، تازگیا به جمع اینستا بازای کشتی گیر پیوسته و ۲۲ هزار دنبال کننده بدست آورده.

کمیل قاسمی، یکی از کشتی گیرای تاریخ ساز کشتی جهان در سال ۲۰۱۶ میلادیه. ایشون تونست ظرف ۳۳ ثانیه بر کشتی گیر چقر آمریکایی در آوردگاه ریو برزیل پیروز شده و خود رو به فینال رقابتا برسونه.

کمیل، در المیپک برزیل، کاروان ایران رو صاحب نقره کرد و بخاطر این، یکی از ورزشکاران معروف خطه کشتی پرور شمال هستش که مراسم استقبال از ایشون رو در پست زیر مشاهده می کنین.

ایشون زیر این پست نوشت:

«جویبار شهرى با جمعیت تقریبا هشتاد هزار نفرى و مردمى پر شور و عاشق به ورزش مخصوصا کشتى. تو ای چند روز واقعا سنگ تموم گذاشتن، دست تک تک عزیزایى که اومدن براى استقبال و همه اونایى که واسم دعا کردن رو می بوسم. و از همه عزیزانى که اومدن و به خاطر ازدحام جمعیت نتونستن ببیننمون عذر خواهى می کنم من هیچ اطلاعى از مسیر استقبال نداشتم.

انشالله وعده مسئولین واسه ساخت سالن در این شهر ورزش دوست هر چی زودتر عملى شه.»

پست بالا با ۱۱ هزار لایک هواداران کمیل مواجه شد.

ایشون رو در این نشانی دنبال کنین. با امید به اینکه قهرمانی ایران در المپیک، دوباره تاریخ ساز شه و پستای بیش تری از ایشون در اینستاگرام و پشت صحنه کشتی ببینیم.

واسه باخبر شدن از جدید ترین خبرهای کشتی ایران، به نشانی فدراسیون کشتی مراجعه کنین.

سرویس اینستاگردی ما در روزای آینده، سری به صفحات دیگه ورزشکاران عزیز کشورمون از میدون فوتبال، والیبال، تکواندو، بسکتبال، شطرنج، وزنه برداری و تنیس روی میز میزنه تا با سبک زندگی دیجیتالی قهرمانان پر دنبال کننده ایرونی در اینستاگرام ۹۶ آشنا شیم.