این سوالی است که در این نسخه از Ask The Entrepreneurs مطرح شده است:

به غیر از “تمرین عالی می شود” ، چه توصیه ای برای کارآفرینان دیگر دارید که در جمع زیادی صحبت کنند؟

1 هدف را در اولویت قرار دهید

با دلیل اینکه آنجا هستید (یعنی هدف شما از صحبت شما چیست؟) شروع کنید. هدف خود را به پایان برسانید و از همه چیز در بین خطوط پشت صحبت خود برای حمایت از هدف خود استفاده کنید. وقتی هدف در خط مقدم صحبت باشد ، مخاطب عمل می کند.

2 مخاطبان خود را درک کنید

3 قصه بگویید

داستانها همیشه با مخاطب در سطحی بسیار عمیق تر از واقعیات ارتباط خواهند داشت. حتی اگر در حال ارائه چیزی فنی یا آموزشی هستید ، سعی کنید داستانهای شخصی را در کل سخنرانی خود ببافید تا با مخاطب ارتباط برقرار کنید و آنها را درگیر کنید.

4 خودتان را بشناسید

مشخص کنید که در این سخنرانی ها چه چیزی شما را بیشتر هدایت می کند. برای من ، این انرژی مخاطب است ، بنابراین من 10 دقیقه اول را صرف صحبت با مردم می کنم و خودم را معرفی می کنم که با شروع صحبت ، یک رابطه فوری ایجاد کنم. من از نام آنها استفاده می کنم و با علایق آنها صحبت می کنم ، که همیشه به من در تنظیم پیام و حفظ علاقه آنها کمک می کند.

5 اعصاب را در آغوش بگیرید

همیشه به خاطر داشته باشید که حتی موفق ترین سخنرانان نیز در سخنرانی عمومی عصبی می شوند. کاملا طبیعی است. اعصاب در واقع چیز خوبی است و اگر به درستی هدایت شود می تواند به نفع شما استفاده شود. این اعصاب مانند آنچه یک ورزشکار حرفه ای تجربه می کند ، در رگ های شما پمپاژ می کند. از این به نفع خود برای سخنرانی حذفی استفاده کنید.

6 مطالب خود را بشناسید

تفاوت زیادی بین تکیه بر روی اسلاید برای محتوای صحبت شما و صرفاً رعایت یک طرح کلی وجود دارد. اگر محتوای خود را آنقدر خوب می شناسید که بتوانید در تمام طول روز در خارج از آن یک مکالمه بدون استرس داشته باشید ، روی صحنه بسیار راحت تر خواهید بود. سخنرانی که در آن باید دائماً کارت های تقلب را بخوانید ، دستورالعمل فاجعه است.

7 از مانترا شخصی استفاده کنید

“لبخند بزنید ، نفس بکشید و به آرامی بروید.” این همان چیزی است که من هر بار که می خواهم در مقابل جمعیت زیادی صحبت کنم با خودم تکرار می کنم. مهم نیست که چند بار این کار را انجام می دهم ، اما هنوز هم جمعیت زیادی آدرنالین بدنم را پمپاژ می کنند ، و گاهی اوقات در نتیجه آن خیلی سریع صحبت می کنم. داشتن یک مانترا به من کمک می کند و به من یادآوری می کند که آرامش داشته باشم و خودم باشم. به نظر من این کار برای مصاحبه های شغلی و مشاغل سرمایه گذاران نیز عالی است.

8 انسان باش

طوری به مردم نزدیک شوید که انگار در حال گفتگو با یک دوست هستید. فرض کنید همه آنجا شما را دوست دارند ، می خواهند حرفهای شما را بشنوند و می خواهند بعد از آن با شما آبجو بخورند. مانند یک انسان صحبت کنید ، مانند یک انسان رفتار کنید و صاحب آن شوید.

9 نفس بکشید

هیچ چیز نمی تواند قدرتمندتر از این باشد که قبل از صحبت در برابر تعداد زیادی از مخاطبان ، نفس خود را بپذیرید ، در آغوش بگیرید و نفس خود را کنترل کنید. در لحظات بزرگ نفس بکشید و برای مکث بین آنها نفس خود را بیرون دهید.

10 از ته دل صحبت کنید

تنها چیزی که از آماده نبودن بدتر است ، آماده سازی بیش از حد است. اگر قرار است در حضور تماشاچیان صحبت کنید ، این امر باید طبیعی باشد. باید از قبل آماده شود ، اما خوانده نشود. اگر قصد دارید گفتار خود را به صورت کلمه ای برنامه ریزی کنید ، در معرض خطر از دست دادن ضربان و گم شدن در هنگام لغزش قرار دارید. با این حال ، اگر بر نقاط کمتری در سطح بالا تمرکز کنید ، می توانید بصورت شهودی در اطراف آن صحبت کنید.

11 باور کنید شما متخصص هستید

من اغلب وقتی خودم را متقاعد می کنم که همه اطرافیان می خواهند حرفهای من را بشنوند بهترین عملکرد را دارم. اگر شما به عنوان یک متخصص شناخته شده اید و شرکت کنندگان به دانش شما نیاز دارند ، صحبت با اطمینان بسیار راحت تر انجام می شود. علاوه بر این ، با اطمینان صحبت کنید اطمینان می دهد که مخاطبان به اطلاعات شما اطمینان دارند.

12 روی اوج کار کنید

وقتی صحبت می کنید ، مهم است که گفتار را مانند یک فیلم بسازید. مخاطبان شما باید بتوانند از همان ابتدا توجه داشته باشند. در غیر این صورت ، آنها را در بقیه گفتار از دست خواهید داد. هنگامی که قلاب خود را به دست آوردید ، باید آنها را به نقطه اوج داستان یا آنچه که در حال بستن آن هستید ، هدایت کنیدبرقراری ارتباط. به مردم این احساس را بدهید که بخشی از داستان بوده اند و از نظر احساسی با آن گره خورده اند.