نخ لیفت صورت عملیه که طی اون به روش هایی مشابه جراحی زیبایی، ساختار صورت تجدید و جوون شده و بهبود پیدا میکنه فرقش اینه که در این روش هیچ احتیاجی به جراحی وجود نداره. در روش از نخهای خاصی استفاده میشه، این نخها با سوزن بسیار باریکی وارد پوست می شن تا بافتها و عضلات رو بالا کشیده و بافت پوست رو قشنگتر کنن.

نخهای استفاده شده در این روش از پلی دی اکسانون (PDO) ساخته شدن. این مواد سالهای زیادیه که در پزشکی مخصوصا در جراحی مورد استفاده قرار دارن. تحقیقات نشون دادن که این نخها عضلات و تاندونها رو از حالت انقباض خارج میسازن و روند نئوکلاژنز رو تحریک میکنن و این تولید کلاژن جدید در پوست رو زیاد می کنه.

هم اینکه نخهای پی دی اون ( PDO ) سنتز الاستین و اسید هیالورونیک در پوست رو تحریک میکنن که هر دوتای این مواد واسه حفظ جوونی و سرحالی پوست لازمن. نخ پی دی اون بوسیله دکتر متخصص پوست از راه یه سوزن بسیار کوچیک به پوست تزریق میشه. ظاهر قشنگ تر پوست بدون این دست اون دست کردن پس از انجام این درمان، میشه دید اما یافته های درمان در روزا و هفته های پس از تحریک نئوکلاژنز بوسیله پی دی اون، بهتر و بهتر می شه.

بافت کلی پوست در این درمان بهتر شده و محکمتر، ضخیمتر و سفت تر میشه و خطوط ریز و چین و چروک صاف می شن. شکل های جور واجور و ضخامتهای جور واجور نخ در نواحی جور واجور صورت ، مورد استفاده قرار می گیرن. نخهای کوتاه بدون خار رو میشه واسه درمان خطوط ریز صورت و هم سفت و جمع کردن پوست نواحی خط فک و گردن استفاده کرد. از نخهای خاردار (Cogs) کلفت تر میشه واسه واسه بهبود قابل توجه بخش میانی و تحتانی صورت استفاده کرد. بعضی وقتا هم از ترکیبی از هر دو نخ )خار دار و بدون خار( واسه کسب بهترین یافته های، استفاده کرده میشه. نخها ظرف شش تا هشت ماه به صورت طبیعی بوسیله بدن جذب می شن اما تاثیر این درمان میتونه تا دو سال بمونه.

نخها بسیار تطبیق پذیر هستن و در همه نواحی صورت و گردن قابل استفاده هستن. این نخها میتونن چین و چروکهای افقی و عمودی پیشونی، آویزون بودن ابروها، افتادگی گونه، چین نازولابیال ) خطوط بالای لب ( و چینهای ماریونت ) خطوط گوشه دهن تا چانه (، و چین و چروکهای گردن و چانه رو اصلاح کنن .

میشه از دکتر شهزاد شیرزاد یکی از بهترین متخصص پوست تو تهران نام برد .

عکسای لیفت صورت با نخ لیفتینگ

عکسای لیفت صورت با نخ لیفتینگ

عکسای لیفت صورت با نخ لیفتینگ

لیفت صورت نخی واسه چه کسائی مناسبه؟ ( از زبون دکتر پوست )

با بالا رفتن سن، اثرات نیروی جاذبه روی صورت هم آشکارتر می شه. در این زمان، بافت تکیه گاه پوست در ناحیه گونه ها ضعیف می شه، چربی صورت از دست می رود، پوست زاویه فک که قبلاً محکم و صاف بوده دچار افتادگی می شه، گوشه های دهن پایین می روند و پوست قسمت پایینی صورت و گردن کیسه ای می شه. عمل لیفت گردن نخی یا کلا لیفت نخی واسه آدمایی مناسبه که بافت های صورتشون به مقدار تقریباً کمی کیسه ای شده، که معمولاً شامل آدمایی می شه که در میونه دهه سوم تا پنجم زندگی شون قرار دارن.

جراحی لیفت صورت با نخ معمولاً واسه زنان و مردانی مناسبه که بین ۳۵ تا ۶۵ سال سن داشته و از یه طرف می خواهند نتیجه لیفتینگ صورت شون از یافته های روش هایی که در اون ها فقط از بوتاکس یا فیلرها استفاده می شه مؤثرتر و دائمی تر باشه، و از طرف دیگه نمی خواهند یا آمادگی ندارن که تحت یه جراحی زیبایی کامل مثل لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ یا لیفت ابرو قرار بگیرن.

روش لیفت نخی واسه آدمایی مناسبه که هر کدوم از شرایط زیر رو داشته باشن:

• کیسه ای و شل بودن پوست گونه ها، ابروها، چشم ها، زاویه فکی و گردن، در حد متوسط

• از بین رفتن اثرات عمل های قبلی لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ یا گردن

• افتادگی گونه و ابرو در بیماران جوون تر، که به دلیل ضعف عضلات صورت (پتوز) رخ می دهد

• مریضایی که انتظارات واقعی ای از یافته های جراحی لیفت نخی خود دارن

جراحی لیفت نخی واسه افراد زیر مناسب نیس:

• مریضایی که به دلیل روند پیری، پوست بسیار نازک، شکننده، شل و آویزانی دارن

• مریضایی که افتادگی پوست زاویه فکی شون زیاد بوده و پوست ناحیه صورتشون شدیدا کیسه ای شده

• مریضایی که چربی صورتشون خیلی کمه

• مریضایی که انتظارات واقع بینانه ای از جراحی لیفت صورت با نخ ندارن.

در طول عمل لیفت نخی چه اتفاقی می افتد؟

قبل از انجام عمل باید با بهترین دکتر پوست مشاوره کنین تا مطمئن شید که این روش براتون مناسبه. جلسه مشاوره وقتیه تا هر سؤالی که در مورد این عمل لیفت ابرو با نخ و کلا لیفت صورت با نخ دارین رو سوال کنین. البته، در این مقطع، مهمترین چیز اینه که پس از آگاهی کامل با خیال راحت در مورد عملتون تصمیم بگیره.

در طول مشاوره، دکتر توضیح کاملی از گذشته پزشکی تون رو از شما خواسته و به شما یه فرم رضایتنامه می دهد که اون رو امضاء کنین تا اطمینان انجام بشه که خطرات و مشکلات احتمالی عمل کشیدن پوست صورت با نخ رو خوب درک کرده اید. حتماً فرم نامبرده رو به دقت بخونین.

دکتر طرزی پس از معاینه، گزینه های موجود رو واسه شما توضیح داده و به شما میگه که چه یه جور از جراحی لیفت صورت با نخ می تونه به بهترین شکل نیازاتون رو برطرف کنه.

از عمل لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ می توان واسه بالا بردن و نگه داشتن موارد زیر استفاده کرد:

• ابروهای افتاده

• ابروهای نامتقارن

• چین های نازولبیال

• گونه های افتاده

• قسمت های میانی و پایینی صورت و گردن

الان شکل های جور واجور مختلفی از عمل لیفت نخی در ایران انجام می شه، از جمله لیفت کانتور و لیفت پَر و لیفت نخی آپتوز. نخ کانتور از جنس پلی پروپلین شفاف ساخته شده و در طول اون ها زائده های خار مانندی هست، که وقتی که در جای خود قرار می گیرند مانند چتر به آرومی باز می شن و بافت های افتاده زیر پوست صورت رو جابجا کرده و بالا می برند تا صورت ظاهر جوون تری پیدا کنه. نخ آپتوز هم در تموم طول خود اینجور زائده هایی رو داره. این زائده ها زیر پوست وارد می شن تا با جمع کردن بافت زیر اون، زیر پوست کیسه ای شده رو پر کرده و اون رو بالا ببرن.

تعداد نخ ها و فوت وفن لیفت نخی مورد استفاده به نوع نخ مورد استفاده بستگی داره. عموماً عمل لیفت صورت با نخ فقط به بی حسی موضعی نیاز داره. البته بسته به گستردگی ناحیه تحت درمان و هم اینکه نظر شما، می توان عمل رو تحت بیهوشی سبک هم انجام داد. معمولاً جراحی کشیدن پوست صورت با نخ بسته به تعداد نخ های مورد استفاده نیم ساعت تا یه ساعت طول می کشد.

در این روش، نخ ها کلاً از راه برش های کوچیکی که پشت خط رویش مو ایجاد می شن زیر پوست فرستاده می شن که به خاطر همین هیچ گونه جای زخم آشکاری باقی نمی موند. جراح پس از ایجاد برش ها با به کار گیری یه سوزن باریک و توخالی نخ رو از نزدیک استخون گونه به زیر پوست می فرستد. بعد سر دیگه نخ به ساختارهای داخلی عمیق تر پوست وصل می شه. نخ به آرومی بالا کشیده می شه، که با این کار پوست شل و بافت های زیر اون کشیده و سفت می شن. زائده های روی نخ هم در محل شکاف درگیر می شن. بعد دو سر نخ به زیر سطح پوست بخیه زده می شن. نخ ها زیر پوست باقی می مانند تا ساختار زیر سطح پوست رو حفظ کنن. قاعدتاً شما نباید پس از عمل کشیدن پوست صورت با نخ بتونین نخ ها رو ببینین یا احساس کنین. بعدا بدن با تولید کلاژن این حالت بالا اومده رو حفظ می کنه.

امتیازات و مشکلات روش های جور واجور کاشت و پیوند مو

تفاوتای عمل کوچیک کردن و لیفت سینه