در حالی که گوگل مشغول عرضه اینترنت یه گیگابیتی در بعضی نقاط آمریکا هستش و می خواد اونو گسترش بده، حالا نوبت به شرکت مخابراتی BT رسیده که اینترنت فوق سریع ۱۰ برابری خود رو رونمایی کنه. این سرویس به هر مشتری پهنای باندی بالاتر از بیشترین حد اینترنت شبکه رسانه ای المپیک لندن اختصاص میده.

چندیه استفاده آزمایشی از اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در تعدادی کارخانه شروع گردیده. BT این اینترنت رو در کنار سرویس قبلی ۳۳۰ مگابیتی کارخانه روی همون فیبرهای نوری راه اندازی کرده. جالبه بدونین که میانگین پهنای باند فعلی کاربران در بریتانیا ۱۲ مگابیت بر ثانیه س.

بی تی میگه این مرحله آزمایشی اولیه براساس تکنولوژی جدید فیبر با نام XGPON انجام شده که از راه شرکت چینی ZTE پیشرفت پیدا کرده. واسه دریافت این سرویس دفاتر اصلی کارخانه مورد آزمایش مستقیما با به کار گیری فیبرنوری به مرکز مخابراتی وصل شده. حالا این کارخانه که آرکول اسمشه اولین کار و کاسبی در بریتانیا هستش که از اینجور رکوردی در سرعت اینترنت استفاده میکرد.

بی تی امیدواره با اجرا این پیش نمایش موفق از سرویس جدید خود، بتونه به مشتریان بالقوه اش نشون بده که با همون فیبرهای نوری فعلی می تونن از سرعتای بسیار بالاتری بهره ببرن. پیشرفت مراکز رابطه و مبادله و لوازم کاربران، واسه ایجاد این فرق بسیار بزرگ کافی به نظر می رسه و احتیاجی به تغییر زیرساخت نیس.

اجرای این پروژه اول از منطقه Cornwall شروع می شه. چون قبل از این با پشتیبانی مالی اتحادیه اروپا، صدهزار خونه و مرکز اداری این بخش به شبکه فیبر نوری بی تی وصل شدن.

نگاهی به وضعیت جدید اینترنت در جهان

چقدر اینترنت کاربران خونگی گران می شه؟

اینترنت نارنجی