رنگ ها همه مفهوم و معنای مختص به خود را دارند و از دلیل زیبایی این بزرگ هستند رنگ ها معنا و هویت هر ماده ای  در دنیا هستند.
واضح است که اینک درک بهتری نسبت  به اهمیت رنگ ها دارید .زیرا رنگ ها تاثیر مهمی در نوع تفکر و هیجانات و احساسات بشری دارند. میتوان نتیجه گرفت استفاده از رنگ ها هم جایگاه مخصوص به خود را دارد.جالب است بدانید در ساختمان مرکزی گوگل از پلت های رنگی مختلفی برای تحریک خلاقیت کارمندان استفاده میشود . با پیشرفت تکنولوژی و علم اپتومتری دانشمندان دریافته اند که چشم ها به جهت رنگ ها متمایل میشوند و توجه فرد به رنگ ها جلب می‎شود . پس از این ویژگی چشم ها در مسائل مختلفی بهره برده می‎شود که عرصه تبلیغاتی نیز یکی از آن ها است . برای مثال میتوان به تبلیغات کوکا کولا یا مک دونالد اشاره کرد.
حتی در زمینه اسناد هم این مساله رشد چشمگیری داشته است .در نامه های رسمی از رنگ سفید  با سربرگ رسمی استفاده میشود ، یا در کارت های ویزیت از رنگ های شاینی با پیگمنت  بالا استفاده میشود .هم چنین درطراحی بروشورها می توان از پلت های رنگی مختلف استفاده نمود.
اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید
رنگ به عنوان یک جلوه نوری در گرافیک اسناد امنیتی  تاثیر و اهمیت بسیاری دارد و هم ارزش زیبایی شناسی و روان شناختی، از لحاظ ماهیت رنگ دارد و هم می تواند در بحث امنیتی، جنبه کاربردی آن را بررسی کرد. رنگ ها در اسناد مختلف، هم به شکل رنگ چاپی (مرکب) به کار می روند که برای عموم مردم ملموس است و هم به صورت اپتیکی قابل مشاهده هستند. منظور از رنگ های اپتیکی، انواع سازه های نوری مثل هولوگرام ها می باشند که دارای چرخش نوری و رنگ های اپتیکی جذابی هستند . نباید فراموش کرد که ایجاد هارمونی رنگ در اسناد امنیتی، به خصوص اسناد بانکی (اسکناس و چک پول) بسیار دشوار است. چرا که هماهنگی بین تمام ویژگی های امنیتی طراحی شده، برای  یک پارچه دیده شدن  بخشی از وظایف رنگ است و بیننده نباید آیتم ها را مجزا ببیند. علاوه بر این، رنگ ها در اسناد  باید حس امنیت را در مخاطب ایجاد کنند به همین دلیل همیشه از رنگ های سنگین وخنثی برای طراحی اسکناس ها استفاده می شود.
از لحاظ کاربردی رنگ ها قابل استفاده هستند و امنیت سند را نسبت به سیستم های کپی و اسکن تضمین کند. برای دست یابی به این مهم، نرم افزار های طراحی موجود و معتبر (مثل JURA و FORTUNA) ، یک چارت رنگی به طراح ارائه می دهد که با قرار دادن آن رنگ ها، در کنار هم، ترکیبی متضاد به وجود می آید که اسکنر ها و دستگاه های کپی به علت دیجیتال بودن سیستم کاریشان، توانایی بازسازی آن ها را ندارند.
در واقع دستگاه ابتدا یک رنگ بازسازی می کند، ولی رنگ بعدی (طبق چارت نرم افزار) که بلافاصله پس از آن چاپ شده است را نمی تواند بازسازی کند، چرا که این دو رنگ، مکمل یک دیگر هستند و عناصر سازنده آن ها به شدت متفاوت است. در نهایت دستگاه با هر میزان دقت، در بازسازی این دو رنگ دچار مشکل می شود.
یاحتی در چاپ فاکتور ها میتوان گفت این مساله بسیار صادق است .شاید فکرکنید رنگ در فاکتورها چه  معنایی میتواند داشته  باشد !؟ اما باید گفت درفاکتورهای رسمی از رنگ های آبی-زرد-سبز-قرمز-صورتی استفاده میشود.
یا در فاکتور های اطلاعات بیشتر در فاکتورهای غیررسمی از ترکیب رنگ های سفید با 5رنگ دیگر با کاغذ کربن لس اسفاده میشود . البته کیفیت رنگ های مورد استفاده و همچنین تخصص چاپگر و چاپخانه در ترکیب رنگ ها و تینت و شدت رنگ ها بسیار مهم و تاثیر گذار است . ازدیگر مسائل تاثیر گذار در رنگ و کیفیت رنگ و هم چنین کاغذ های  رنگی مورد استفاده در فاکتور ،ماشین های چاپ است.
اگر کیفیت ماشین های چاپگر پایین باشد یا دچار فرسودگی باشند
هم هزینه بر هستند هم وقت و تایم زیادی از چاپ خانه میبرند و باعث افت کیفیت و سرعت کار میشوند. صاحبان کسب و کار بخاطر اینکه در وقت و هزینه خود اولویت های مهم تری از منتظرماندن برای چاپ فاکتور فروش دارند، سفارش فاکتور خود را به شرکت های تخصصی چاپ میدهند . تا پرستیژ و اعتبار شرکت خود را افزایش دهند.
حالا بررسی میکنیم که فاکتور چیست و چه کاربردی دارد
فاکتور یک برگه سند تجاری است که در قبال فروش محصول یا ارائه خدمات فروشنده کالا برای خریدار صادر میکند و در آن مالکیت  کالا و تعداد و اقلام و حجم و گارانتی و دیگر موارد بیان شده میان فروشنده و خریدار در آن مشخص میشود . در واقع فاکتور یه  گواهی رسمی است که ثابت میکند این محصول توسط فروشنده به فروش رسیده و خریدار در قبال پرداخت وجه کالا و یا خدمات را تحویل گرفته است  فاکتورهای فروش فاکتور یا همان صورت حساب فروش ، یک برگه است که در آن نام محصول خریداری شده به همراه تعداد و قیمت آن نوشته میشود به طور کلی بخشهای اصلی که طراحی فاکتور را تشکیل میدهند باید شامل این موارد باشد : نام فروشگاه ،نام خریدار ،نام محصول خریداری شده ،تعداد محصول خریداری شده ،قیمت تکی محصول ،قیمت جمع کل محصولات ، تاریخ فروش . پس در نتیجه فاکتور یک اصل سند تجاری معتبر است  که قابلیت پیگیری هم دارد.
. شرکت چاپ فاکتور فروش متین با بهترین ماشین های چاپ فاکتور و بهترین متخصصین در امور چاپ فاکتور بهترین هم قدم و شریک تجاری برای رشد و پیشرفت کسب وکارها وسازمان ها است