اداره یک سازمان در قرن بیست و یکم از نظر بنیادی متفاوت از گذشته است. تجارت از بعضی جهات آسانتر است ، اما همچنین بسیار پیچیده تر و چالش برانگیز است.

در قرن بیستم ، یک تجارت کوچک فقط می توانست به صورت محلی فعالیت کند. امروزه ، می توان از فناوری مدرن بهره برد تا به طور بالقوه در کل بازار جهانی خدمت کند.

با استفاده از دیجیتالی شدن و تحول دیجیتالی ، می توانید نقش بیشتری در بازار داشته باشید. این دو اصطلاح بصورت متقابل استفاده می شوند ، اما تفاوت ظریف و مهمی بین آنها وجود دارد.

دیجیتال

در این مقاله ، ما به مفهوم بزرگتر و جامع تر تحول دیجیتال نگاه می کنیم ، اما ابتدا ، تفاوت این دو اصطلاح را بررسی می کنیم.

تفاوت بین رقمی سازی و تحول دیجیتال چیست؟

بزرگترین ویژگی تمایز بین دیجیتالی شدن و تبدیل دیجیتال هدف است. رقمی سازی به سادگی فرایندی است برای نوسازی یک تجارت موجود با فناوری جدید و فعلی.

از طرف دیگر ، تحول دیجیتالی مربوط به ادغام فناوری در یک تجارت است ، با هدف صریح حداکثر کردن یا حتی نوآوری – آنچه این فناوری می تواند برای شرکت انجام دهد.

به عنوان مثال ، تحول دیجیتالی فرآیند هزینه به معنای اعمال هرگونه فناوری فعلی برای پیشرفت اساسی در روند کار است.

بنابراین ، نرم افزار حساب هزینه آنلاین بدان معنی است که کاربران می توانند از تلفن های خود برای ارائه رسید استفاده کنند تا مسافران مشاغل دیگر نیازی به نگه داشتن هر کاغذ نداشته باشند. در حالی که وزارت دارایی می تواند به محض تشکیل هزینه ، اعلان های خودکار را دریافت کند ، به آن نگاه کنید ، و آن را در زمان واقعی تصویب یا رد کنید.

از منظر تجارت ، رهبران می توانند معیارهای هزینه را در طول یک سال بررسی کنند تا ببینند که در آن می توان به ناکارآمدیها پرداخت.

اکنون که ما تصور بهتری در مورد تفاوت بین دیجیتالی شدن و تحول دیجیتالی داریم ، بیایید به مواردی بپردازیم تا در مورد مشاغل شما آگاه باشند یا اینکه با تحول دیجیتال شروع به کار کرده ایم.

۱ ٫ چگونه می توانید تجارت خود را اکنون شروع کنید؟

این مهمترین سؤال و سؤالی است که می تواند باعث ترس و ناله شود. همه موافق هستند که تحول دیجیتال می تواند سودهای بزرگی برای یک تجارت کسب کند ، اما برای دیدن چقدر چیزها تغییر می کنند ، سازمان شما باید این سؤال را بپرسد:

اگر امروز کار خود را شروع کردید ، فناوری شما چگونه متفاوت خواهد بود؟ چگونه می توانید آن را گنجانید؟

به عنوان مثال ، یک کسب و کار که تازه شروع به کار کرده و سوابق معاملات مالی را آغاز می کند ، می تواند از نرم افزار مالی مدرن ، دارای گزینه های ذخیره سازی ابری ، و دسترسی آنلاین برای کارمندان مربوط استفاده کند ، بنابراین سوابق دیجیتالی ، انعطاف پذیر و به راحتی در دسترس را حفظ می کند.

از طرف دیگر ، شرکتی با یک اتاق بایگانی گسترده و موجود ممکن است تمایلی به انجام هزینه های رهایی از این سیستم ها نداشته باشد. در بسیاری از موارد ، تصمیماتی اتخاذ می شود که سعی کنند ارزش آن سرمایه گذاری اولیه ، قرن بیستم را با هزینه ی کارآمدتر شرکت حفظ کنند.

سرمایه گذاری

در همین روش ، افرادی که دارای کانالهای ارتباطی مستقر ، روشهای فروش و یا حتی پروتکلهای ارتباطی بین اداری هستند ، ممکن است از فناوری های جدیدی که عملکرد آنها را با سفارشات بزرگی بهبود می بخشد ، صرفنظر کنند ، در تلاش برای حفظ آنچه در حال حاضر وجود دارد ، خریداری کنند. و هزینه

ممکن است این سؤال برای مشاغل سنتی و مستقر دشوار باشد ، یکی از بهترین راهها برای دیدن چه نوع گزینه های تحول دیجیتال در دسترس است ، بازی کردن یک فرضیه برای تصور از شغل خود است.

ببینید چه فناوری هایی برای حداکثر بهره وری و نه حفظ ارزش سرمایه گذاری های قدیمی ایجاد می شوند. تغییر می تواند برای بقا حیاتی باشد ، زیرا برخی از تحلیل ها نشان می دهند شرکت هایی که به صورت دیجیتالی خود را تغییر نمی دهند ، در معرض خطر شرکت هایی هستند که به دنیا آمده اند.

۲ ٫ KPI ها طلا هستند

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) یکی از معیارهای ارزشمند سازمان برای بهبود شغل شما است.

برای اینکه دریابید که تحول دیجیتالی به بهترین وجه به تجارت شما کمک می کند ، باید KPI های مناسب را جستجو کنید. در هر شغل با کارمندان ، ادارات و روشهای مختلف کار که دارای نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد است متفاوت خواهد بود.

شما به یک راه حل سفارشی متناسب با نیازهای تجاری خود نیاز دارید ، نه یک راه حل عمومی. تنها راهی که می دانید به چه چیزهایی نیاز دارید این است که اگر KPI هایی را پیدا کنید که به شما مربوط هستند ، آنها را ردیابی کنید و سپس ببینید که در کجا ایستاده اید ، بنابراین می دانید چه چیزی را می خواهید برای بهبود یا رفع کنید.

راه حل

۳ ٫ همیشه به مسابقه نگاه کنید

هیچ شغلی در خلاء فعالیت نمی کند. هر کاری انجام دهید ، مشاغل دیگری نیز وجود دارند که همین کار را انجام می دهند و ممکن است آنها رقیب دوستانه یا باشندرقبای جدی

اما آنها همچنین از روشهای منحصر به فرد خود از فناوری استفاده می کنند ، بنابراین آنها چه کاری درست انجام می دهند؟

قادر به تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد این رقابت می تواند یک روش عالی برای یافتن مکانی برای شروع تحول دیجیتال باشد.

اهداف کسب و کار شما را مورد توجه قرار داده و مواردی را که می تواند بهبود بخشد ذکر کنید با داشتن اطلاعاتی درباره ضعف نام تجاری خود ، می توانید به دنبال رقبا باشید تا ببینید چه چیزی باعث می شود آنها در مناطقی که مهم هستند کارآمدتر سازند و چگونه می توانید برای مطابقت یا پیشی گرفتن از آنها تنظیم کنید؟

۴ ٫ به فناوری توجه کنید

انگشت نگه داشتن انگشت خود را بر روی نبض فناوری قبل از تحول دیجیتال ، به نظر می رسد که فاقد فکر است ، و با این وجود نادیده گرفتن آنچه در آنجا وجود دارد ، یک اشتباه اساسی است که حتی بزرگترین ، موفق ترین مشاغل می توانند ایجاد کنند. اگر تجارت شما از فن آوری ، نوآوری های آن و آنچه می تواند انجام دهد آگاه نیست ، ممکن است شما معمار سقوط شغل خود باشید.

دنیایی را تصور کنید که Borders Books از فناوری سفارش آنلاین آمازون دریغ نکرده و آنها را به عنوان یک تهدید جدی جدی گرفته است. تصور کنید که اگر سونی بیشتر به فرمت موسیقی دیجیتال توجه کرده باشد ، به جای اینکه به اپل پیشگام سفری انقلابی با iPod و iTunes بگذارید ، تصور کنید که چگونه متفاوت است.

افرادی که توجه به فناوریهای نوظهور را متوقف می کنند ، اجازه می دهند فرصتهای رشد آنها را پشت سر بگذارد. همیشه در مورد آنچه فن آوری های جدید می تواند انجام دهد برای بهبود فرآیندهای عملیاتی روزانه ، کارآیی تجارت و بهره وری کارکنان خود باز است.

۵ ٫ بازار خود را تماشا کنید

با عجله برای ادغام جدیدترین سیستم محاسبات ابری در زیرساخت های شرکت خود ، نباید پیگیری تغییرات در صنعت خود را فراموش کنید.

تماشای KPI ها برای کارمندان و عملکرد آنها کافی نیست. همچنین باید اطلاعات خود را در مورد بازار خود جمع آوری کنید و مهمتر از آن ، نحوه برخورد مشتریان و چشم اندازهای شما. آنها به دنبال چه می گردند؟ چگونه آنها آن را دریافت می کنند؟ چه چیزی آنها را از انجام کار با شما باز می دارد؟ چه نقاط درد جدیدی دارند؟

داده های بازار حیاتی است ، و بدون داده های خوب ، شما در عصر دیجیتال با موفقیت متحول نمی شوید.

تجزیه و تحلیل داده ها چیزی است که باید در کل شرکت شما به اشتراک گذاشته شود و هر بخش می تواند از دسترسی بیشتر به داده های بهتر بهره مند شود. حدیث قدیمی پیرامون دانش در مورد قدرت ، حقیقت تر از همیشه است.

۶ ٫ IT جدا نشده است

برای استفاده بیشتر از یک تحول دیجیتالی ، شرکت ها باید از این فکر خارج شوند که فناوری اطلاعات (IT) بخش یا بخش مشخصی در درون شرکت است که هیچ ارتباطی با بقیه مشاغل ندارد.

فناوری اطلاعات بخشی اساسی از عملکرد هر بخش در یک شرکت است یا حداقل در موفق ترین شرکت ها است.

تفاوت بزرگی بین یک شرکت وجود دارد که IT را به عنوان یک بخش پشتیبانی از فناوری تضمین می کند ، وقتی مشکلی در شبکه اداری رخ داد ، در مقابل شرکتی که از پایین به بالا IT را به عنوان بخشی از هر بخش ادغام می کند.

مشکلی

شرکتی که فن آوری اطلاعات را به عنوان بخشی روزمره از عملیات مشاهده می کند ، در صورت امکان ، از این فناوری به طور مؤثر استفاده خواهد کرد.