جانشین فرمانده ناجا گفت: هیچ فردی مجوز فروش آلات و ادوات نظامی و انتظامی مثل شوکر، افشانه رو نداره.

سردار احمدرضا رادان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ، در مورد خرید و فروش لباس نظامی، انتظامی و ادوات دفاع شخصی که در سطح شهر به فروش می رسد با اشاره به برگزاری جلسه ای در معاونت امنیتی وزارت کشور گفت: در این جلسه دستورالعملی در مورد فروش البسه و علائم نظامی و انتظامی مصوب شد که در صورت ابلاغ این دستورالعمل، مشکلات در این بخش کاهش می یابد.

ایشون با بیان اینکه هیچ فردی مجوز فروش ادوات که دارای جنبه نظامی و انتظامی مثل افشانه های گازاشک آور، شوکر، باتوم رو نداره گفت: در نتیجه هیچ فردی هم مجوز خرید این وسایل رو نداره.

رادان اضافه کرد: مرجعی در پلیس پیشگیری نیروی انتظامی وظیفه تشخیص اون رو داره که چه کسائی می تونن از شوکر، افشانه و دیگه ادواتی دفاع شخصی استفاده کنن که علاوه بر تشخیص و تایید این مهم آموزش های لازم در مورد چگونگی به کار گیری اون هم به این افراد ارائه می شه.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم در صورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد موضوع رو به مرکز فوریت های پلیس (۱۱۰) اعلام کنن که تا با اونا برخورد شه گفت: کسائی که از این وسایل استفاده کرد یا اون رو جفت و جور می کنه در گروه آدمایی هستن که از وسایل انتظامی سوء استفاده می کنن.

رادان با بیان اینکه یکی از راه های برخورد با این گونه افراد استفاده نکردن و نبود دریافت از این افراده گفت: استفاده کنندگان وقتی از محافل مخفی این وسیله رو جفت و جور می کنن باید بدونن که نوع استفاده هم غیرمجازه.

به گفته ایشون قانون واسه دارندگان، حمل کنندگان و استفاده کنندگان این گونه وسایل مجازاتی در نظر گرفته.