قضاوت بقیه درباره ما

از همون لحظه اول که با کسی واسه اولین بار دیدار می کنین، فورا می خواین برانداز کنین که اون چه کسیه و چی از خود ارائه میده. به خاطر همین ممکنه مراقب ویژگیای خاص و ثابتی مانند بی شیله پیله گی، مهربانی و هوش باشین.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack.org ؛ توجه داشتن به این صفات به شما کمک می کنه آزمایش کنین که می خواین این رابطه رو ادامه داده و به این فرد نزدیک تر شید یا نه.

اینجور قضاوتایی در مورد شخصیت می تونه در تصمیم گیریای مهم مثل ادامه یه رابطه عاشقانه، استخدام یه نفر یا قبول کردن یه پیشنهاد کاری به درد بخور باشه. بر این پایه، بقیه شخصیت شما رو قضاوت کرده و معلوم می کنن که کی هستین.

  1. دست خط شما

براساس مطالعه ای، روش نوشتن فرد و اندازه دست خط اون می تونه خبرهای موثقی درباره اون به شما بده. طبق این تحقیق که از راه National Pen Company انجام شده معلوم شد آدمایی که دست خط کوچیکی دارن، خجالتی ، موشکاف و دقیق و سختکوش ان و اونایی که خوش دوستی ترن، تلاش می کنن با دست نوشته های بزرگ تر، جلب توجه کنن.

اونایی که همه چیز رو جدی می گیرن، هنگام نوشتن، فشار بیشتری به نوشته وارد می کنن، درحالی که دست خطای سبک تر نشون میده نویسنده اش عاطفی و حساس تره.

  1. رنگ پوشش تون

براساس مقاله ای در Psychology Today، رنگی که بیشتر در پوشش تون استفاده می کنین یا شبیهش میشین، چیزای زیادی درمورد شخصیت تون میگه. آدمایی که زیاد از مشکی استفاده می کنن، حساس، هنرمند و متوجه جزئیات ان، اما اشخاصی که عاشق قرمزند، از زندگی بیشترین حد بهره رو می برن و در تلاشای شون پویشگرند.

آدمایی که سبز دوست دارن وفادار و بامحبت ان و اونایی که عاشق سفیدند، منظم و منطقی هستن. و کسائی که آبی رنگ مورد علاقه شونه، محکم ، حساس و باملاحظه نسبت به بقیه ان.

  1. جویدن ناخنای تون

رفتارای بدنی خاصی که تکرار می شن می تونن چیزای زیادی درباره شخصیت تون بگن. چگونگی عکس العمل بدن تون به شرایط، می تونه نشون دهنده ناشکیبایی، درموندگی، خستگی و نارضایتی باشه. مثلا ناخن جویدن، براساس تحقیقات، یعنی تمایل به کمال گرایی و نگرانی و بیشتر عصبی بودن.

اهمیت کفش در ظاهر شما

اهمیت کفش در ظاهر شما

  1. کفش‎ هاتون

به گفته روانشناسان، می تونین فقط با نگاه به کفش یه نفر،به درستی اونو قضاوت کنین. سرپرست تحقیقات، اومری گیلاث از دانشگاه کانزاس میگه، فقط با تخمین زدن قیمت، مدل، رنگ و نوع کفش می تونین تا ۹۰ درصد، شخصیت صاحب کفش رو حدس بزنین؛ مانند اندازه درآمدش، وابستگی سیاسی اش، جنسیت اش و حتی سن و سالش.

  1. چشماتون

چشمون شما آینه روح تون هستن. چشما می تونن چیزای زیادی درباره فرد بگن، به چی فکر می کنه و چه احساسی داره و این که فریب کار یا صادقه.

طبق تحقیقات، آدمایی که چشمای آبی دارن، نسبت به کسائی که چشمای تیره تر دارن، موافقت و سازگاری شون کمتره و احتمال اعتیاد به الکل درآنها بیشتره.

چشما از راه دیگه ای هم شما رو معلوم می کنن؛ ضعف در تماس چشمی پیوسته، نشون دهنده کمبود خود کنترلی و اراده ضعیفه.

  1. خوش قولی تون

این که چقدر دیر یا زود سرقرار یا به یه جلسه می رسید، می تونه تاثیر مثبت یا منفی در مورد ارائه شخصیت تون داشته باشه.

دیر رسیدن سر یه قرار مهم یعنی یه احساس و تصور منفی در مورد خودتون ارائه می دین در حالی که زودتر رسیدن سر قرار یعنی به وقت بقیه اهمیت می دین و هم انظباط ذهنی دارین و هم باانگیزه اید.

  1. چگونگی دست دادن تون

معلوم شده آدمایی که قوی دست میدن، اعتماد بنفس بیشتری از خود نشون داده و شخصیتی قوی و مطمئن از خود مشخص می کنن. اینجور اشخاصی احتمال برون گرا بودن و انگار بودن احساسات شون بیشتر بوده و احتمال خونسردی و آرامش شون کمتره.

اونایی هم که ضعیف دست میدن، اعتماد بنفس کمتری داشته و همیشه آسون ترین راه ها رو واسه دورماندن از رقابتا انتخاب می کنن. پیشقدم شدن در دست دادن می تونه فرق میان دیرجوش بودن و صمیمی و گرم بودن رو مشخص کنه.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

اختصاصی روانشناسی چیه