طراحی لوگو سخته! لوگوایی که به چشمون شما ساده میان همه معنی و معنی خاصی رو در خود دارن. این معانی معمولا با نوع فعالیت شرکت و اهداف کاری اونا رابطه مستقیم داره.

ممکنه در نگاه اول به لوگوا نتونین به معنی مخفی اونا پی ببرین. در این مطلب به معنی و رازای مخفی ۱۰ لوگو معروف نگاه میندازیم. شما از فهمیدن معانی این لوگوا حیرت زده میشین!

۱۰- معنی لوگو بیتس (Beats)

در نگاه اول ممکنه فکر کنین که این لوگو تنها یه حرف b درون یه شکل دایره ایه. درسته حرفی که داخل دایره می بینین حرف b یعنی حرف اول کلمه Beatsه. اما اگه کمی دقت کنین، دایره نشون دهنده سر یه انسانه و اون b هدفونیه که بروی این سر قرار داره. شرکت بیتس تولید کننده هدفونه.

۹– معنی لوگو آمازون (Amazon)

حتما لوگو آمازون رو تاحالا دیدین. لوگوی بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا. اگه در این لوگو دقت کنین،  یه فلش از حرف a شروع شده و به حرف z رفته. حرف a اولین حرف حروف الفبای انگلیسیه و حرف z آخرین حرف. این فلش به این معنیه که فروشگاه آمازون از a تا z هر محصولی که نام ببرین رو داره. هم اینکه در قسمت پایین حرف z یه فرو رفتگی رو مشاهده می کنین که از راه این فلش ایجاد شده. این فلش و فرو رفتگی نشونه لبخند هم هستن. به معنی لبخند رضایت مشتری از خرید در فروشگاه آمازون.

۸- معنی لوگو مای فونتس (My Fonts)

این سایت یکی از بزرگترین سایتای خرید و دانلود فونته. لوگو مای فونتس در نگاه اول ممکنه تنها نوشته My Fonts باشه. اما اگه به My توجه کنین می بینین که درواقع یه دست رو نشون میده. یعنی کاربر در این سایت می تونه به هر نوع فونتی که می خواد دست پیدا کنه.

۷- معنی لوگو لاین برد (Lion Bird)

یه پرنده می بینین یا یه شیر؟ Lion به معنی شیر و Bird به معنی پرنده س و در این لوگو شمام شیر رو می تونین ببینین و هم پرنده رو! حالت پرنده این لوگو پرای خود رو باز کرده و حالت شیر اون صورت یه شیره.

۶- معنی لوگو فد اکس (FedEx)

شرکت FedEx یکی از شرکتای معروف خدماتی پستیه. این لوگو تنها کلمه FedEx نیس. اگه به فضای سفید وسط حروف E و x دقت کنین یه فلش رو مشاهده می کنین. به معنی سرعت بالا و تحویل سریع بسته های پست از راه این شرکت.

۵- معنی لوگو یونیلیور (Unilever)

یونیلیور اجناس زیادی می سازه. بخاطر این لوگویی از حرف U با آیکونایی از بعضی از اجناس اصلی شرکت خود رو ساختن. روشی باحال واسه نشون دادن تنوع اجناس یه شرکت.

۴- معنی لوگو سان میکروسیستم (Sun Microsystems)

لوگو لوزی شکل سان میکروسیستم تنها یه شکل درهم نیس. از هر طرف اگه دو شکل روی هم قرار گرفته رو یه شکل در نظر بگیرین حرف S تشکیل می شه و دو حرف بعدی u و n رو نشون میدن. هر چقدر هم که لوگو رو بچرخوانید، از همه جهات قادر به خوندن کلمه Sun هستین.

۳- معنی لوگو تابلرون (Toblerone)

تابلرون از معروف ترین شرکتای شکلات سازیه. لوگو این شرکت یه کوه رو نشون میده. اما اگه کمی به قسمت خالی وسط لوگو دقت کنین، می تونین درون کوه یه خرس رو ببینین که روی دو پای خود وایس تاده.

۲- معنی لوگو آئودی (Audi)

لوگو شرکت خودرو سازی آئودی نمایانگر ۴ شرکتیه که با هم ترکیب شدن تا شرکت Audi رو بسازن!

۱ – معنی لوگو Hope for African Children Initiative

قسمت سفید رنگ نقشه قاره آفریقا رو نشون میده. اما اگه به رنگای دور و بر نگاه کنین، می تونین دو نفر رو ببینین. یه فرد بالغ و یه کودک.

بیشتر لوگوایی که همه روزه اونا رو پیش روی خود میبینیم معانی خاص خود رو دارن. در این لیست ما تنها ۱۰ لوگو رو به شما معرفی کردیم. اما لوگوهای زیادی هستن که با معانی مخفی هر روز در مقابل چشمون شمان.

لوگو باید معنی داشته باشه! اگه به دنبال طراحی یه لوگو اختصاصی و با معانی مربوط به کار و کاسبی خود هستین، پیشنهاد می کنیم به سایت www.mehrax.com سری بزنین. این سایت، سایت شخصی مهران موسوی، مدرس و طراح گرافیکه. در صفحه طراحی لوگو این سایت می تونین نمونه کارای بسیار حرفه ای رو ببینین و واسه کار و کاسبی خود یه لوگو سفارش بدین.

یا اینکه با مشاهده آموزش فتوشاپ این مدرس در سایت یوکسیم، خود طراحی لوگو رو یاد بگیرین و واسه سایت یا شرکت خود ایده پردازی و لوگویی رو طراحی کنین.

از لوگو خود می تونین واسه برند سازی در طراحی طرحای خود استفاده کنین. چه واسه طراحی کارت ویزیت، چه واسه طراحی بنرای تبلیغاتی! محدودیتی وجود نداره، هر طرحی که واسه فعالیت خود می زنید، لوگو خود رو بذارین تا بیشتر شناخته شید.

مهران موسوی

سئو چیه؟ چه اصولی جه سئو سایت باید انجام شه؟

صد برابر شدن درآمد سایتا با بهبود سئو سایت