مدارکی که برای تاسیس شرکت سهامی خاص لازم است

 

تهیه مدارک ثبت شرکت سهامی خاص به شرح ذیل :

  • تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص
  • تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره
  • کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و بازرسان در دفاتر اسناد رسمی و یا وکیل رسمی شرکت
  • کپی کارت ملی برابر با اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسان در دفاتر اسناد رسمی و یا وکیل رسمی شرکت

 

 

مدارک اشخاص حقوقی عضو شرکت سهامی خاص

 

 

  • در صورتی که اعضای هیئت مدیره سهامداران داران اشخاص حقوقی باشند. ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده در سربرگ شرکت و کپی شناسنامه و کارت ملی برابر شده نماینده شخص حقوقی

 

پیشنهاد می کنم که مقاله مدارک مورد نیاز تغییرات شرکت را مطالعه نمایید.

 

سهامداران خارجی عضو شرکت

 

  • در صورت داشتن سهامداران خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع و همچنین ارائه اصل و ترجمه به حالت نامه و اختیار نامه وکیل سهامداران خارجی اعم از حقیقی و حقوقی

 

افتتاح حساب برای شرکت

 

  • گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل مبلغ 1000000 ریال به حساب شرکت در شرف تاسیس، این حساب از طرف بانک محدود شده می باشد. در پایان تاسیس شرکت سهامی خاص و پس از انجام روزنامه رسمی آن، یک نسخه از روزنامه تاسیس شرکت را جهت فعال نمودن حساب شرکت لازم است.

 

 

 

سوء پیشینه برای اعضای شرکت

 

ارائه سوء پیشینه کلیه اعضای هیئت مدیره مدیرعامل متقاضی ثبت شرکت، البته در این مورد باید برای تمامی اعضا گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در سامانه هست را تیک زده شود. .که جدیدا در سامانه ثبت شرکت ها طوری طراحی شده که فقط کسانی که مورد نیاز هست اونا فقط بیان سوء پیشینه بگیرند.

 

اقرارنامه مدیریتی شرکت

 

نحوه ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی نبوده و هیچ گونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد ۱۱۱ و ۱۲۶ قانون تجارت برای آنها جهت عضویت عضویت در هیئت مدیره و مدیر عامل وجود ندارد. در در زیر همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است. نمونه متن اقرارنامه کلیه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل اختیار نمودند.  مشمول ممنوعیت مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی و مواد ۱۱۱ و ۱۲۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.

 

مقاله مدارک لازم برای افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص پیشنهاد می کنم. مطالعه فرمایید.