لوله کاروگیت برای کاربرد در شبکه های بدون فشار (ثقلی) طراحی شده لوله کاروگیت اند. لایه زرد درون این لوله ها موجب میشود تا سیالات در انواع مختلف به راحتی و بدون نیاز به فشار های بیرونی از درون آنها عبور کنند. در بخش ۳ با استفاده از کلگی میله های مذاب به شکل لوله مذاب در می آید .در تولید لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر دو میله مذاب وارد یک کلگی شده و یه صورت جداگانه تبدیل به لوله می شوند. همگی مدل های لوله کاروگیت با فرایند جدید تولید می شوند و با داشتن قیمت و کیفیت مطلوب رضایت مصرف کننده ها را جلب می نمایند. این فروشگاه ها با جلب اعتماد و رضایت مشتریان خود، فروش بی سابقه ای نیز داشته اند. لوله کاروگیت ، لوله ای است با جنس بدنه پلی اتیلن با دانسیته بالا که خرطومی شکل بوده و رنگ داخلی آن معمولا زرد رنگ و صیقلی است. لوله دوجداره پلی اتیلن تولید شده تحت عنوان لوله کاروگیت اسپیرال نوع پیشرفته و پیچیده تر لوله های کاروگیت می باشد. در بخش ۱ گرانول های پلی اتیلن به نسبت های مشخص با مستربچ های دوده رنگ زرد و Anti-UV مخلوط شده است و پس از خشک شدن به داخل اکسترودر منتقل میشود .

 

سپس لایه داخلی لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر اندکی جلوتر از خروجی لایه اول لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر از دای خارج شده وبه لایه کاروگیت خارجی لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر چسبیده و بر روی یک مندرل نسبتا کوتاه و خنک حرکت کرده ودر نهایت از کاروگیتور لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر با دمایی حدود ۵۰و ۶۰ درجه سانتیگراد خارج می شود. علاوه بر این، سپتیک تانک پلی اتیلن (HDPE) تا حدود ۵۰سال عمر کرده و قابلیت بازیافت نیز دارند. سپس امور آماده سازی بر روی آنها انجام شده و طی 5 مرحله تست (آزمون)، کیفیت و چگالی و میزان حرارت پذیری این مواد مورد بررسی قرار میگیرد. در بخش اول تولید پروفیل که خود به اندازه یک خط تولید لوله تک جداره است باید عمود بر بخش دوم قرار گیرد و این حالت L بودن علاوه بر طول زیاد باعث نیاز به فضای بسیار بیشتر از طول خط و در واقع هدر رفتن بخشی از فضای کار خانه می شود . لازم به ذکر است که برای لوله کوچک خود کاروگیتور هم مثل یک کشنده عمل میکند .سرعت چرخش قالب ها در کارو گیتور بر ساختار و کیفیت محصول تولیدی اثر میگذارد.

 

مسول کنترل کیفیت آزمون لازم را بروی مخلوط به منظور حصول اطمینان دارا بودن مشخصات لازم را از طریق آزمونهای ذیل انجام میدهد. برای حصول اطمینان از کیفیت محصول نهایی، کلیه ی مراحل تولید توسط دستگاههای اتوماتیک و همچنین توسط واحد کنترل کیفیت، کنترل می شود. از دیگر محصولات گروه تولیدی نشاگستر میتوان به تولید لوله دوجداره کاروگیت پلی اتیلن، لوله دوجداره اسپیرال، سپتیک تانک، منهول کاروگیت و انواع اتصالات کاروگیت اشاره نمود. همچنین متخصصین شرکت نشاگسترپردیس با ایجاد کاربری های مختلف دیگر از این لوله ها در جهت تولید سپتیک تانک و منهول و پکیج های تصفیه فاضلاب، کاربردهای این نوع لوله را افزایش داده اند. قیمت لوله کاروگیت با توجه به فاکتورهای مختلف مشخص میشود. از آن جایی که لوله در قطر های بزرگ امکان تولید به روش کاروگیت وجود ندارد لذا تولید آن ها به روش اسپیرال کاروگیت که تا قطر 3000 میلی متر نیز صورت میگیرد . وجود چین یخوردگی و فنری ساخت لوله کاروگیت در بخش بیرونی است و باعث می شود که لوله دارای استحکام و مقاومت در برابر فشار بالا و تنش باشد .

1- لوله های کاروگیت جهت انتقال پساب فاضلاب و یا استفاده در تونل سازی پل سازی ها و یا استفاده روکش کابل های فشار قوی استفاده می شود. این لوله دوجداره کاروگیت که به لوله پلی اتیلن فاضلابی هم معروف است ، از سایز 110 میلیمتر تا 5000 میلیمتر تولید می گردد. شرکت ناب زیست با هدف برطرف سازی تمامی نیازهای حوزه آب و فاضلاب کشور، در سال 1383 و با جذب نخبگان مهندسی ایران زمین تأسیس شده است و در مدت 17 سال فعالیت مستمر و قدرت خود، امروزه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات آب و فاضلاب کشور شناخته میشود. لوله کاروگیت یک لوله با پشته های موازی در سطح آن است. موج دار، در مورد لوله کاروگیت، اصطلاحی است که به پشته های موازی و مروارید اشاره می کند که یک لوله را به طور کامل محاصره می کند. این نوع از نوع جدید در صنایع مختلف و در شهرسازی مورد استفاده قرار گیرد در صورت استفاده از آن. معمولا در بخش آخر برای لوله کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر بعد از تانک خنک کننده کشنده قرار میگیرد بر خلاف لوله های تک جداره کشنده دارای فک های متحرک طویل نیست بلکه دارای شکل ساده تر چرخ مانند است که با توجه به ساختار کنگره ای دیواره خارجی لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر را به سمت جلو هدایت می کند.

 

با این حال لازم است که به معایب آن نیز نگاهی بیاندازیم. معمولا از لوله هایی که در تهیه و تولید آن ها تمامی استاندارد های لازم رعایت شده است برای صادرات به کار می گیرند. اگر قرار است لایه زیرین بعنوان زهکش نیز مورد استفاده قرار گیرد می توان از مصالح با دانه بندی بزرگتر و تمیز تر استفاده نمود به شرط آنکه اندازه دانه ها از اندازه مجاز بیشینه (یعنی 30 میلیمتر) تجاوز نکند. این آزمون برای بررسی مقاومت لولههای فاضلابی در مقابل وزنی که مستقیما روی آنها قرار میگیرد، انجام میشود. بنابراین همان طور که متوجه شدید قیمت لوله کاروگیت می تواند بسیار متنوع باشد. برای مثال لوله کاروگیت UPVC در مخابرات کاربرد دارد؛ به علاوه لولههای ۸ کیلونیوتن را میتوان برای جمعآوری آبهای سطحی مورد استفاده قرار داد. لوله­ کاروگیت بعنوان لوله­ ای انعطاف پذیر، هنگامی که به شکل مدفون (نصب در ترانشه) مورد استفاده قرار می­گیرد موضوع تغییر شکل ناشی از بارهای وارده اهمیت می­یابد.

 

در روش سنتی در بخش دای هد یک پروفیل چهار ضلعی با ابعادی بزرگتر از ابعاد مورد نظر تولید و با کشیدگی به ابعاد مورد نظر می رسد و در همین لحظه وارد حمام وکیوم شده و فشار منفی وکیوم شکل پروفیل را حفظ و همزمان آن را با آب خنک می کند .در سرعت های بالا وکیوم همیشه توانایی حفظ شکل را نداشته و تغییر شکل ایجاد می شود . همچنین قالب داخلی را می توان به صورت خمیده ساخت و در نتیجه پروفیل به صورت خمیده تولید می شود و دیگر نیازی به صرف انرژی برای خم کردن آن نیست که این کار در روش های قدیمی غیر ممکن است و همین طور به دلیل خم بودن پروفیل تغییر شکلی که در سیستم قبلی بر اثر خم کردن پروفیل مستقیم به وجود می آید در این سیستم اتفاق نمی افتد و در نتیجه تولیدی همراه با سرعت بالاتر خواهیم داشت .

 

این اتفاق ممکن است به دلیل زهکشی معمولا در زمین های کشاورزی ،زمین های ورزشی – تفریحی و زمین های در حال احداث ساختمان انجام می گیرد. فاضلاب، مجموعه ای از مواد زائد جامد و مایع است که توسط انسان تولید می شود؛ فاضلاب بسته به مکان تولید، به انواع مختلف فاضلابهای خانگی، صنعتی و کشاورزی دسته بندی می شود. همانطور که مشخصات لوله تولید گروه صنعتی ساز آب به عنوان برترین صادرکننده لولههای پلی اتیلنی و لولههای فاضلابی را ملاحظه می کنید دارای تمامی تاییدیه های وزارت صنعت و معدن در زمینه ساخت لوله می باشد و چندین سال به عنوان صادرکننده نمونه لولههای کاروگیت و پلی اتیلنی در کشور شناخته شده است. لوله های پلی اتیلنی با توجه به تغییرات مسیر خط لوله، میتوانند به آسانی خم شوند و در بسیاری موارد استفاده از اتصالات گران قیمت را در سیستمهای خطوط لوله حذف می کند. کارخانه روتنگران پارسه از سال 1380 در زمینه تولید انواع لوله تک جداره پلی اتیلن و لوله دوجداره پلی اتیلنی (لوله کاروگیت، لوله کورتیوب و لوله اسپیرال) و اتصالات فعالیت می کند که با توجه به کیفیت تولید و رعایت استانداردهای مربوط با بروز ترین دستگاه های تولید لوله با خطوط تولید ۲۴ ساعته در صدر جدول تولید کنندگان لوله های پلی اتیلنی قرار گرفته است .