اصول مقدماتی سئو

سئو و بهینه سازی سایت

اصول مقدماتی سئو

۳۰ مرداد ۱۳۹۵

سرفصلای راهنمای کامل سئو و بهینه سازی سایت

اصول مقدماتی سئو

شمام در بحث سئو (SEO) تازه کارین؟ تازگیا با معنی بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوگر آشنا شدین؟ علاقه دارین علم و اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیارین؟ راهنمای سئو واسه افراد تازه کار بیشتر از سه میلیون بار توسط خوانندگان سایت Moz مورد مطالعه قرار گرفته و اطلاعات جامعی رو واسه تبدیل شدن به یه متخصص سئو بهتون میده. پیشنهاد می کنم حتماً این مقاله ۱۰ فصلی رو بخونین.

سئو چیه؟

سئو یا بهینه سازی واسه موتورهای جستجو یه راه حل بازاریابیه که روی دیده شدن سایت در یافته های طبیعی (غیر پولی) موتورهای جستجوگر تمرکز می کنه. سئو در برگیرنده عناصر فنی و خلاقانه س که یه سایت واسه بهبود رتبه بندی، به دست آوردن ترافیک بیشتر و افزایش آگاهی در مورد برند خود به اونا نیاز داره. همونطور که میدونید (شاید هم نه!) سئو در برگیرنده مفاهم بسیاریه. از کلماتی که در سایت خود مورد استفاده قرار می دید تا نوع لینکایی که دیگه وب سایتا به سایت شما میدن، همه روی سئو موثر هستن. در بعضی موارد، سئو فقط روشیه که از راه اون، موتورهای جستجوگر می تونن ساختار سایت شما رو بفهمن.

سئو یا بهینه سازی سایت فقط واسه ساخت سایتایی که موتور جستجو پسند باشن، به کار نمی ره. از سئو در اصل، واسه بهتر کردن تجربه کاربری بازدید کنندگان یه سایت هم استفاده می شه. در نوین، ما فکر میکنیم که همه این حولوحوش باید خوب در کنار همدیگه قرار بگیرن تا سایت شما بتونه بهترین کارکرد رو از دید سئو داشته باشه.

تقریباً همۀ عوامل مهم در سئو، در این راهنما بیان شده. از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسبی که ترافیک بیشتری رو به سمت سایت شما روونه می کنه تا آموزشای لازم واسه لینک بیلدینگ و در آخر، بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوگر! همۀ این موارد به زبون ساده، در این راهنما بیان می شن. اگه فکر می کنین هیچ کدوم از این موارد رو خوب درک نمی کنین یا اطلاعاتی در مورد اونا ندارین نگران نباشین، شما تنها نیستین. خیلی از وبمسترها و صاحبان وبسایتا، اطلاعات چندانی دربارۀ سئو ندارن و ما می خوایم در این راهنما به شما کاربران عزیز کمک کنیم.

سئو چیه

به چه دلیل سایت من به سئو نیاز داره؟

بیشتر ترافیک وبسایتا توسط موتورهای جستجوگر بزرگی مثل گوگل، بینگ و یاهو تامین می شه. با اینکه رسانه های اجتماعی و بقیه سایتا می تونن در ایجاد ترافیک واسه سایت موثر باشن اما موتورهای جستجوگر اصلی ترین و اولین روش واسه گشت و گذار و پیدا کردن منابع اطلاعاتی واسه کاربران اینترنت به حساب میان. این یه واقعیته و فرقی نمی کنه که سایت شما چه نوع اطلاعات، خدمات، اجناس یا محتوایی رو در اختیار کاربران قرار میده.

موتورهای جستجوگر بسیار منحصر بفرد هستن چون می تونن ترافیک هدف دار واسه سایت شما تامین کنن چون که کاربران در موتورهای جستجوگر دقیقاً به دنبالِ محصول یا محتوایی هستن که شما ارائه می کنین. موتورهای جستجوگر رو میشه مثل یه بزرگراه در نظر گرفت که راه رو واسه کاربران صاف میسازن. اگه موتورهای جستجوگر نتونن محتوای سایت شما رو پیدا کنن یا محتوای شما رو در پایگاه داده خود اضافه کنن، مطمئن باشین فرصتی باورنکردنی رو واسه به دست آوردن ترافیک بیشتر (و در آخر مشتریان بیشتر) از دست دادین.

کوئری جستجو – کلماتی که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنن رو کوئری جستجو می گن. این کوئریا از اهمیت بالایی بهره مند هستن. تجربه نشون میده که ترافیک حاصل از موتورهای جستجوگر می تونه اندازه موفقیت یه سازمان رو تعیین کنه. ترافیک هدف دار به یه سایت می تونه درآمد، محبوبیت و دیده شدن یه تجارت رو به همراه داشته باشه. سرمایه گذاری روی سئو، اندازهِ برگشتِ باورنکردنی ای در مقایسه با بقیه روشای بازاریابی و تبلیغات داره.

سئو چیه

به چه دلیل موتورهای جستجو بدون سئو سایت منو نمی شناسن؟

موتورهای جستجوگر بسیار هوشمند هستن اما بازم به کمک شما نیاز دارن. موتورهای بزرگ هم همیشه در تلاش هستن تا فناوری خود واسه بررسی عمیق تر سایتا و ارائه یافته های بهتر به کاربران رو بهتر کنن. با اینحال، در کارکردِ موتورهای جستجوگر هم محدودیتی هست. در حالیکه سئوی درست و مناسب می تونه هزاران بازدید کننده وارد سایت کنه اما اقدامات نادرست در سئو می تونه مشکلات بسیار بدی روی یافته های موتور جستجوگر و در آخر دیده شدن سایت شما داشته باشه.

سئو، علاوه بر اینکه محتوای شما رو به موتورهای جستجوگر می شناساند می تونه رتبه بندی سایت شما رو هم زیاد کنه تا محتوای شما در دیدرس بازدیدکنندگان قرار بگیره. فضای اینترنت، روز به روز رقابتی تر می شه و شرکتایی که سئوی بهتری داشته باشن می تونن از بازدیدکنندگان و مشتریان به نفع خود استفاده کنن.

میتونم به تنهایی سئوی سایت خود رو انجام دهم؟

دنیای سئو کمی پیچیده س اما بیشتر افراد می تونن خیلی راحت پایه اونو بفهمن. حتی علم خیلی کم در مورد سئو هم می تونه فرق زیادی بسازه. آموزشای رایگان سئو به طور گسترده در سرتاسر اینترنت هست (مانند همین مقاله ای که مطالعه می کنین!). شما می تونین با تمرین همیشگی نکات سئو و اجرای اونا به هدف خود دست پیدا کنین.

بسته به وقتی که روی این کار صرف می کنین، تمایل و اشتیاقی که واسه یادگیری دارین و پیچیدگی سایتی که در اختیار دارین، ممکنه تصمیم بگیرین از یه متخصص واسه سئو سایت کمک بگیرین. شرکتایی که روی سئو کار می کنن با همدیگه متفاوت ان بعضی از اونا تمرکز خاصی روی موضوع دارن اما یه سریای دیگه از راه و روش عمومی تری بهره مند می برن. در هر صورت استخدام فردی که بتونه سئو سایت شما رو بررسی کنه و از اون پشتیبانی کنه، چیزی خوبه.

چه قسمتایی از این آموزش رو باید بخونم؟

اگه در مورد بهبود ترافیک سایت خود از راه موتورهای جستجوگر جدی هستین و آشنایی کافی با موضوع سئو ندارین، پیشنهاد می کنیم این راهنما رو از اول تا انتها بخونین. ما در این مقاله آموزشی تموم تلاش خود رو کردیم که سئو و موارد مهم اونو به صورت دقیق و به زبون ساده بگیم. درک درست هر بخش از این راهنما خیلی با اهمیته.

با امید به اینکه این آموزش بتونه نکات مبهم و مبهمی که در بخش آموزش سئو هست رو واسه شما عزیزان برطرف کنه. هم اینکه، اگه سوالی در مورد سئو یا آموزش لینک سازی براتون پیش اومده می تونین اونو با ما در میان بذارین تا کارشناسان ما پس از بررسی، سوالات شما رو به صورت دیدگاه یا یه مقاله جواب بدن.

منبع: MOZ

موضوع در رابطه سئو و بهینه سازی سایت

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین