در عصری که بازاریابی آنلاین برای موفقیت در تجارت مهم است ، می توان فراموش کرد که بازاریابی آفلاین را نیز فراموش کنید. با این حال ، این می تواند یک اشتباه بزرگ باشد.

درج داده های آفلاین در یک کمپین بازاریابی می تواند ROI بازاریابی آنلاین را از طریق بینش عمیق تر به مشتریان سازمان و رفتارهای آنها در دنیای واقعی تقویت کند.

بیشتر بازاریابان امروزی این موضوع را درک می کنند. آنها می دانند که مشتریان در حالی که در سفر خریدار حرکت می کنند ، بین دنیای فیزیکی و دیجیتال آزادانه جابجا می شوند.

دیجیتال

این امر باعث می شود از طریق اینترنت به صورت آفلاین – که به O2O نیز معروف است – بازاریابی راهی مؤثر برای دستیابی به مشاغل و مشتریان در همه نقاط لمسی برای ایجاد مشارکت و فروش است.

در این مقاله ، ما چگونگی بهینه سازی این رابطه را برای بهبود تجربه مشتری ، تعامل و آگاهی از برند بررسی می کنیم.

تجارت O2O چیست؟

در تجارت آنلاین به آفلاین (O2O) ، شرکت ها کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین خود را به عنوان مکمل به جای رقابتی رفتار می کنند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

     

  • کلیک کنید و جمع کنید – جایی که مشتریان محصولات را بصورت آنلاین خریداری می کنند و سپس آنها را در فروشگاه انتخاب می کنند
  •  

  • خرید آنلاین در طول یک دیدار فیزیکی
  •  

  • مواردی را که به صورت آنلاین به فروشگاه فیزیکی برگردانده می شود

در خرید کل Whole Foods آمازون نشان از اهمیت O2O نشان داده شد.

آمازون بیش از ۱۳ میلیارد دلار در این سرمایه گذاری سرمایه گذاری کرده است زیرا آنها واقعیت غیرقابل انکار را درباره مصرف کنندگان درک کرده اند: علیرغم همه جذابیت دستگاه ها و خدمات دیجیتال ، اکثر فروش ها هنوز هم در فروشگاه های فیزیکی اتفاق می افتد.

۷۶٪ از مشتریانی که در منطقه محلی خود به جستجوی محصولات یا خدمات می پردازند ، در طی یک روز به یک فروشگاه مراجعه می کنند و بسیاری از این بازدیدها منجر به خرید آنها می شود. برآوردهای Spotify نشان می دهد که بیش از ۸۰٪ فروش خرده فروشی در فروشگاه ها تا سال ۲۰۲۱ و احتمالاً فراتر از آن اتفاق می افتد.

این آمار مشخص می کند که یک کمپین بازاریابی کارآمد نمی تواند از چشم پوشی از استراتژی های آفلاین استفاده کند.

چگونه بازاریابان می توانند تجربه O2O را بهینه کنند؟

یک مطالعه IBM روشنایی در مورد چگونگی انتظار مشتریان امروز تجربه خرید هیجان انگیز و جذاب در فروشگاه ها ، مشابه آنچه که به صورت آنلاین ارائه می شود ، ارائه کرده است.

علیرغم این ، تقریباً ۹٪ از مارک ها برای پاسخگویی به این خواسته ها آماده نیستند. در نتیجه ، بسیاری از مارک ها در حال عقب افتادن هستند و باعث می شوند مشتریان از خدمات و تجربیاتی که در فروشگاه های فیزیکی دریافت می کنند راضی نیستند.

روش های بیشماری برای ارتقاء تجربه مشتری با استفاده از فناوری دیجیتال در سایت وجود دارد تا خرید یک زمان لذت بخش تر برای مصرف کنندگان و یک کارآیی سودآوری برای بازاریابان باشد.

بیایید به ۷ روش نگاه کنیم که مشاغل می توانند فعالیتهای بازاریابی آنلاین و آفلاین خود را بهینه سازی کنند:

۱ ٫ فعالیتهای آنلاین را برای انجام آفلاین مجاز کنید

یکی از بزرگترین گرایش های خرده فروشی ، خرید کلیک و جمع آوری است که بیش از ۷۰٪ مشتریان از امکان سفارش آنلاین کالا و جمع آوری آنها در یک فروشگاه مجاور استفاده می کنند.

این روش ساده بازاریابی به لطف خدماتی مانند Netflix و Uber که به دست آوردن آنچه می خواهیم بدون انتظار منتهی شود ، مستقیماً به خواسته مصرف کننده برای رضایت فوری ، که این یک نرم افزار است ، تبدیل می شود. این امر مشتریان بیشتری را به بازدید از مکانهای خرده فروشی فیزیکی ترغیب می کند و در نتیجه شانس خرید تکانشی افزایش می یابد.

۲ the از پتانسیل فناوری غوطه وری استفاده کنید

دنیای ما با پیشرفت فن آوری و ایجاد مزاحمت در صنایع ، به سرعت در حال تغییر است و فرصت های بیشتری را برای بسیاری از مشاغل ایجاد می کند.

واقعیت افزوده (AR) به کاربران امکان می دهد محصولات دیجیتالی را در دنیای فیزیکی مورد بازرسی و آزمایش قرار دهند و واقعیت های همپوشانی را در یک تجربه تعاملی ترکیب کنند که یک تجربه مشتری را کاملاً برخلاف سایر موارد ارائه می دهد.

یک نمونه از این دست ، بازار ماگنولیا است. این شرکت ادعا می کند که این فناوری به مشتریان این امکان را می دهد تا از تجربه الهام بگیرند ، همه از کف دست خود.

۳ ٫ شخصی سازی را با اطلاعات بینشی بهبود بخشید

طبق گفته کارآفرین ، مشتری معمولی تا زمانی که هفت بار در معرض پیام مارک قرار نگیرد ، خریدی انجام نمی دهد.

در حالی که این تعداد می تواند متفاوت باشد ، نکته روشن است: شرکت ها باید قبل از امکان فروش با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. در دنیای شلوغ و رقابتی آنلاین ، مخصوصاً برای مارک های جدید ، این مشکل سخت تر می شود.

کمپین های بازاریابی آفلاین می توانند رنج بکشند زیرا شرکتها بر اساس فرضیات به جای داده های سخت ، گزینه های ضعیفی را انتخاب می کنند. شخصی سازی به نتیجه رسیده است و شرکت هایی که در زمینه تجزیه و تحلیل داده ها سرمایه گذاری می کنند ، ایستاده اند تا در قالب یک خدمات شخصی تر و متناسب تر که به رفتارهای مخاطبان خود پاسخ می دهد ، مقدار زیادی کسب کنند.

از آنجا که ۸۰٪ از مصرف کنندگان احتمالاً از شرکتهایی که منافع خود را تأمین می کنند خریداری می کنند ، “بدیهی است که شخصی سازی چیزهای زیادی را در نظر می گیرد.

هدف این است که پیوند با مشتریان برقرار کنیم و به آنها بگوییم که به آنها گوش می دهید ، تا آنها را بفهمید و به طور کلی ، اثبات شرکت شما در تأمین نیازهای آنها بهترین است.

توانایی ارائه محصول مناسب در زمان مناسب ، تجربه ای بی نظیر را ایجاد می کند ، وفاداری به برند شما ایجاد می کند.

۴ Mobile اولویت بندی موبایل را اولویت بندی کنید

موبایل

همه ما می دانیم که دستگاه های تلفن همراه به جایی نمی روند. علاوه بر این ، آنها به سرعت به نیروی غالب تبدیل می شوند و مصرف کنندگان از دستگاه های خود روی رایانه های رومیزی استفاده می کنند.

آمارها نشان می دهد که آمریکایی ها هر روز ۴٫۵ ساعت به بالا روی تلفن هوشمند خود می گذرانند و ۸۰٪ هزاره ها با تلفن خود در نزدیکی می خوابند.

آنچه ممکن است تعجب آور باشد این است که این وسواس در مورد تلفن همراه ، پایان بازاریابی آفلاین نیست. Forrester گزارش می دهد که فروش سالانه تلفن های همراه از مرز ۶۰ میلیارد دلار به شمال رسیده است ، اما این تعداد در مقایسه با ۱ تریلیون دلار در فروش آفلاین که مستقیماً تحت تأثیر استفاده از تلفن همراه است ، نسبتاً اندک است.

دلار

در حالی که چشم انداز در حال تغییر است ، مارک ها می توانند تغییرات را ردیابی کرده و با آنها تکامل یابند تا امکان ارتباط با مشتریان در نقاط مختلف لمسی اعم از آنلاین و آفلاین فراهم شود.

TripAdvisor نمونه ای از مارک تجاری است که برنامه خود را به صورت آفلاین در دسترس قرار داده است و به مشتریان این امکان را می دهد که حتی در صورت اتصال به اینترنت گزینه ای از خدمات خود نباشند.

مشاغل همچنین می توانند با استفاده از فناوری beacon در فروشگاه های خود ، از انتقال عشق به تلفن همراه ، انتقال پیام به دستگاه های مشتری هنگام حرکت در اطراف مغازه ، اهرم کنند.

۷۱ of از خرده فروشان می توانند از چراغها برای ردیابی الگوهای خرید مشتری استفاده کنند و سپس بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنند و به ارائه خدمات بهتر بپردازند.

۵ ٫ پیوند KPI ها برای بازاریابی آنلاین و آفلاین

شرکت ها باید در بودجه ، سرمایه گذاری و استراتژی بازاریابی خود تصمیم های بزرگی بگیرند ، همه این موارد باید بالاترین ROI ممکن را تضمین کند. با انتخاب تنها نگاه به عملیات آنلاین و حذف مسیرهای آفلاین ، دستیابی به اهداف بازاریابی شما دشوارتر خواهد بود

شرکت های بیشتری در حال درک ارزش تراز KPI های خود برای بازاریابی آنلاین و آفلاین هستند ، با مطالعات نشان می دهد:

     

  • ۴۷٪ از شرکتها اکنون برای افزایش ترافیک و درگیری آنلاین مشغول استفاده از بازاریابی آفلاین خود هستند
     
  • برعکس ، ۶۸٪ از شرکت ها از بازاریابی آنلاین خود برای هدایت وفاداری به برند استفاده می کنند – یک هدف سنتی از بازاریابی آفلاین
  •  

  • ۶۵٪ شرکتها از فعالیتهای بازاریابی آنلاین برای تشویق تعامل آفلاین استفاده می کنند.

اگرچه تیم های تجارت الکترونیکی و کارمندان فروشگاهی تمایل دارند که به عنوان واحدهای جداگانه فعالیت کنند ، شرکت ها می توانند ابتکارات فروش و بازاریابی خود را تراز کنند ، به طوری که همه و همه چیز به سمت اهداف مشابه یکسان باشند.

۶ ٫ با کمپین خود انعطاف پذیر باشید

تعیین بهترین کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن یا مهمترین KPI هایی که هنگام سنجش موفقیت هر کمپین بازاریابی تعیین می شوند ، همیشه آسان نیست.

در منظر دیجیتال ، وضعیت خرده فروشی به طرز چشمگیری در حال تغییر است ، که هم در بازاریابی آنلاین و هم به صورت آفلاین تأثیر می گذارد.

عوامل زیادی تغییر می کنند ، از جمله:

     

  • مشتریان و خواسته های آنها
  •  

  • مهارت و تجربه شرکت
  •  

  • قابلیت های عملکرد
  •  

  • رقبا و استراتژی های آنها
  •  

  • دانش ما در مورد شرکت های خودمان

در نتیجه ، غیر ممکن است فقط KPI های خود را تنظیم و فراموش کنید. چیزی به عنوان یک مجموعه کامل وجود ندارد.

هنگامی که شرکت ها می خواهند کمپین آنلاین و آفلاین خود را بهینه کنند ، مهم است که این موضوع را در نظر بگیرید و فکر کنید که KPI ها را برای تغییر یا بازنشستگی انتخاب کنید.

۷ ٫ توسعه آنلاین و SEO آنلاین آنلاین

برای بسیاری از شرکت ها ، SEO آفلاین به نوعی رمز و راز است. بسیاری معتقدند که عدم رعایت SEO در بازاریابی آفلاین ، معتقد است که هیچ تاثیری در عملکرد آنلاین شما ندارد.

وقتی مشتریان یک شرکت از طریق جستجوی ارگانیک پیدا می کنند ، واضح است که سئو آنلاین به خوبی کار می کند. این امر باعث می شود انتظارات بیشتری برای تعامل آفلاین وجود داشته باشد زیرا مصرف کنندگان با اطمینان بر اساس بررسی های کاربران ، اثبات اجتماعی و حضور خوب آنلاین به فروشگاه های فیزیکی نزدیک می شوند.

درست همانطور که سئو باید به مردم و نه ماشین ها بازاریابی کند ، شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که سرویس آفلاین آنها از نظر مصرف کننده محور است. این باید سئوی آنلاین شما را منعکس کند ، بر ارزش و ارتباطاتی که بازاریابی آنلاین شما ایجاد کرده است.

تراز مهم موفقیت است

تخفیف تأثیر فعالیت های آفلاین در عملیات آنلاین شما آسان است. با توجه به اینکه تحولات دیجیتالی برای بسیاری از مشاغل اینچنین مورد توجه قرار گرفته است ، قابل درک است که بسیاری از شرکت ها تصمیم می گیرند به شدت روی بازاریابی آنلاین تمرکز کنند.

با این حال ، علی رغم حرکت به سمت دیجیتالی شدن ، شرکت ها باید به یاد داشته باشند که هنوز هم به انسان ها می فروشند. مردم به ایجاد ارتباط با سینه بند اهمیت می دهندو دنبال تجربیات لذت بخش باشید. در بسیاری موارد ، این بدان معنی است که برای انجام خرید خود به فروشگاه های فیزیکی مراجعه می کنید.

بازاریابان باید به دنبال راه هایی باشند که کانال های آنلاین و آفلاین آنها بتوانند یکدیگر را تکمیل کنند تا کمپین های بازاریابی آنها هم تراز شود. با استفاده از فناوری های جدید مانند بینش داده ها ، برنامه های فروشگاه و چراغ ها ، شرکت ها می توانند تلاشهای شخصی سازی را افزایش داده و با پایگاه مشتری خود به صورت آفلاین ارتباط برقرار کنند.

آنها همچنین می توانند از شیوع کاربران تلفن همراه استفاده کرده و بر روی ارضاء خواست اصلی برای خدمات سریعتر و بهتر کار کنند.

شرکتهایی که بر پایه اصول سنتی بنا شده و رویکرد مشتری محور را اتخاذ می کنند ، می توانند شهرت و قدرتمندتری را چه از طریق اینترنت و چه آفلاین ایجاد کنند ، وفاداری مشتری مورد نیاز را برای موفقیت آمیز تر در بازاریابی خود پرورش دهند.

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا