هر بازاریاب می خواهد رهبری ، ثبت نام و مشترکین بیشتری داشته باشد – بدون اینکه هزینه زیادی بپردازید. و در حالی که دستیابی به این نتایج در اکثر موارد ممکن است یک رویا باشد ، اگر به سادگی زمان نشستن و خلاقیت را داشته باشید ، می توانید با بازاریابی خود چلپ چلوپ بزرگی ایجاد کنید. برای “واو” کردن مشتریان خود نیازی به هزینه زیادی ندارید. تفکر خارج از صندوق ، شما را از هر دلار دیگری که ممکن است دورتر خواهد کرد. در اینجا یازده استراتژی بازاریابی غیر معمول وجود دارد که می توانید برای رشد و پیشرفت کار خود استفاده کنید.

خلاقیت

۱ ٫ از تاکتیک های مخفی کاری برای گرفتن مشتریان رقیب خود استفاده کنید.

هر شرکتی می خواهد مشتریان را از رقبای خود بدزدد ، اما اکثر آنها آن را در اولویت اول خود قرار نمی دهند. اگر شما یک رقیبی دارید که کالای مشابهی را ارائه می دهد ، اما به مشتریانش نتایج خوبی نمی دهد ، می توانید این افراد را هدف بگیرید.

به عنوان مثال ، وقتی Airbnb راه اندازی شد ، تعداد زیادی از رقبای مشابه در فضا داشتند. این غول مسافرتی با کمپین های ایمیل به مشتریان آن رقبا رسید که افرادی را که فرصت برای ماندن در خانه هایشان در Craigslist داشتند ، هدف قرار داد. ضربه گیر؟ به نظر می رسد که ایمیل ها از یک کاربر دوستانه دیگر Craigslist است که به آنها اجازه می دهد تا درباره این سایت بدانند. این نوع از تاکتیک های مخفی خطرناک است ، اما برای Airbnb واقعاً پرداخت شده است.

۲ customers با هدیه دادن مشتریان خود را شگفت زده کنید

هدیه دادن چیز جدیدی نیست. بسیاری از مشاغل از آنها برای جلب علاقه استفاده می کنند. اما وقتی آنها را به سطح بعدی می برید چه اتفاقی می افتد؟ شمعهای الماس وقتی تصمیم گرفتند یک حلقه به ارزش ۱۰ ، ۱۰۰ دلار ، ۱۰۰۰ دلار یا ۵۰۰۰ دلار را با هر سفارش شمع درج کنید.

دلار

محصول خاموش شد. شمع های الماس درآمد خود را تنها در ۱۸ ماه به یک میلیون دلار رسید. در سال ۲۰۱۳ ، این شرکت به عنوان یک تجارت الکترونیکی اینترنتی E-Retailers 2013 “Hot 100” سایت های تجارت الکترونیکی در کنار واربی ​​پارکر و سایر مارک های قدرت اینترنت شناخته شد. این اقلام هدیه شده به سطح دیگری است. این همه در مورد درک آنچه مشتریان شما را دوست دارند و آنها را با چیزهای رایگان شگفت زده می کند! البته بیشتر حلقه های موجود از نوع ۱۰ دلاری هستند ، بنابراین شمع ها برای جبران آن قیمت قیمتی دارند. شرکت در این روند هیچ پولی را از دست نمی دهد.

قیمت

۳ in مارک دیگری را بیاورید

آیا برای نام تجاری خود نیاز به قرار گرفتن در معرض بیشتر دارید یا می خواهید مخاطبان جدیدی را هدف قرار دهید؟ مارک دیگری را بیاورید (این یک رقیب نیست!) که می تواند به شما در تحقق اهداف خود کمک کند. به عنوان مثال از Spotify و Starbucks استفاده کنید. با استفاده از ادغام برنامه ، مشتریانی که آهنگی را که در Starbucks شنیده اند می توانند از برنامه برند استفاده کنند تا دریابند که چه چیزی است و آن را در Spotify پخش می کنند و گوش و گوش بیشتری به هر دو مارک می آورند.

۴ a برنامه ارجاع را راه اندازی کنید

اگر می خواهید پیروان خود را به سرعت رشد دهید ، بازاریابی ارجاع می تواند بهترین شرط بندی شما باشد. برنامه های ارجاع به مشتریان این امکان را می دهد تا محصول شما را برای شما تبلیغ کنند. این یک مفهوم ساده است ، اما مشاغل کوچک از آن به اندازه کافی استفاده نمی کنند. واقعیت این است که ، شما نیازی به بودجه یک شرکت بزرگ برای پرداخت بازیگران یا شخصیت های ورزشی ندارید. افراد “واقعی” غالباً تأثیرگذارتر از لیست کنندگان A هستند.

خبر خوب این است که شما لازم نیست برنامه ارجاع خود را از ابتدا برنامه ریزی کنید. ابزاری مانند سفیر می تواند به شما در انجام کلیه جزئیات برنامه خود کمک کند ، بنابراین می توانید با تبلیغ خلاق شوید.

۵ stick برچسب ها را هدیه دهید

نکاتی را از تالار برق Reddit بنویسید. استیکرها ممکن است به نظر برسد که راهی آسان و مضحک برای رشد و توسعه کار شما باشد ، آنها می توانند تأثیر زیادی بگذارد. با هدیه دادن برچسب های رایگان (یا موارد مختلف بازاریابی سریع ، آسان و ارزان) و ترغیب افراد به ارسال آنها در اماکن عمومی ، می توانید چشم خود را به برند خود جلب کنید. هنگامی که او سایت اجتماع Reddit را راه اندازی کرد ، الکسیس اوهانیان ۵۰۰ دلار برای استیکرها هزینه کرد – تنها سرمایه گذاری بازاریابی وی. وی به سراسر کشور سفر کرد و برچسبها را در مکانهای مرئی قرار داد و به غریبه ها داد. و اینگونه است که انجمن وب انجمن متولد شد. برای سفارش برچسب به صورت عمده از یک سایت قابل اعتماد استفاده کنید. اگر صدها چاپگر را چاپ کنید StickerMule تخفیف های بزرگی را ارائه می دهد.

۶ cont مسابقه عکس را اجرا کنید

مسابقه عکس روشی ارزان و آسان برای جذب مشتری بالقوه با برند شما است. ورود آنها آسان است (هرکسی می تواند با برچسب های خاص شما عکسی در فیس بوک یا اینستاگرام ارسال کند) ، و آنها محتوا تولید عالی کاربر را برای شما فراهم می کنند که می توانید از مجاری دیگر استفاده کنید. یک جایزه یا تخفیف ویژه به برنده پیشنهاد دهید و فراموش نکنید که از آنها بخواهید مقداری را به اشتراک بگذارندچیز در مورد مارک شما که در حال اجرا باید مورد توجه قرار گیرد. از کارخانه آبجو Harpoon دیدن کنید – آنها در مسابقات عکس عالی رهبر هستند.

۷ ٫ به مسابقات ویدیویی امتحان کنید

مشابه مسابقات عکس ، مسابقات ویدئویی راهی عالی برای تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر است. گرچه بسیاری از افراد وقت خود را برای فیلمبرداری به همان اندازه که می خواهند برای گرفتن عکس بگیرند ، به احتمال زیاد محتویات جذاب تری می گیرید ، از آنجا که قرار دادن خود در آنجا با فیلم ، نیاز به فکر و تلاش بیشتری دارد. این بدان معناست که شما همچنین محتوای با کیفیت را خواهید گرفت که بعدا می توانید دوباره از آن استفاده کنید. می توانید مسابقات ویدیویی را در Twitter ، Facebook ، یوتیوب یا کانالهای مشابه دیگر اجرا کنید.

این مسابقه ویدئویی از VerveGirl از vloggers زیبایی خواسته است تا فیلم هایی از بهترین آموزش های زیبایی خود را ارائه دهند. Vlogger ها فرصتی پیدا کردند که مهارت های خود را به مخاطبان عظیمی نشان دهند و فیلم های با کیفیت بالا ابزار تبلیغاتی خوبی برای Verve بودند.

دلیل دیگر موفقیت این محتوا این بود که VerveGirl روزانه جوایز روزانه ای را به رأی دهندگان اعطا می کرد – آنها را تشویق می کرد که هر روز به دنبال شانس بیشتری باشند. این کمک کرد تا این مسابقه تنها در دو هفته بیش از ۱۴۰۰ شرکت کننده کسب کند.

۸ the کارشناسان را کپی کنید

بعضی اوقات ، خلاق بودن به معنای کپی کردن از شخص دیگری است. به نظر می رسد ضد کارآمد است ، اما انجام آنچه قبلاً برای شخص دیگری کار کرده است می تواند به روش بزرگی به سود شما باشد. به سایتهایی مانند Buzzfeed و Upworth و مطالبی که تولید می کنند نگاه کنید. این محتوا دائماً ویروسی می شود و به اشتراک سهم می رسد. در حالی که ممکن است مخاطب و موضوع محتوا متفاوت از شما باشد ، ایده خوبی است که ببینیم این مارکها به درستی انجام می دهند و از آنها یاد می گیرند. به طور خاص ، به عناوین ، ساختار محتوا و نحوه تبلیغ آنها در پست ها نگاه کنید.

۹ product محصول خود را به چالشی تبدیل کنید

یکی از بزرگترین چالش های مربوط به کمپین های بازاریابی ویروسی این است که پیوند دادن محتوای ویروسی به محصولات واقعی شرکت معمولاً دشوار است. با قدم گذاشتن در برابر روند و تبدیل محصول خود به کانون فعالیتهای بازاریابی ویروسی ، می توانید دو هدف را تحقق بخشید. به عنوان مثال: شرکت های غذایی که از مشتریان خود می خواهند عطر و طعم عالی بعدی این برند را ایجاد کنند ، مانند این کمپین از Lay. برای ساختن این کار برای شما ، نیاز خود را برای حل محصول پیدا کنید و آن را برای حل آن نیاز به چالش دیگران تبدیل کنید. آنها مجبور خواهند شد برند شما را در تمام مراحل مورد توجه قرار دهند.

۱۰ business تجارت خود را به عنوان یک بستر دعوت شده شروع کنید

ما به عنوان مصرف کننده آنچه را که نمی توانیم می خواهیم. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، برای ایجاد علاقه اضافی ، سایت خود را در لیست منحصر به فرد مشتریان برای شروع کار انتخاب کنید. وقتی برای اولین بار شروع به فیس بوک و پینترست کرد. وقتی یک نفر دسترسی پیدا کرد دوستانشان دسترسی هم می خواهند. در سال ۲۰۱۳ ، صفحه اصلی Slack به کاربران گفت که آنها مجبورند برای استفاده از این محصول دعوت نامه دریافت کنند. (تصویر زیر را ببینید). بسیاری از مارک ها با موفقیت از این تاکتیک برای رشد پایگاه های کاربران استفاده کرده اند.

۱۱ ٫ از هشتگ های محبوب استفاده کنید

عضویت در موضوعات هفتگی هشتگ (از طریق توییتر) ، مانند #FlashbackFriday یا #ThrowbackThursday می تواند تعداد نماهای مورد نظر خود را برای برند شما به دست آورد. با شرکت فعالانه در هزاران یا حتی میلیون ها نفر از مردم در حال استفاده ، شما یک شرکت کننده فعال در جامعه می شوید و به روشی از مخاطبان فراتر از تعداد معمولی پیروان خود دسترسی دارید.

پایگاه دنبال کننده خود را رشد دهید

برای رشد پایگاه پیروان خود و ایجاد شغل خود ، باید با پیام های منحصر به فرد ، ایده های جالب سرگرمی و محصولات جامد ایستادگی کنید.