چک لیست کار در منزل
یکی از مهمترین قسمت های هر کار شروع کاراست. زمانی که می خواهید یک کسب و کاررا شروع کنید باید بتوانید به سوالات مهمی که در ادامه مطرح خواهیم کرد پاسخ دهید.در واقع اگر نقشه راهی نداشته باشید نمی توانید در هیچ کاری موفق شوید. پس باید بادقت سوالاتی را که از شما خواهیم پرسید پاسخ دهید تا بتوانیددر حوزه فعالیت خود موفق شوید.

چه هدفی برای کار در منزل دارید و می خواهید چگونه به درآمد برسید؟

اولین و مهمترین بخش راه اندازی یک کسب و کار خانگی این است که هدفی را برای خود مشخص کنید. یعنی اگر می خواهید فرد موفقی باشید باید به این نکته توجه داشته باشید که :

چه میزان توقع از درآمد خود دارید؟
آیا می خواهید درآمدبالایی داشته باشید؟
آیا به یک حقوق ماهیانه در حد امرار معاش رضایت دارید؟
بگذارید با مثال بسته بندی حبوبات مسئله را برایتان روشن کنیم اگر می خواهید بسته بندی حبوبات انجام دهید این هدف شما می شودورسیدن به درآمددر این شغل به این صورت است که شما از طریق سرچ در اینترنت می توانید اشخاصی را که دنبال این خدمت هستند پیدا کنید و شروع به کار کنید.

و یا به صورت سنتی با شرکت هایی که در زمینه پخش حبوبات فعالیت می کنند قرار داد ببندید.اما اگر اهداف بزرگتری مانند راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی حبوبات دارید و می خواهید کسب درآمد از اینترنت را با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش حبوبات شروع کنید باید بسیار عمیق تر موضوع را بررسی کنید.یعنی شما باید اطلاعات بازاریابی و تیم فنی خوبی داشته باشید.اما در عوض درآمد بسیار بالاتری خواهید داشت.

برای انجام کارهای مختلف در منزل به هیچ مجوز رسمی نیاز نیست.
زمانی که شما می خواهید یک کسب و کار سنتی راه اندازی کنید دریافت مجوز های لازم بسیار برای شما دست و پاگیر می تواند باشد. علاوه بر آن هزینه هایی هم برایتان ندارد.اما زمانی که می خواهید کسب درآمد از اینترنت را شروع کنید نیاز به هیچ مجوزی نداریدو این بسیار خوب است.

کار در منزل می تواند هزینه های حمل و نقل شما را کاهش دهد.
ممکن است شما هزینه هایی را به صورت ماهیانه برای حمل و نقل و رفت و آمد خود بپردازید و حتی بعضی از مواقع به دلیل دور بودن محل کار شما ممکن است این هزینه بسیار زیاد باشد .

یا اینکه ممکن است مجبور به ترک شهر محل زندگی خود شوید اما کار در منزل این مشکلات را ندارد.

افراد در محیط خانه به راحتی تمامی امورات خود را مدیریت می کنند.
با کار در منزل شما زمان بیشتری برای مدیریت و انجام امورات شخصی خود دارید. به عنوان مثال : می توانید بیشتر در کنار خانواده باشید و یا وقت بیشتری را برای تفریح و لذت بردن از زندگی داشته باشید.

با کار کردن در منزل شما مدیر زمان خود هستید.و می توانید به راحتی به دیگر امور شخصی خود برسید.
زمانی که شما در بیرون از منزل مشغول به کار هستید ممکن است نتوانید به درستی زمان خود را مدیریت کنید و یا خستگی باعث شود که نتوانید بعضی از امورات خود را انجام دهید به عنوان مثال نتوانید ورزش را در برنامه هفتگی خود بگذارید اما با کار در منزل می توانید این مشکلات را حل کنید.

معایب کار در منزل :
همه مسئولیت ها بر دوش خودتان است
ازآنجایی که شما نیرویی ندارید انجام تمام کارها به عهده خودتان است به عنوان مثال : مجبورید که کارهای حسابداریتان را در کنار ارسال کالا خودتان بر عهده بگیرید.

اما اگر مقداری تحمل کنید و کسب و کارتان را رشد دهید می توانید این کار ها را در آینده زمانی که موفق شدید به دیگران واگذار کنید.

درآمد شما بستگی به میزان فعالیت شما دارد.
از آنجایی که خودتان کارفرمای خودتان هستید.دیگر از حقوق بگیری خبری نیست و شما نمی توانید منتظرباشید که شرکت یا شخصی به شما حقوقی پرداخت کند.بنابراین شما باید بسیار بیشتر تلاش کنید تا بتوانید موفق شوید.به عنوان مثال : اگر بیشتر بازاریابی انجام دهید احتمال دارد درآمد بیشتری داشته باشید.

 

درچه حوزه ای می خواهید فعالیت کنید؟
یکی از حساس ترین قسمت های کسب و کار های خانگی انتخاب حوزه فعالیت کسب و کار است.اما نگران نباشید اگر مرحله اول را به درستی انجام داده باشید و هدفتان را مشخص کرده باشیدبه راحتی می توانید از پس این قسمت هم برآیید.در این بخش شما باید مشخص کنید که دقیقا در چه زمینه ای می خواهید فعالیت داشته باشید.به عنوان مثال کسی که می خواهد صنایع دستی تولید کند و از طریق فضای آنلاین بفروشد نیاز به مواد اولیه یا سرمایه اولیه دارد اما کسی که تعمیر لوازم خانگی انجام می دهد می تواند بدون سرمایه هم شروع به کار کند.سعی کنید برای انتخاب حوزه فعالیتتان از علایق خود استفاده کنید.

آیا حوره فعالیتتان را بررسی کرده اید؟

تنها انتخاب حوزه فعالیت نمی تواند شما را به درآمد برساند. شما بایددر هنگام انجام این مرحله به این نکته دقت داشته باشید که کسب و کارهایی را انتخاب کنید که درآمد زا هستند و به صورت بالقوه کسانی وجود داشته باشند که به دنبال کالا و یا خدمات شما باشند. به عنوان مثال دیگر کسی به دنبال خرید قطعات ژیان نیست و اگر شما قطعات ژیان بفروشید قطعا نمی توانید درآمد داشته باشید.و ورشکست خواهید شد.شما می توانید حوزه فعالیت خودتان را با ابزارهایی که در اینترنت هستند بررسی کنید و در نهایت تصمیم گیری کنید.

آیا برای خود و کسب و کارتان برنامه ای دارید؟

بعد از اینکه حوزه فعالیت خودتان را انتخاب کردیدباید برنامه مشخصی برای خودتان داشته باشید.البته اگر می خواهید کاردرمنزل را تبدیل به یک کسب و کار پولساز کنید.باید اهدافی را که می خواهید به آن برسید مشخص کنید.وبرنامه مشخصی برای رسیدن به این اهداف تنظیم کنید.

وقتی صحبت از کسب درآمد و پول درآوردن می‌شود بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای کسب درآمد یا باید جایی کار کنند و در ازای صرف زمان حقوق مشخصی دریافت کنند و یا اینکه باید یک پول بسیار زیادی داشته تا با خرید تجهیزات و امکانات مختلف بتوانند کسب و کاری را راه‌اندازی کرده و به درآمدهای بالا برسند، این در حالی است که افراد پولساز که ذهن خلاق و پولسازی دارند با استفاده از توانمندی‌ها و امکانات خود دست به کارشده و پله به پله قله‌های اوج ثروت را فتح می‌کنند. در این مقاله سایت مدیرپولساز می‌خواهیم به نحوه کسب درآمد با امکانات موجودی که هر فردی دارد و می‌تواند از آن‌ها درآمد کسب کند بپردازیم:

 

کسب درآمد حالت‌های مختلفی دارد که بسته به شرایط افراد و ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی که دارند می‌تواند متفاوت باشد؛ اما به طور کلی کسب درآمد با استفاده از توانمندی‌ها و امکانات به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

۱-کسب درآمد در خانه
۲-کسب درآمد در جامعه
در گام اول افراد هر دو گروه ابتدا باید امکانات و توانمندی‌هایی که دارند را به درستی شناخته و آن‌ها را در دولیست جداگانه یادداشت کنند زیرا با کمک این دو برگه می‌توانند با استفاده از امکانات و توانمندی‌هایی که دارند فرصت‌های مناسب برای کسب درآمد را پیداکرده و سپس با برنامه‌ریزی و بررسی روندهای کسب در آمد، گام‌های رسیدن به درآمد ایده آل را بردارند تا به نتیجه برسند. در ادامه می‌خواهیم با ذکر یک مثال نمونه‌ای از روش کسب درآمد با امکانات و توانمندی‌های موجود در منزل را به شما نشان دهیم.

کسب درآمد خانگی