آیا می دانید تا به امروز استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب برای محکم کردن سنگ نما از بهترین روش های محکم سازی به شمار می آید؟ تعجب نکنید! استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب بدون داربست روشی ارزان، آسان و مطمئن است. در این مقاله قصد ما این است که به طور دقیق و البته به زبان ساده ویژگی های پیچ و رولپلاک با طناب را مورد بررسی قرار دهیم.
ویژگی های مهم پیچ و رولپلاک با طناب
استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب همانطور که از نامش پیدا بدون داربست صورت می گیرد. اگر ساختمان شما سنگ کاری شده باشد قطعاً در معرض یک سری عوامل از جمله باران، طوفان و زمین لرزه خواهد بود و حتی نشست زمین نیز سبب لق شدن سنگ و در نهایت تخریب ساختمان شما می شود. شهر تهران را در نظر بگیرید وجود آلودگی هوا خود یکی از دلایل بارش باران اسیدی است و باران های اسید دشمن سنگ نماهای ساختمان هستند و سبب ول شدن سنگ نماها می شود برای جلوگیری از این موضوع پیچ و رولپلاک با طناب بهترین روش محسوب می شود. این روش سرعت بیشتر از داربست داشته و البته فردی متخصص نیاز است که بتواند بر روی طناب سوار شود و خود را بر روی دیوار قفل نماید. استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب سبب می شود که ساختمان شما از نوع حوادثی ایمن باشد.
مزیت های استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب
قطعاً سوال می کنید علت محبوبیت پیچ و رولپلاک با طناب چیست و چه مزایایی سبب شده است که این روش بهترین روش برای اسکوپ سنگ محسوب شود؟ با ما همراه باشید.
1- یکی از ویژگی های مهم این روش عدم نیاز به داربست است. نصب داربست بسیار پر هزینه بوده و فضای زیادی را اشغال می کند از طرفی عابری که از مسیر مورد نظر عبور می کنند در معرض خطر هستند، فردی که مشغول به کار بر روی داربست است امکان پرت شدن داشت و به این دلیل پیچ و رولپلاک با طناب می توانید جایگزین مناسبی باشد.
اما دلایل گفته شده تمام موضوع نیست!
2- استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب مستحکم ترین روش برای پیچ و رولپلاک تا به امروز محسوب می شود و این روش به صورتی است که فرد متخصص به راحتی می تواند توان نیروی خود را در زاویه ای صحیح به کار بگیرد.
3- به جرات می توان گفت مهم ترین دلیلی که افراد به سراغ پیچ و رولپلاک کردن سنگهایشان نمی روند هزینه بالای این روش است که خوشبختانه پیچ و رولپلاک با طناب هزینه ها را به نصف کاهش می دهد و هیچ نوع هزینه اضافی در این مسیر وجود ندارد.
پیچ و رولپلاک با طناب و تأثیر آن بر روی ظاهر ساختمان
سوالی که قطعاً ذهن شما را نیز مشغول کرده است. استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب سبب می شود که ظاهر ساختمان نا زیبا شود و به نوعی جای پیچ ها بر روی سنگ ها نمایان است، چه باید کرد؟
نگران نباشید. پس از اتمام کار بر روی پیچ ها از بتونه کاری های استاندارد استفاده می شود و رنگ استفاده شده دقیقا مشابه با رنگ سنگ شما خواهد بود این روند سبب می شود به ظاهر ساختمان هرگز لطمه ای وارد نشود. در استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب از جنس ضد زنگ استفاده می شود و به نوعی این جنس سبب می شود که در برابر باران و رطوبت هیچ مشکلی ایجاد نشود. شما می توانید با استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب به سادگی به مقاومت ساختمان خود با هزینه ای بسیار ارزان و مناسب کمک نمایید.
این روش توسط بزرگترین مهندسان در جهان مورد تأیید قرار گرفته است.
پیچ و رولپلاک با طناب
آیا می دانید برای خرید پیچ و رولپلاک بدون داربست بهتر است که یک سری اصول را به طور دقیق رعایت نمایید؟ در انتخاب پیچ و رولپلاک بدون داربست عموماً جنس، مدل، نوع و ابعاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قطعاً سوالاتی در ذهن شما وجود دارد مبنی بر اینکه آیا هر شخصی می تواند خود از پیچ و رولپلاک بدون داربست استفاده کرده و آن را نصب کند؟ آیا استفاده از پیچ و رولپلاک بدون داربست برای هر ساختمانی قابل قبول است؟ این مقاله پاسخ تمامی سوالات شما را به طور دقیق ارائه می دهد. در نظر داشته باشید برای خرید پیچ و رولپلاک بدون داربست باید بدانید بهترین گزینه کدام است.
اصول انتخاب پیچ و رولپلاک بدون داربست
یکی از موضوعاتی که در انتخاب پیچ و رولپلاک بدون داربست بسیار مهم است جنس سنگی است که قرار است بر روی آن پیچ کنید در نظر داشته باشید که سنگ ها ابعاد و به زبان صحیح تر قطر متفاوتی دارند این روند سبب می شود که سایز پیچ و رولپلاک انتخاب شده متفاوت باشد، در صورتی که سنگ با قطر زیادی همراه باشد باید از پیچ های پایه بلند استفاده شود به طوری که پیچ به طور کامل بتواند وارد سنگ شود و در واقع بر روی سنگ بنشیند. رولپلاک هایی که برای سنگ های با قطر کم استفاده می شود باید دهانه بیرونی محدودتری داشته باشد تا سبب خرد شدن سنگ و به نوعی ترک بر روی سنگ نشود.
نوع جنس و رنگ سنگ نما باید به طور دقیق انتخاب شود. رگه های موجود بر روی سنگ باید بررسی شود.
روش اجرای سنگ نما نیز بسیار مهم است.
تثبیت سنگ نما با پیچ و رولپلاک بدون داربست